Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@23:04:40 GMT

شکستگی استخوان در کمین گیاه خواران

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۰۱۸۴

شکستگی استخوان در کمین گیاه خواران

به گزارش جام جم آنلاین ،  بر اساس مقاله محققان که در شماره اخیر نشریه بیومد سنترال مدیسین BMC منتشر شد وگان‌ها و گیاه خوار‌ها در مقایسه با کسانی که گوشت هم مصرف می‌کنند، کلسیم و پروتئین کمتری دریافت می‌کنند و ۴۳ درصد بیشتر در خطر شکستگی‌های همه استخوان‌های بدن قرار دارند؛ نیز خطر شکستگی استخوان‌های لگن، پا و ستون مهره‌ها در آنان بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گیاه خواران و کسانی که همراه با گیاه خواری ماهی نیز می‌خورند، ولی از خوردن گوشت پرهیز می‌کنند در مقایسه با کسانی که گوشت نیز می‌خورند، بیشتر در خطر شکستگی استخوان لگن قرار دارند. دکتر تامی تونگ متخصص همه گیرشناسی تغذیه‌ای در دانشگاه آکسفورد می‌گوید نخستین بار است که مطالعه‌ای جامع درباره خطرات گیاه خواری منتشر می‌شود؛ ما دریافتیم که وگان‌ها بیشتر در خطر شکستگی استخوان قرار دارند و این نتیجه گیری حاصل ده سال مطالعه بود؛ بزرگ‌ترین تفاوت بین وگان‌ها و گوشت خوارها، این است که وگان‌ها (کسانی که صرفا گیاه خوارند و از مصرف هرگونه محصولات حیوانی از قبیل گوشت، تخم مرغ و لبنیات خودداری می‌کنند) ۲/۳ برابر بیشتر از کسانی که گوشت می‌خورند دچار شکستگی استخوان لگن می‌شوند.
گروه پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اطلاعات نزدیک به ۵۵ هزار نفر را که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ جمع آوری شده بود مورد بررسی قرار دادند و وضعیت آنان را در ۱۸ سال بعدی مطالعه کردند.
در مقایسه بین گروه‌های وگان، گیاه خوار و پسکاریان (که رژیم گیاه خواری به علاوه محصولات دریایی دارند) با گروه گوشت خواران، وگان‌ها vegans بیشتر در خطر شکستگی استخوان‌های پا و دیگر استخوان‌های بدن قرار دارند. دانشمندان می‌گویند اگر میزان نمایه توده بدنی BMI این افراد نیز پایین باشد، به احتمال خطر شکستگی استخوان‌ها افزوده می‌شود.
 پسکاتاریان‌ها pescatarian کسانی هستند که رژیم گیاه خواری دارند و برای تامین منابع پروتئین حیوانی، صرفا از محصولات دریایی همچون ماهی استفاده می‌کنند.   منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گیاه خواری پوکی استخوان شکستگی استخوان بیشتر در خطر شکستگی خطر شکستگی استخوان قرار دارند استخوان ها گیاه خواری وگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند. مکمل امگا ۳ به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۴) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903259

دیگر خبرها

  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • اطلاعیه احتمال قطعی یا افت فشار آب در برخی از مناطق ارومیه
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید