Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرضیه لطفعلی زاده فوق تخصص زنان و نازایی گفت: در بارداری، برخی از انتخاب‌های دارویی برای شما و پزشک شما متفاوت از دورانی است که باردار نیستید، برای مثال در بارداری، وقتی دچار سرما خوردگی می‌شوید، برای احتقان بینی، ممکن است تصمیم بگیرید که دارو مصرف نکنید، در حالی که در دورانی که باردار نبوده اید در این حالت از دارو‌های ضد احتقان استفاده می‌کرده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید براینکه تجویز منطقی دارو در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد، افزود: دارو‌ها باید براساس نظر مشاور و متخصص مربوطه قطع یا تجویز شود و هنگام انتخاب دارو شرایط مادر و جنین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فوق تخصص زنان و نازایی با اشاره به اینکه بعضی از اوقات مصرف دارو در بارداری، یک انتخاب نیست بلکه الزامی است، ادامه داد: برخی از زنان نیاز دارند در بارداری از داروی خاصی استفاده کنند و یا به دلیل شرایط خاصی مانند آسم، دیابت، افسردگی وصرع لازم است بیمار به مدت طولانی دارو مصرف کند.

 لطفعلی زاده با اشاره به اینکه دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و آسپرین، اگر در طول سه ماه آخر بارداری مصرف شوند، می‌توانند مشکلات جدی را در جریان خون جنین به وجود آورند، بیان کرد: آسپرین احتمال بروز خونریزی را در دوران بارداری و زایمان در مادر و کودک افزایش می‌دهد.

او تصریح کرد: هنگام رادیولوژی ویا هر گونه آزمایش که همراه با تزریق دارو است مادران باردار باید آگاه باشند که پزشک خود را از شرایط بارداری آگاه کنند تا دارو‌های بی خطر برای مادر و جنین در نظر گرفته شود.   بیشتر بخوانید توجه به سلامت زنان در دوره کرونا حائز اهمیت است
فوق تخصص زنان و نازایی با اشاره به اینکه مصرف یا عدم مصرف دارو در دوران بارداری موضوعی بسیار جدی و حائز اهمیت است، تاکید کرد: برخی از مشکلات به درمان نیاز دارد و عدم استفاده از دارویی که مورد نیازاست میتواند به مادر و کودک آسیب بزند. برای مثال عفونت مجاری ادراری اگر درمان نشود می‌تواند منجر به عفونت کلیه شود و عفونت کلیه نیز سبب زایمان زودرس و به دنیا آوردن نوزادی با وزن کم خواهد شدبنابراین به هنگام عفونت مجاری ادراری لازم است از آنتی بیوتیک استفاده کنید تا درمان شوید.

لطفعلی زاده با اشاره به اینکه خانم‌های مبتلا به دیابت اگر در دوران بارداری دارو‌های خود را مصرف نکنند، خطر سقط جنین، به دنیا آمدن جنین مرده و زایمان ناقص افزایش می‌یابد، اظهار کرد: اگر فردی مبتلا به آسم و فشار خون بالا باشد و در طول بارداری این علایم خطر کنترل نشود، می‌تواند منجر به مشکلاتی برای جنین شود.   او با اشاره به اینکه در دوران بارداری در شرایطی که ابتلا به هپاتیت B در خانم بالاست، توصیه می‌شود که واکسن هپاتیت B حتما در نظر گرفته شود، افزود: در فصل آنفلوآنزا برای خانم‌های باردار واکسن انفلوآنزا غیر فعال باید مورد نظر باشد، از طرفی خانم‌های بارداری که نسبت به سرخک ایمن نیستند، تا بعد از بارداری نباید از واکسن سرخک استفاده کنند.   انتهای پیام// ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مشهد زنان و زایمان دارو و درمان دوران بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه