Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رییس انجمن کارخانجات لبنی گیلان گفت: افزایش قیمت شیر خام، لبنیات را از سفره اقشار کم در آمد حذف می کند.

ابراهیم آسایش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گران شدن هر لیتر شیر خام منجر به افزایش قیمت لبنیات در کارخانه های لبنی می‌شود، گفت: در حال حاضر هر لیتر شیر خام ۴۱۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود، این در حالیست که اخیرا مصوب شده است که قیمت شیر خام باید افزایش یابد و به هر لیتر ۴۵۰۰ تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش قیمت شیر تا ۴۵۰۰تومان موجب خواهد شد که خرید شیر از سوی مصرف‌کنندگان کاهش یابد.

آسایش با بیان اینکه افزایش قیمت شیرخام رابطه مستقیم با افزایش قیمت نهاده‌ها دارد، خاطرنشان کرد: ضروری است در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود، زیرا گران‌تر شدن شیر عواقب بسیار بدی برای سلامت جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی گران شدن اخیر شیرخام، لبنیات از سفره‌های برخی از مردم که درآمد بسیار پایینی دارند، حذف شده است و اگر جلوی این گران شدن لبنیات گرفته نشود، با کاهش مصرف شیر و تامین نشدن کلسیم مورد نیاز اقشار مختلف جامعه شاهد افزایش بیماری پوکی استخوان خواهیم بود.

 رییس انجمن کارخانجات لبنی گیلان گفت: یکی از اهداف مهم صاحبان کارخانجات لبنی گیلان ارایه خدمات به مردم است تا سلامت جامعه به خصوص کودکان تهدید نشود و برای تحقق این هدف مهم لازم است دولت سوبسیدهایی در نظر بگیرد تا بیش از این شاهد کاهش مصرف شیر در جامعه نباشیم.

وی افزود: پرواضح است که پیشگیری بهتر از درمان است و اگر امروز از گران‌شدن شیر خام جلوگیری نکنیم، فردا باید هزینه درمان بیماران با پوکی استخوان بالا را در جامعه متحمل شویم.

آسایش اظهار کرد: گیلان پنج واحد کارخانه لنبی دارد که برخی از این واحدها حتی کمتر از نصف ظرفیتشان در حال کار هستند و با مناسب‌شدن قیمت شیرخام می‌توان ظرفیت بهره‌برداری از این کارخانه‌ها را بالا برد.

وی گفت: با وجود وضعیت اقتصادی کنونی مردم و با وجود تعطیلی اصناف و کاهش کسب و کارها حداقل کمکی که می‌توان به مردم کرد، جلوگیری از افزایش قیمت شیر و به دنبال آن دیگر فراورده های لبنی نظیر ماست و دوغ و... است که اگر امروز اقدام نشود، فردا دیر است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قیمت لبنیات افزایش قیمت شیر گران شدن شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت