Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی مسافران مترو همزمان با شروع اجرای طرح محدودیت های کرونایی گفت: مترو با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش برنا؛ فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران به تشریح وضعیت متروی تهران در نخستین روز از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی پرداخت و گفت: در اولین روز از اجرای این طرح که با روز اول هفته نیز مصادف شده بود، نسبت به چهارشنبه گذشته در آبان ماه میزان استفاده از مترو از سوی شهروندان تهرانی ۳۱ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که تعداد مسافران مترو نسبت به شنبه هفته گذشته نیز ۲۳۰۰ نفر کمتر شده است، تاکید کرد: با وجود کاهش استقبال شهروندان در استفاده از این مدل حمل و نقلی، شرکت بهره برداری متروی تهران با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه می دهد و سرفاصله حرکت قطارهای مترو ۳ و ۳.۵ دقیقه است.

نوبخت با اشاره به افزایش هزینه های مترو به جهت ضدعفونی روزمره و سرویس دهی نرمال در شرایطی که میزان مسافران مترو به کمتر از نصف رسیده است، گفت: این شرکت جزو شرکت های زیان ده و نیازمند حمایت است اما هیچ اعتباری برای حفظ شرایط موجود به آن تزریق نمی شود و در پرداخت هزینه هایش تنها مانده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران ادامه داد: با توجه به این شرایط خاص مترو امکان دریافت وام هم ندارد.

او با اشاره به تصاویر منتشر شده در صفحات مجازی که از شلوغی مترو در روز اول اجرای طرح محدودیت های کرونایی منتشر شده بود نیز اظهار داشت: ما تابع سیاست های ستاد ملی کرونا عمل می کنیم و داده های اعلام شده این شرکت بر اساس آمارهای روزانه است؛ اینکه تصویری از یک قطار شلوغ در شبکه های مجازی منتشر می شود، به معنی شلوغی همه خطوط و ایستگاه ها و تمامی ساعات خدمات رسانی نیست.

نوبخت در ادامه توضیح داد: مترو با همان ظرفیت پیش از شیوع کرونا در حال خدمت رسانی است، اما در برخی از ساعات روز در ایستگاه های تقاطعی ممکن است با حجم بالای مسافر مواجه شویم که عمدتاً مربوط به ساعات ابتدایی روز است، ولی نمی توان این تصاویر را مبنای شلوغی مترو دانست.

او همچنین ورود مسافران متروی کرج به متروی تهران را که از ظرفیت بالاتری برخوردارند از دیگر عوامل تراکم مسافر در متروی تهران عنوان کرد و گفت: ظرفیت نشسته مسافر در قطارهای تهران ۳۰۰ نفر است در حالیکه قطارهای دو طبقه خط ۵ مترو، ۱۵۰۰ صندلی است و این تراکم گریز ناپذیر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مترو شلوغی مترو مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران مسافران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی

به گزارش همشهری آنلاین؛ احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران هدف انعقاد قرارداد شهرداری تهران با چین را نوسازی ناوگان در بحث مترو و حمل و نقل عمومی دانست و گفت: «کار خوبی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم در مرحله اجرا هم طبق برنامه‌ها محقق شود.»

او به موضوع حمایت از تولید داخلی هم اشاره و عنوان کرد: «استفاده از تولید داخلی در اولویت قرار دارد و در کنار آن هر مقدار ناوگان مورد نیاز باشد، باید با واردات تامین شود؛ در این میان هوای پاک تهران هم مهم است. با توجه به این که پیش بینی می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع متحرک است، برقی سازی وسایل نقلیه و مترو یکی از از گزینه‌های کاهش آلودگی هوا است.»

کد خبر 848699 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت کشور شهردارى تهران ایران و چین تهران

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت