Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:26:02 GMT

دو کتابخانه در شهر لنگرود احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۰۱۱۵

دو کتابخانه در شهر لنگرود احداث می‌شود

شهردار لنگرود گفت: در آینده نزدیک دو کتابخانه در شهر لنگرود احداث می‌شود که شهرداری در ساخت آن مشارکت و همکاری‌های لازم را با خیرین و نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان انجام می‌دهد.

سیدمهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زمینی به مساحت ۱۴۰ متر مربع از یکی از خیرین برای ساخت کتابخانه دریافت کردیم و به دنبال اقدامات قانونی برای جذب اعتبار برای آن هستیم تا احداث آن از طریق طرح بازآفرینی شهری و یا توسط نهاد کتابخانه های عمومی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از خیرین نیز به دنبال ساخت کتابخانه ای دیگر در شهر لنگرود هستند، مدیریت شهری تلاش می‌کند تا در بخش پرداخت عوارض ساختمانی کمک‌های لازم‌ها را برای احداث آن انجام دهد.

شهردار لنگرود تاکید کرد: بر اساس قانون یکی از وظایف شهرداری‌ها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. مدیریت شهری لنگرود در دوره پنجم در راستای ترویج این فرهنگ اقدامات خوبی انجام داده است.

رجایی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری به درستی به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان واریز نمی‌شد. اما در دوره پنجم این عوارض به صورت مستقیم از طرف شهرداری به حساب این نهاد واریز شده، که در سال جاری مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: مدیریت شهری طی این مدت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مسابقات اطلاعات عمومی و کتابخوانی را برگزار کرد، که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

شهردار لنگرود ادامه داد: در سال جاری نمایشگاه کتاب با تخفیف ۵۰ درصدی به مدت ۴۵ روز در شهر لنگرود برگزار شد. که شهرداری با ارائه مکان و تبلیغات محیطی رایگان با مجری آن همکاری‌های لازم را انجام داد.

وی افزود: یکی از نویسندگان، خاطرات یکی از قهرمانان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گردآوری و به رشته تحریر درآورده، مدیریت شهری در مراسم رونمایی از کتاب برای حمایت از او بخشی از آن را خریداری کرده است.

رجایی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری لنگرود برای حمایت از نویسندگان شهر ۵۰ تا یکصد نسخه از کتاب‌های منتشر شده آنان را خریداری می‌کند و این آمادگی را دارد تا هر شهروندی کتابی بنویسید بخشی از هزینه‌های انتشار آن را پرداخت کند.

کد خبر 456938

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری کتابخانه لنگرود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر لنگرود مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی

علی اکبر پورعلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های شهری پیربازار در اولویت قرار دارد و در این خصوص اقدامات خوبی هم صوت گرفته است.

وی با اشاره به بر خی اقدامات ۱۰ ماهه مدیریت شهری پیربازار افزود: استقرار اورژانس و آتش نشانی از اقدامات خوب مدیریت شهری پیربازار است.

شهردار پیربازار با اشاره به بلاتکلیفی یک دهه‌ای پست این شهر اضافه کرد: راه اندازی مجدد دفتر پست از مطالبات به حق شهروندان پیربازار بود.

پورعلی از اجرای ۸ پروژه عمرانی و شهری در پیربازار خبر داد و بیان کرد: این تعداد پروژه‌های شهری با اعتبار ۴ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری به اجرا و بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری پیربازار در گذشته از کد بودجه‌ای برخوردار نبود، افزود: با کمک مدیران استان و شهرستان پروسه کددارشدن پیربازار به سرانجام رسید و ۱۴۰۳ نخستین سالی است که از اعتبارات دولتی برخوردار می‌شویم.

کد خبر 6087961

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک