Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:04:05 GMT

افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز توسط نیروگاه‌های فارس

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۶۲۱۹

افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز توسط نیروگاه‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز فارس، غلامعباس حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر این اساس میزان سوختی که پنج نیروگاه فارس در شش ماهه نخست امسال  دریافت و مصرف کرده اند، سه میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۴۳۶ هزار مترمکعب بوده است.

وی  با بیان این‌ که مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته سه میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۷۴۳ هزار  مترمکعب بود، اظهار داشت: مصرف گاز در نیروگاه های فارس امسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تاکید کرد: با گازرسانی صحیح و به‌ موقع به نیروگاه‌های استان و تامین گاز آنها، مصرف سوخت مایع در نیروگاه های یک ، دو و سه کازرون ، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی به حدود صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان امسال استمرار داشته باشد.

وی همچنین درباره مصرف گاز صنایع فارس نیز توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان ، بزرگ ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با ۲۶۱ میلیون و ۴۰۸ هزار مترمکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن برابر ۳۴۸ میلیون و ۲۵۶ هزارمترمکعب، پتروشیمی ها برابر با ۸۵۸ میلیون و  ۵۳۴ هزار مترمکعب و پالایشگاه ها برابر با ۱۰۲ میلیون و ۱۳ هزار متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی گازرسانی به صنایع استان تصریح کرد: با تلاش های انجام شده، این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها به  اهداف تعیین شده خود دست یابد. 

حسینی افزود: هم‌اینک با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس و حمایت های دولت تدبیر و امید، بیش از هشت هزار و ۱۸۶ واحد صنعتی از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به روند گازرسانی به صنایع، علاوه بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز نیروگاه فارس افزایش مدیرعامل شرکت گاز حسینی نیروگاه ها مصرف گاز گاز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی در نشست با صنایع مشمول، با بیان اینکه ۳۱ واحد صنعتی و معدنی دارای ۳۱ منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ می شوند، گفت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است و با توجه به اعلام وزارت نیرو، بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریورماه ۱۴۰۴ از آب غیر متعارف استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است و تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفندماه سال گذشته، آب متعارف آنها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

محجوبی تصریح کرد: حجم آب آزاد شده به سایر واحد های صنعتی اختصاص نمی یابد، آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

کد خبر 6092266

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع