Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:36:26 GMT

اثر بخشی ترویج فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۰۴۶

اثر بخشی ترویج فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان خوزستان رئیس دادگستری استان به اثر بخشی، ترویج و توسعه فرهنگ وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

خاکباز گفت: سنت حسنه وقف ظرفیت جاری و ارزشمندی است که از دیرباز در زمینه‌های مختلف گشایش گر و حمایتگر بوده است و در شرایط کنونی جامعه نیز بهره‌گیری هدفمند و هوشمندانه از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر و اثر بخشی فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آثار و برکات موقوفات به خصوص در مسائل فرهنگی و گسترش آموزه‌های قرآنی باید بیشتر مشهود شود و می‌توان از این ظرفیت ارزشمند حسنه در راستای موضوعات اجتماعی و مهار و کنترل آسیب‌هایی چون طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، زنان خودسرپرست و غیره بهره برد که این مهم نیازمند فرهنگ سازی و تشریح آن برای واقفان می‌باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در مقوله پیشگیری از وقوع جرایم مؤثر واقع شود، اشاعه فرهنگ وقف است چرا که با نهادینه شدن این سنت حسنه بخش عمده‌ای از سرمایه افراد توانمند بین فقرا توزیع می‌شود و ضمن کاهش فاصله طبقاتی در جامعه، کاهش جرایم مختلف را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص پرونده‌های موقوفات، باید رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها تسریع شود و در نظر داریم که شعب ویژه رسیدگی به موقوفات راه اندازی کنیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از دادگستری استان در جهت اهتمام ویژه به رسیدگی پرونده‌های موقوفات تشکر کرد و بر همکاری و تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دستگاه قضائی خوزستان تاکید نمود. وی در این دیدار خواستار تشکیل و راه اندازی شعب ویژه شورای حل اختلاف جهت حل و فصل دعاوی موقوفات با صلح و سازش گردید.

کد خبر 5078344

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه دادگستری خوزستان آسیبهای اجتماعی حرم حضرت عبدالعظیم سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا سازمان تبلیغات اسلامی سازمان دارالقرآن الکریم زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی مهدویت قرآن علامه طباطبایی مبلغان دینی ناصر رفیعی مداحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان