Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:24:57 GMT

اجرای عملیات احیای مراتع در خرم بید

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۷۸۶۵

اجرای عملیات احیای مراتع در خرم بید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانعلی کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید، گفت: عملیات اجرای طرح بیولوژیک احیای مراتع با هدف اصلاح و احیای مراتع  به روش کپه کاری درسطح عرصه‌های مرتعی حوزه قشلاق منطقه قاسم آباد خرم بید در حال اجرا است.

او، بیان کرد: هزینه اجرای طرح عملیات احیای مراتع بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی، بذر مورد استفاده برای انجام این طرح  را سکاله، باریجه، آنغوزه و اسپرس برشمرد که از گونه‌های مرتعی سازگار با شرایط منطقه به شمار می‌روند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید، با اشاره به اینکه برای موفقیت و دستیابی به نتایج مطلوب در این طرح، مناطق کپه کاری شده تا زمان استقرار گیاهان، قرق می شود، تصریح کرد: تا پایان آذرماه امسال عملیات اجرایی این طرح  به پایان می رسد.

او، تقویت و توسعه پوشش گیاهی، احیا و اصلاح مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی را از جمله مزایای این طرح دانست و ادامه داد: از بین روش‌های تجدید حیات مصنوعی پوشش گیاهی مراتع، کپه کاری از روش‌هایی است که به لحاظ استفاده از نیروی کار انسانی محلی نقش بسزایی در اشتغال زایی و بهبود معیشت ساکنان بومی این مناطق دارد.

کپه کاری یکی از روش‌های بذر کاری است که در آن، بذر گونه‌های مرتعی در چاله‌های حفر شده قرار گرفته و سپس با خاک پوشانده می‌شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اجرای طرح بیولوژیک احیای مراتع شهرستان خرم بید احیای مراتع کپه کاری خرم بید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد

فرخی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

او افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور منعقد شده و در دستور کار است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

فرخی بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در جهت بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن