Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-خرداد سال94 بود که حسن روحانی، رئیس‌جمـــهوری، گفت: تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید مسئله محیط‌زیست حل شود، تا اشتغال جوانان حل شود، تا صنعت جامعه حل شود، تا آب خوردن مردم حل شود، تا منابع آبی زیاد شود، تا بانک‌های ما احیا شود.

این صحبت‌های او البته با انتقادهای تندی از سوی رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا مواجه شد؛ انتقادهایی که هنوز هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما پس از گذشت 5.5سال از آن روز، نتیجه یک تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس گفته‌های حسن روحانی را تأیید می‌کند. آن‌هم در زمانی که مجلس در اختیار جریان اصولگرا قرار دارد. این نهاد پژوهشی در گزارش خود می‌گوید: به‌دلیل تورم بالا، شرایط نامطلوب اقتصادی و تحریم‌ها، چشم‌انداز مناسبی از منظر تأمین اعتبار طرح‌های رفع تنش آبی شهرها وجود ندارد.

طبق این گزارش، اجرای برخی‌ پروژه‌های تعریف‌شده برای رفع مشکلات آب شرب برخی شهرهای کشور، مستلزم تأمین برخی تجهیزات ازجمله پمپ‌ها، قطعات تجهیزات مربوط به تصفیه‌خانه‌ها و غیره است که با توجه به‌وجود تحریم‌های فراگیر و همچنین افزایش نرخ ارز، اجرا و اتمام این پروژه‌ها می‌تواند با مشکلاتی مواجه شود تا آنجا که در برخی موارد ممکن است به‌عنوان‌مثال پروژه‌ای با پیشرفت فیزیکی 9۵درصد به‌دلیل عدم‌تأمین تجهیزات و قطعات لازم معطل‌مانده و به بهره‌برداری نرسد.

باوجود اینکه بارش‌ها در یک‌سال اخیر بهتر شده و مقدار بارندگی نسبت به میانگین سال قبل رشدی 30درصدی داشته و وزارت نیرو هم از ذخایر سدها راضی است، اما چالش جدی دولت تأمین آب شرب پایدار برای مصرف مردم است تا جایی که هرازگاهی در برخی شهرها و روستاهای ایران به‌ویژه در مناطق جنوبی کشور تنش بر سر آب بالا می‌گیرد و اعتراض مردم را به همراه دارد. مرکز پژوهش‌های مجلس هم این گزاره را تأیید و تأکید می‌کند: مطلوب‌بودن بارندگی‌ها و پربودن مخازن سدها لزوما به‌معنای وضعیت مطلوب تأمین آب شرب در کشور نخواهد بود و وجود مشکلاتی در زیرساخت‌ها، تأمین آب شرب با کیفیت مناسب را با محدودیت مواجه می‌سازد.

منبع: روزنامه همشهری

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد تحریم ها آب شرب حل شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان، گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرف‌داران آنها از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

شفقت، افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به‌پای صندوق رأی بیایند.

بنابراین گزارش، دومین دور انتخابات برای شکل‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090919

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است