Web Analytics Made Easy - Statcounter

گراشی گفت: با توجه به اعمال محدودیت در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تلاش در راستای قطع زنجیره انتقال این بیماری و لزوم تعطیلی واحد های صنفی که مشمول محدودیت می باشند در صورت بی‌توجهی به تذکرها، این واحد ها در روزهای آینده پلمپ می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، به دنبال اجرای محدودیت‌های کرونایی و لزوم تعطیلی برخی از اصناف در استان بوشهر در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا روز دوشنبه (3 آذر) مصاحبه ای با «مصطفی گراشی» رئیس اتاق اصناف استان بوشهر تنظیم شده که متن مصاحبه به شرح ذیل می باشد:

 

با توجه به محدودیت های کرونایی و لزوم تعطیلی برخی از اصناف، میزان مشارکت بازاریان استان بوشهر در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

بر اساس نتایج بازرسی‌های صورت گرفته و طبق جمع بندی ها، میزان ۹۸ درصد از اصناف مشمول محدودیت به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تا کنون واحد صنفی متخلفی در استان بوشهر پلمپ شده است؟

در حال حاظر هیچ واحد صنفی در استان پلمپ نشده و تعداد اندکی از اصناف که از محدودیت‌ها تخطی کرده بودند اخطار دریافت کردند که امروز و روزهای آینده دوباره بازرسی خواهند شد.

 

واحد های صنفی متخلف که به اعمال محدودیت ها بی توجهی کرده بودند در چه مناطقی بیشتر رویت شدند؟

اصناف واقع در خیابان‌های مرکزی شهر بوشهر بیشترین میزان تعطیلی و همکاری را داشتند و بی توجهی به محدودیت‌ها بیشتر از سوی واحدهای صنفی واقع در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی بوده است.

 

برخورد اتاق اصناف بوشهر با واحد های متخلف در این ایام به چه شیوه ای می باشد؟

با توجه به اعمال محدودیت در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تلاش در راستای قطع زنجیره انتقال این بیماری و لزوم تعطیلی واحد های صنفی که مشمول محدودیت می باشند در صورت بی‌توجهی به تذکرها، این واحد ها در روزهای آینده پلمپ می‌شوند.

 

بازرسی از واحد های صنفی به چه صورت انجام می شود؟

 به دنبال اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه در کل کشور، ۱۰ تیم کنترل در گشت های مشترک فعالیت‌ واحدهای صنفی گروه‌های ۲، ۳و ۴ در شهر بوشهر را زیر نظر دارند و بازرسی‌ها از سطح شهر هر روز تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد و همه محله‌ها روزانه بازدید می‌شوند.

 

چه نهاد هایی در گشت های بازرسی بر اصناف استان بوشهر مشارکت دارند؟

 نمایندگان اتاق اصناف، نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن، و تجارت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی بوشهر در گشت‌های مشترک رعایت محدودیت‌ها در بوشهر را کنترل می‌کنند.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: محدویت های کرونایی پلمپ واحد های صنفی متخلف واحد های صنفی استان بوشهر خبرگزاری شبستان اعمال محدودیت لزوم تعطیلی واحد های صنفی استان بوشهر محدودیت ها بی توجهی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد

سید رضا خدیش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بازرسی‌های سال ۱۴۰۲ صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه، چرام و لنده افزود: از تعداد ۸ هزار و ۴٠٠ واحد صنفی فعال، تعداد یکهزار و ۱۷۲ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده تخلف را ۸۹۴ فقره عنوان و تصریح کرد: از این تعداد، ۲۷۴ مورد عدم احراز تخلف و تخلفات کشف شده یک هزار و ۱۷ مورد بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه انواع تخلفات را گران‌فروشی، کم فروشی، ضرر و زیان به اشخاص نام برد.

خدیش ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۵۰ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال خواند و گفت: در ادامه بازرسی‌ها در سال ۱۴۰۳ از ابتدای سال تاکنون ۵۸۸ مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد ۴۲۶ مورد عدم احراز تخلف داشتیم.

وی با اشاره به ارسال ۱۶۲ فقره پرونده تخلف به اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه، بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۳ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال است.

خدیش در پایان با بیان اینکه مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه و چرام می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تخلفات صنفی را گزارش دهند، تاکید کرد: شماره تلفن ۴۹۴۹ صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت و گزارش هرگونه تخلف است تا در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی کند.

کد خبر 6098827

دیگر خبرها

  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • دلیل عجیب و غریب تعطیلی یک تالار در خرم‌آباد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان