Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، مذاکرات هفته گذشته میان این جنبش و حماس در قاهره به دلیل اختلاف بر سر موعد برگزاری انتخابات موفق نبود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وی گفت: گفت‌وها به دلیل موضوع همزمانی برگزاری انتخابات موفق نبود، آنها (حماس) این سوال را دارند که چرا انتخابات ( ریاستی، شورای قانونگذاری و شورای ملی) به صورت همزمان برگزار نمی‎شود؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرجوب ادامه داد: پرونده پیچیده‌ای است، گفت‌وگوهای اخیر قاهره موفق نبود اما به نظر من، یک پایه و اساس ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند ما را به توافق برساند.

وی سپس مدعی شد: گفت‌وگوی داخلی فلسطینی تسلیم هیچ تحول، تغییر یا موضعی نمی‎شود... بازگشت روابط (امنیتی رام‌الله) با اسرائیل اقدامی ضروری بود که تبعات یا بُعد سیاسی نخواهد داشت و هیچ تأثیر منفی بر آشتی ندارد.

سه‌شنبه هفته گذشته در حالی که هنوز تیم‌های فتح و حماس در قاهره در حال گفت‌وگو برای حصول آشتی (ملی فسطین) بودند، تشکیلات خودگردان از ازسرگیری روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی خبر داد؛ امری که به دلیل سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قطع شده بود.

حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی این اقدام را مانند کودتا علیه توافق‌های اخیر برای آشتی توصیف کردند و بشدت با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: پیغام فتح حماس فتح مذاکره جبریل الرجوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اسرائیلی و مصری گزارش داد که ظاهرا اسرائیل آماده است در «روز‌های آتی» هیئتی را برای گفتگو درباره آتش بس میان این رژیم و حماس به قاهره بفرستد.

مقامات مصری نیز اعلام کردند که دیوید بارنیا، رئیس موساد نیز ظاهراً در حال بررسی سفر به پایتخت مصر در این هفته است، زیرا مذاکره‌کنندگان عرب از حماس می‌خواهند توافقی را بپذیرد که درگیری‌ها در نوار غزه را متوقف می‌کند. 

منابع مصری فاش کردند که هیأت رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را با اصلاحات به دولت قاهره به عنوان عضو میانجیگر مذاکرات برای تبادل اسرا تحویل داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه تاکید کرد که "اکنون" زمان آن است که حماس بدون تاخیر یا بهانه بیشتر با توافق آتش بس پیشنهادی موافقت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی