Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از برگزاری گام سوم کمک‌های مومنانه در شش آذرماه خبر داد و گفت:ز آغاز کمک‌های مومنانه تاکنون در خراسان جنوبی ۲۵۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ مهدی هنری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد بسیج و با اشاره به پیک جدید شیوع ویروس کرونا در استان اظهار داشت: با توجه به  افزایش مبتلایان و آسیب دیدن قشر عظیمی از همشهریان و با توجه به تاکیدات مقام عظمای ولایت مبنی بر استمرار فعالیت‌های جهادی و نهضت کمک مومنانه از ابتدای ماه ربیع الاول گام سوم این نهضت آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه مراحل قبلی نهضت کمک مومنانه که حماسه و موج امید را در جامعه ایجاد کرد و موجب همدلی بین نهادها، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و اقشار بسیج و آحاد مردم شد، اجرای گام سوم نهضت کمک مومنانه از ابتدای ماه ربیع الاول تا ماه شعبان 1442 و سال نو با استفاده از ظرفیت تمامی نهادهای خدمت رسان، دستگاه‌های اجرایی، گروهای جهادی و اقشار مختلف بسیج و آحاد همیشه در صحنه مردمی در جهت هم افزایی و ارائه خدمات هرچه بهتر به هم وطنان شروع به کار کرد.

طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک‌های مومنانه توسط بسیجیان شهرستان دیر اجرا و افتتاح می‌شودکمک 330 میلیارد تومانی مردم استان فارس در مرحله سوم رزمایش کمک‌های مومنانهرزمایش کمک‌های مومنانه استان زنجان به همت بسیجیان در 5 آذر ماه برگزار می‌شود

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به عرصه‌های فعالیت گام سوم نهضت کمک مومنانه گفت: در این مرحله توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر و کمک درسی، بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی، آزادسازی زندانیان، ترمیم و ساخت مسکن، تولید و اشتغال و توزیع جهیزیه به نیازمندان و خانواده‌های کم بضاعت انجام خواهد شد.

وی از تشکیل کمیته‌های ذیل گام سوم نهضت کمک مومنانه خبر داد و افزود: کمیته تهیه و توزیع سبد معیشتی، کمیته آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که وظیفه شناسایی زندانیان جرایم غیر عمد و پیگیری از دستگاه‌های ذیربط و خیرین در جهت آزاد سازی آنها را دارد، کمیته بهداشت و درمان کار شناسایی بیماران کرونایی، آموزش و قرنطینه و توزیع بسته‌های بهداشتی بین بیماران را انجام می‌دهد، کمیته اشتغال در جهت شناسایی و حمایت از افراد آسیب دیده از بیماری کرونا فعالیت می‌کند.

هنری بیان کرد: کمیته آموزش و پرورش لوازم التحریر و کمک آموزشی با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموزان نیازمند و تجهیزات آموزش مجازی کار را دنبال می‌کند، کمیته ازدواج آسان و تامین جهیزیه کار شناسایی زوجین نیازمند و محروم و تهیه و توزیع تجهیزات از دستگاه‌ها و نهادها و خیرین را انجام می‌دهد و کمیته مسکن با شناسایی افراد نیازمند و حمایت در ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان با کمک دستگاه‌های کمک رسان و خیرین اقدام به فعالیت می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در گام سوم نیز بین افراد آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع می‌شود ادامه داد: مراسم توزیع و اهدایی این کمک‌ها در تاریخ 6 آذر در محل حسینیه جماران برگزار خواهد شد.

 هنری بیان کرد: ارزش کمک‌های جمع‌آوری شده از ابتدای شروع نهضت کمک مومنانه در نیمه شعبان سال جاری تا دهه آخر صفر بالغ بر 1100 میلیارد ریال و ارزش تسهیلات اهدایی به نیازمندان استان مبلغی بالغ بر 173 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از ابتدا تاکنون بیش از 258 هزار بسته معیشتی، 180 هزار کیلو گوشت، بیش از یک میلیون830 هزار پرس غذای گرم، 970 سری جهیزیه و دیگر اقلام مورد نیاز از جمله لوازم التحریر، پوشاک و کفش، نان و کارت هدیه در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

انتهای پیام /254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت کمک مومنانه کمک های مومنانه خراسان جنوبی بسته معیشتی گام سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۷هزار و ۷۴۵ پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 17هزار و 745 پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به 69 مرکز نیکوکاری واگذار شد.
سیدرضا حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به‌منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی،کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت‌رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم‌افزایی و برون‌سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

وی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است. 4 هزار و 341 نفر معلم و استاد دانشگاه با ثبت‌نام در طرح اکرام، حامی 7 هزار و 39 فرزند ایتام و محسنین هستند. جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به‌سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

به‌گفته وی بیش از 50 درصد حامیان معلم و استاد دانشگاه بیش از 5 سال حامی هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت‌تکفل رقم بزنند.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است گفت: معلمان تربیت‌کننده نسل آینده هستند که به‌عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به‌عنوان انسان‌هایی نوع‌دوست و خیرخواه، کمک‌حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

وی از معلمان و فرهنگیان به‌عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و با قدردانی از آنان افزود: با تشویق و ترغیب معلمان هم‌اکنون یک‌هزار و 304 دانش‌آموز استان نیز در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

انتهای پیام/252+

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود