Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@21:28:40 GMT

سرقت طلای زنان بیمار برای خوشگذرانی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۸۷۴۷

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از بازداشت زن میانسالی خبر داد که با پرسه در بیمارستان‌های تهران زنان بیمار را مسموم و طلاهایشان را سرقت می‌کرد. متهم انگیزه‌اش را خوشگذرانی اعلام کرد.

به گزارش مهر، سردار علیرضا لطفی درباره این خبر توضیح داد: اواخر شهریورماه امسال ماموران حراست بیمارستان امام حسین (ع) به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبر دادند که حادثه سرقت در این مرکز درمانی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو در محل حاضر شدند مشخص شد طلاهای یکی از بیماران که زنی ۳۰ ساله بود سرقت شده است.

وی ادامه داد: بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی به کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد و شاکی درباره جزئیات بیشتری از ماجرا گفت، روز حادثه برای درمان به بیمارستان امام حسین مراجعه کردم. در اورژانس منتظر بودم که زنی حدوا ۵۰ ساله کنارم نشست و درباره مراجعه به بیمارستان حرف زدیم. او خودش را سولماز معرفی کرد و درباره علت مراجعه‌اش به بیمارستان حرف زد. لحظاتی که گذشت از کیفش یک آب میوه بیرون آورد و به من تعارف کرد. من هم از روی ادب قبول کردم. لحظاتی بعد از اینکه آب میوه را خوردم ناگهان سرم گیج رفت و بی حال شدم. آنجا بود که با کمک سولماز از اورژانس خارج شدیم و در محوطه‌ای خلوت در حیاط بیمارستان روی یک صندلی نشستم. بعداً از آن دیگر چیزی به یاد ندارم تا اینکه ساعتی بعد چشم باز کردم و متوجه شدم که آن زن من را با آب میوه مسموم بیهوش کرده و ۶۰ میلیون تومان طلایی که همراهم بود را دزدیده و فرار کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کاراگاهان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که ده شکایت مشابه به کلانتری‌های تهران گزارش شده است. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد مشخصاتی که شاکیان از متهم در اختیار پلیس گذاشته بودند با هم مطابقت دارد بنابراین مشخص شد که زن میانسال با پرسه در بیمارستان‌ها به این شیوه در حال سرقت کردن است که با اقدام‌های پلیسی چهره وی به دست آمد و از سوی شاکیان هم شناسایی شد.

سردار لطفی گفت: کاراگاهان پلیس با اطلاعاتی که در اختیار داشتند موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی های قضائی بیست و هشتم آبان ماه او را هنگام ورود به یکی از بیمارستان ها بازداشت کنند. کارآگاهان همچنین در بازرسی از کیف متهم آب میوه و خرمای آلوده به داروهای بیهوشی کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سولماز درت حقیقات اولیه اعتراف کرد که در یک سال گذشته ۱۵ فقره سرقت به شیوه بیهوشی انجام داده است. متهم درباره انگیزه‌اش از سرقت هم گفت به دلیل تامین هزینه زندگی تصمیم گرفته است به این شیوه سرقت کند. او گفت من برای سرقت به بیمارستان‌های شلوغ می‌رفتم و بعد از پرسه، سوژه مورد نظرم را انتخاب می‌کردم و به بهانه‌ای با او وارد دوستی می شدم. در فرصت مناسب او را با آب میوه‌ای که از قبل آن را به داروهای خواب آور آلوده کرده بیهوش و پول و طلاهایشان را سرقت می کردم. اموال سرقت شده را هم به مالخری در شرق تهران می فروختم و با پولش خوشگذرانی می‌کردم تا اینکه دستگیر شدم.

سردار لطفی تصریح کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات سارق توانستند خریدار اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کنند که متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

وی گفت: با توجه به زحمات همکارانم در پایگاه سوم که منجر به دستگیری مجرمان شد طی بازرسی از منزل سارق مشخص شد وی هیچ گونه نیاز مالی نداشته و صرفاً به دلیل زیادخواهی و خوشگذرانی سرقت انجام داده است و در بررسی های بیشتر وی دارای یک فقره سابقه کیفری در سال های گذشته به اتهام سرقت بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: تاکنون ۱۰ تن از مال باختگان شناسایی شده است و متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رضا ملک زاده چنگیز جلیلوند محدودیت های کرونایی سرقت طلا زنان بیمار رضا ملک زاده چنگیز جلیلوند محدودیت های کرونایی پلیس آگاهی آب میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار گودرزی گفت: فروردین‌ماه امسال، زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت؛ در مترو قصد داشتم بلیط بخرم که مرد میانسالی نزد من آمد و با چرب زبانی کارتم را برای کمک کردن در پرداخت گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شدم که وی یک کارت بانکی دیگر در اختیارم گذاشته است. 

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی سرقت کرده است. 

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. 

سردار گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم سرقت از کارت بانکی مال باخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم، برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای تهران و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند

دیگر خبرها

  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو