Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@12:01:11 GMT

عادات غلطی که موجب کمر درد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۷۱۵۷

عادات غلطی که موجب کمر درد می‌شوند

عادات بد ما در طولانی‌مدت به سلامتی‌مان آسیب می‌رسانند. برخی از عادات ما به سلامت روان مربوط می‌شوند و برخی دیگر به سلامت جسم. خوابیدن به روی شکم یکی از حالت‌های خوابیدن پرطرفدار است و که ما را دچار بیماری‌های متعدد کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌کند.

پیترو روکا رتی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص خواب و مشاور پزشکی، توضیح می‌دهد که پس از یک شب خوابیدن روی شکم ممکن است دچار درد (خفیف یا شدید) معده شوید؛ اما در درازمدت منجر به مشکلات شدیدتری می‌شود بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۲، ۱۶ درصد از مردم بر روی شکم می‌خوابند، در حالی که اکثریت مردم (۷۴ درصد) بر پهلو می‌خوابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوابیدن روی شکم با گردن و کمرتان چه می‌کند؟

۱. اشکال خوابیدن روی شکم، اشتباه قرار گرفتن ستون فقرات است. ستون فقرات هنگام خوابیدن روی شکم، منحنی طبیعی خود را از دست می‌دهد. عضلات پشت کمر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و صبح با کمردرد از خواب بیدار می‌شوید. کریستن گاسنیک، درمانگر فیزیکی، می‌گوید: «خواب بر روی شکم می‌تواند باعث «هیپرلورروز، یا قوس بیش از حد، ستون فقرات کمری» شود. افزایش فشار بر قسمت پایین مهره‌ها باعث افزایش کمر درد می‌شود.

۲. آسیب به منحنی نرمال ستون فقرات موجب آسیب به گردن نیز می‌شود. وقتی به روی شکم می‌خوابید، برای تنفس باید گردنتان را به یک طرف بپیچاند. این پیچ و تاب در گردن شما، آن را از همترازی با ستون فقرات خارج می‌کند. اگر شما گردن خود را به یک طرف بیشتر بگذارید، عضلات آن کشیده شده و موجب تضعیف طرف دیگر می‌شود. این موضوع به مرور زمان درد گردن را به وجود می‌آورد و اگر بی‌توجه باشید به مشکلات جدی‌تری می‌انجامد. همچنین خوابیدن روی شکم «فشار بیشتری» بر قلب و ریه‌هایتان وارد می‌کند.

خوابیدن روی شکم چه نتیجه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

علاوه بر صدمه زدن به گردن و کمر، خوابیدن روی شکم موجب مشکلات در دیسک کمر هم می‌شود. وقتی پاره‌ای از دیسک ژلاتین بین مهره‌های شما جابه‌جا شود، به مرور زمان مهره‌ها روی هم ساییده می‌شود و از بین می‌روند. این روند علاوه بر درد شدید راه درمانی جز عمل جراحی ندارد. پس بهتر است از همین امشب تمرین کنید که دیگر روی شکم نخوابید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت روان کمردرد دیسک کمر سلامت روان کمردرد دیسک کمر سبک زندگی پارسی خبر خوابیدن روی شکم ستون فقرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم)
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟