Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@14:13:51 GMT

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۷۹۱۰

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه شد

فیصل مقداد امروز یکشنبه با حکم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه وزیر امور خارجه این کشور شد. مقداد سال‌ها معاون ولید المعلم وزیر خارجه پیشین سوریه بود که هفته پیش بر اثر بیماری قلبی درگذشت. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بشار اسد طی احکامی جداگانه، فیصل مقداد را به عنوان وزیر خارجه، بشار الجعفری را معاون او و بسام صباغ را نیز به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پی درگذشت ولید المعلم، از مقداد به عنوان مهمترین گزینه برای تصدی وزارت امور خارجه سوریه یاد می‌شد.

او در سال ۱۹۹۵ به هیات دائمی سوریه در سازمان ملل متحد رفت و در آنجا در کمیته‌های مختلف این سازمان فعالیت کرد و در بسیاری از کنفرانس‌های بین المللی به نمایندگی از سوریه حضور داشت.

وی در سال ۲۰۰۳ به سمت سفیر و نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل منصوب شد و به این ماموریت تا سال ۲۰۰۶ ادامه داد تا اینکه در همین سال با انتخاب ولید المعلم به عنوان وزیر امور خارجه سوریه و برکناری عبدالحلیم خدام معاون وقت وزیر امور خارجه به عنوان معاون وزیر امور خارجه سوریه برگزیده شد.

ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور ۲۶ آبان ماه درگذشت.

وی از سال ۲۰۰۶ تصدی وزارت امور خارجه سوریه را بر عهده داشت.

المعلم ۷۹ ساله همچنین به مدت ۱۰ سال سفیر سوریه در آمریکا بود.

بشار الجعفری هم که به سمت معاون وزیر خارجه سوریه منصوب شده از سال ۲۰۰۶ تاکنون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بود.

الجعفری فعالیت خود را در وزارت امور خارجه از سال ۱۹۸۰ آغاز کرد. وی در سال‌های ۱۹۹۷-۱۹۹۸ به عنوان وزیر مشاور در سفارت سوریه در فرانسه مشغول فعالیت بود.

وی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ نیز کاردار سفارت سوریه در اندونزی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه بشار اسد امور خارجه سوریه وزیر امور خارجه سازمان ملل ولید المعلم وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد