Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@07:52:51 GMT

وضعیت حمل و نقل در پساکرونا

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۰۷۴۷

وضعیت حمل و نقل در پساکرونا

شیوع بیماری کووید -۱۹ پرده از نقص‌های حمل و نقل برداشته است و به همین دلیل، مقامات ارشد کشورهای مختلف باید بیشترین تلاش را برای توسعه هرچه بهتر نسل بعدی خودروها به کار گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا حقایق بسیاری را در مورد قدرت و اراده مقامات رسمی نقاط مختلف جهان به تصویر کشید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نقش این افراد در پویایی و حمل و نقل شهری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچه تغییرات آب و هوایی اثرات خود را بیشتر بر زندگی بشر به جای می‌گذارد، نیاز به مدیریت حمل و نقل و مبارزه با تراکم، آشکارتر می‌شود. بدیهی است که دنیای پساکرونا با ماقبل آن متفاوت خواهد بود و درک این واقعیت می‌تواند به بهبود بسیاری از نقص‌های زندگی شهری و به خصوص صنعت حمل و نقل، کمک زیادی کند.

پس از پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی و افزایش تردد مردم در داخل و خارج شهرها، مقامات تلاش کرده‌اند امنیت آنان را تا حد ممکن فراهم آورند. بر هیچکس پوشیده نیست که حمل و نقل نقش مهمی در ثبات اقتصادی و زندگی روزانه ایفا می‌کند بنابراین ایجاد یک مدل حمل و نقل با قابلیت پایداری، امنیت و مقرون به صرفه بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. افزایش خدمات حمل و نقل در ۱۰ سال اخیر، نقش مهمی در رونق اقتصادی و پیشرفت اجتماعی ایفا کرده اما پاندمی کرونا و ترس مردم از آلوده شده به آن در حین تردد از طریق وسایل حمل و نقل عمومی، لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به آن وارد کرده است. گزارش‌ها حاکی است که در بریتانیا در ماه آوریل، تعداد مسافران متروی شهری به میزان ۹۵ درصد و مسافران اتوبوس‌های عمومی بیش از ۸۵ درصد کاهش یافت. پس از آن مقامات رسمی به ارائه راه‌حل‌هایی برای برطرف نمودن مشکلات اساسی حمل و نقل عمومی پرداختند و امنیت مسافران را در رأس تصمیمات خود قرار دادند.

کاهش ترافیک جاده‌ای

در پی کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در دوران کرونا و گرایش بیشتر مردم بریتانیا به استفاده از وسایل نقلیه شخصی، ثبت نام شهروندان برای خرید خودرو نسبت به سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافته است. اگرچه تردد از طریق خودرو منجر به کاهش چشمگیر انتقال ویروس کرونا در شهرها می‌شود، اما از سوی دیگر، اثرات ناشی از تراکم جاده‌ای آسیب‌هایی نظیر تصادفات و انتشار گازهای آلاینده را در پی دارد. گزارش‌ها حاکی است که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا یا کیفیت پایین آن برای انسان به مراتب خطرناک‌تر از آلوده شدن به ویروس کرونا است چرا که نرخ مرگ و میر در مناطق آلوده نسبت به سایر محله‌ها، ۱۵ درصد بیشتر است. تراکم خودرویی همچنین اثرات جبران‌ناپذیری بر رشد اقتصاد و کیفیت زندگی شهرنشینان به جای می‌گذارد.

شواهد حاکی است که اعمال محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از شهرهای جهان، کاهش ترافیک خودرویی را در پی داشت چرا که بسیاری از خیابان‌ها به روی خودروها بسته شد و مردم به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی روی آوردند. بدیهی است که مقامات ارشد، پس از پایان محدودیت‌ها نیز باید کنترل تردد خودروها را به طور جدی مورد توجه قرار دهند و نمودار ترافیکی را در سطح هموار کنونی نگه دارند.

نگاهی به آینده رباتیک

مقامات ارشد در اکثر نقاط دنیا در تلاشند مشکلات موجود در حمل و نقل عمومی را سازگار با نیازهای امروزی بشر برطرف کنند و وابستگی آنان به خودورهای شخصی را کاهش دهند. با این حال، چالش عمده‌ای که سیاست‌گذاران در این زمینه تجربه می‌کنند، متقاعد کردن عموم مردم به امینت وسایل حمل و نقل عمومی است. با این وجود، در سال‌های نه چندان دور، استفاده از تکنولوژی‌ها در ایجاد خودروهای الکتریکی خودران می‌تواند به طور چشمگیری مشکل فوق را برطرف کند. محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۳، حدود ۷۵ میلیارد دلار برای توسعه خودورهای بدون سرنشین هزینه شود که این اتفاق، بسیاری از مشکلات مربوط به حمل و نقل را برطرف خواهد کرد.

شهر هوشمندتر، پایدارتر و مقرون به صرفه‌تر

بدیهی است که مقامات شهری، صاحبان کسب و کار و عموم مردم نقش مهمی در آینده صنعت حمل و نقل ایفا خواهند، با این حال، مقامات محلی بیش از سایرین مسئولیت تأمین تردد ایمن‌تر و کارآمدتر را به عهده خواهند داشت. برای این کار، مقامات مسئول باید از تکنولوژی برای ایجاد خودروهای بدون سرنشین یا الکتریکی بهره گیرند تا هوشمندی، پایداری و مقرون به صرفه بودن را برای وسایل حمل و نقل به ارمغان آورند. بدیهی است که این کار به راحتی صورت نخواهد گرفت و سال‌ها تلاش لازم است تا پیشرفت چشمگیری در این زمینه صورت پذیرد.

کد خبر 457051

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوران پسا کرونا حمل و نقل پساکرونا حمل و نقل عمومي حمل و نقل کووید ۱۹ کرونا در جهان ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وسایل حمل و نقل حمل و نقل عمومی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • اخبار ضدونقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • هزینه۵میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال۹۰