Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آذرماه در حالی آغاز شده که محدودیت‌های کرونایی اقتصاد را کم رونق کرده، بازارهای مالی نیز پس از گذراندن یک هفته پرنوسان، این هفته را با آرامش شروع کردند.

صرافی ملی دلار را در محدوده ۲۵ هزار تومان می‌فروشد که نسبت به روزهای پایانی هفته قبل تغییر چندانی نداشته، طلا نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و هر گرم آن ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازار سرمایه که روزهای سبزی را در پایان آبان پشت سر گذاشته و رکورد معاملات سه ماه اخیر را شکسته بود این هفته را با تردید آغاز کرد و شاخص کل نتوانست شیب صعودی هفته قبل را حفظ کند، با این حال فعالان بازار از حجم معاملات رضایت داشته و نسبت به روزهای آینده امیدوارند.

 

عرضه صف‌های سنگین خرید

روز شنبه ۱ آذرماه؛ بازار متأثر از هفته قبل شاهد صف‌های خرید سنگین در پیش گشایش بود، اما پس از گذشت دقایقی با عرضه صف خرید سهامی مثل شستا، خساپا و ذوب و فشار فروش روی فولاد و خودرو این فشار به تمام سهام بازار سرمایه رسید ولی شپنا و شتران صف خود را حفظ کردند، بعد از یک هفته مثبت و با توجه به افت و ترسی که سهامداران در سه ماه گذشته این عرضه‌ها طبیعی به نظر می‌رسید.

مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس از ۲۳.۸ هزار میلیارد تومان عبور کرد و ارزش معاملات خرد پس از مدت‌ها به عدد قابل توجه ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید، همچنین در جریان معاملات امروز ۲۶۶ میلیارد تومان پول حقوقی وارد بازار شد.

شاخص کل با صعود ۱.۵۸ درصدی و با افزایش ۲۱۲۳۴ واحدی به ۱.۳۶۶ میلیون و شاخص کل هم‌وزن با ۲۳۰۳ واحد افزایش به ۳۸۳ هزار واحد رسید، سه نماد فملی‌، شستا و کگل بیشترین تأثیر مثبت و سه نماد فولاد، فخوز و نوری بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

ارزش روز سهام عدالت  در پایان معاملات روز شنبه بازار بورس، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از ۱۹۲ هزار تومان افزایش یافت.

 

بازگشت تقاضا و امیدواری سهامداران

روز یکشنبه ۲ آذرماه؛ بازار با فشار عرضه روی اکثر نمادها کار خود را آغاز کرد، علت این اتفاق فشار فروش در ساعت پایانی بازار روز گذشته بود، اما از اواسط بازار با معاملات و صف خرید خساپا ، شپنا ، شتران ، فملی و وتجارت از فشار فروش روی بازار کاسته شد و شاخص کل هم افت خود را جبران کرد.

امروز فولاد ، شستا و ذوب نمادهایی با حجم معاملات بالا ولی در دامنه منفی بودند و چندین بار توسط خریداران صف فروششان جمع شد. در ساعت پایانی با وجود عرضه زیاد ولی تقاضا قدرتمندتر بود و باعث معاملات مثبت در  بسیاری از نمادها شد.

شاخص کل تحت فشار عرضه‌ها تا ۲۸ هزار واحد منفی پیش رفت ولی با جبران ۲۰ هزار واحدی در نهایت با ۷۶۸۶ واحد افت در ۱.۳۵۸ میلیون واحد ایستاد، شاخص هم وزن نیز تحت فشار بود و با افت ۸۸۸ واحدی به ۳۸۲ هزار رسید.

 

اسقبال سهامداران از پالایشی‌ها و کاهش ضرر «پالایشی یکم»

شرایط صندوق پالایشی یکم که این روزها به دلیل بهبود شرایط بازار و رشد سهام پالایشی، بهتر شده است و درصد بازدهی منفی آن روز به روز کمتر می‌شود، درصد بازدهی این صندوق امروز به منفی ۷ درصد رسید که ۲ درصد نسبت به روز گذشته کمتر شده است.

بر این اساس افرادی که ۵ میلیون تومان بابت این صندوق هزینه کرده‌اند، سرمایه آن‌ها اکنون به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و افرادی که به میزان ۳ میلیون تومان از این صندوق خریده‌اند، سرمایه‌شان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز نسبت به روز هزار تومان شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۳۴ درصدی، معادل هفت هزار و ۶۴۸ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت نیوز، کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۳۷ درصدی (معادل دو هزار و ۷۶۰ واحد) تا پله ۷۴۱ هزار و ۳۴۴ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز سه‌شنبه، دو هزار و ۹۵۷ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات این روز هفته را نیز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج ۱۴۷.۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بورس تهران با حفظ شرایط رکودی و قامت سرخ خود به استقبال آخرین روز هفته سوم اردیبهشت‌ماه می‌رود. حمایت شاخص کل در محدوده دو میلیون و ۲۳۰ هزار واحد در جریان معاملات روز چهارشنبه محک خواهد خورد. از همین رو، احتمال دارد سفارش‌های خرید روی این حمایت، از فشار عرضه‌ها در روز چهارشنبه بکاهند.

اگرچه سرمایه‌گذاران پیش از این چشم‌انتظار بازگشت شاخص و شکسته شدن مقاومت آن بودند و نوسان قیمت‌ها روی تابلو روی حمایت، دلیل کافی برای ورود به سهام به آن‌ها نمی‌دهد.

تداوم رشد قیمت دلار حواله، اما از جمله معدود دلخوشی‌های این روز‌های سهامداران است. همان‌گونه که در نمودار زیر مشخص است، سیر صعودی دلار نیمایی در روز‌های گذشته از سر گرفته شده است.

در حال حاضر نرخ فروش دلار نیم، با رشد ۱۸۲ تومانی نسبت به روز گذشته در ارتفاع ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومانی قرار گرفته است. گرچه رفتار قیمت‌های روی تابلو معاملات در این هفته نشان داده است بازار به این روند توجه زیادی ندارد.

در نهایت می‌توان گفت، بازار و اهالی آن چشم‌انتظار تحول بنیادین رویکرد نهاد‌ها در قبال تولید و شرکت‌های تولیدی هستند. برخی از این اتفاقات در اختیار بورسی‌ها نیست و به سیاست‌های دولت و بانک مرکزی وابسته است. تصمیماتی از قبیل اصلاح سیاست‌های ارزی دولت و کاهش گپ میان دلار نیما و دلار آزاد، سیاست اتخاذی بانک مرکزی در قبال نرخ بهره و سیاست‌های پولی در این زمره قرار می‌گیرند.

برخی از تصمیمات نیز مستقیماً با نرخ‌گذاری صنایع و شرکت‌ها مرتبط است؛ در این بخش نیز بازار نیازمند اصلاح و بهبود تصمیم‌گیری‌هاست. روند معاملات به‌وضوح نشان می‌دهد رمقی برای خریداران و فروشندگان باقی نمانده است. در شرایط فعلی بازار نیازمند پمپاژ اخبار مثبت و تحول رویکرد اتخاذشده در قبال بخش تولید و صنایع است.

از این رو در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه، می‌توان انتظار داشت در نبود این اتفاق، روند نوسانی بازار ادامه یابد و ارزش معاملات رشد چندانی پیدا نکند.

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • هفت پله قرمز بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد