Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شب گذشته (یک‌شنبه) اولین رویداد تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج با حضور چهره‌های برتر شطرنج جهان پیگری شد.

علیرضا فیروزجا، نابغه ایرانی شطرنج جهان که در این رقابت‌ها حضور دارد به مصاف حریفان خود رفت. او در دور اول مقابل حریف هندی به تساوی رسید، در دور دوم مقابل وسلی سو آمریکایی به پیروزی ارزشمند دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزجا در دو بازی بعدی خود مقابل بازیکنانی از روسیه به دو تساوی رسید.

دور پنجم اولین روز این رقابت‌ها بسیار حساس دنبال شد چرا که بازهم فیروزجا مقابل کارلسن قرار گرفت. علیرضا فیروزجا که با مهره سیاه بازی می‌کرد مقابل نفر اول شطرنج جهان بازهم شکست خورد.

با این نتایج فیروزجا ۲.۵ امتیازی شد و به طور مشترک با دینگ لیرن چینی در رده هشتم قرار گرفت.

آنیش گیری، نابغه هلندی با چهار امتیاز در صدر این رقابت‌ها قرار گرفته است. مگنوس کارلسن هم با ۳.۵ امتیاز تعقیب کننده جدی صدر مسابقات است.

اولین رویداد تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج از روز یک‌شنبه با چهره‌های برتر شطرنج آغاز شد. در این مسابقات چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، دینگ لیرن، هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان و ماکسیم واشیه لاگراو حضور دارند. هم‌چنین علیرضا فیروزجا، نابغه جوان شطرنج جهان هم در این مسابقات دست به مهره می‌شود.

این رقابت با حضور ۱۶ شطرنج باز مطرح شطرنج جهان درحال برگزاری است. هشت نفر برتر این مسابقات می‌توانند مجوز حضور در مسابقات بعدی این تورنمنت که ۲۰۰ هزار دلاری جایزه داشته و در دسامبر برگزار می‌شود را به دست بیاورند.

نفر اول این رقابت‌ها ۳۰ هزار دلار را به جیب خواهد زد. هم‌چنین نفرات دوم و سوم این مسابقات به ترتیب ۱۵ و ۷ هزار دلار را برنده خواهند شد. هشت بازیکن برتر پس از سه روز مبارزه با یکدیگر به مرحله حذفی این دیدار قدم خواهند گذاشت. میانگین ریتینگ بازیکنان در این رقابت‌ها ۲۷۵۸ بوده و هفت بازیکن از ۱۰ بازیکن برتر جهان در این مسابقات دست به مهره می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا رقابت ها شطرنج جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل به پایان رسید

ایسنا/اردبیل مسابقات لیگ برتر فوتسال استان با قهرمانی ساوالان اردبیل به پایان رسید.

صمد نوتاش، هشتم اردیبهشت در حاشیه مراسم قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتسال استان از اتمام این مسابقات در مشگین شهر خبر داد و گفت: تیم ساوالان اردبیل مقام قهرمانی این دوره را کسب کرد.

نوتاش ادامه داد: لیگ برتر رده سنی بزرگسالان فوتسال استان اردبیل با شرکت ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشت با ۶۶ بازی برگزار شد.

وی بیان کرد: در پایان این مسابقات تیم ساوالان اردبیل به مقام قهرمانی دست یافت و تیم کیهان یاشیل مغان پارس آباد نائب قهرمان شد.

مراسم اهدای جام و جوایز این مسابقات با حضور رئیس هیأت فوتبال استان و پیشکسوتان و جمعی از مسئولان در مشگین شهر برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسمی: شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل به پایان رسید
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان