Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه اغلب سیاست‌های ابلاغ شده رهبری در کشور مغفول مانده‌اند، گفت: این سیاست‌ها با هم پیوستگی دارند و در حقیقت پازل پیشرفت کشور هستند که باید به ابعاد سیاست‌ها توجه کنیم تا این پازل تکمیل شود.

امین خاکباز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علاوه بر بیانیه گام دوم چند سیاست کلی در کشور وجود دارد که این سیاست‌ها با هم پیوستگی دارند و پازل داستان پیشرفت کشور هستند؛ باید به ابعاد سیاست‌ها توجه کنیم تا این پازل تکمیل شود، برای مثال سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی اصل ۴۴، سیاست‌های کلی اصلاح امور اداری، سیاست‌های کلی علم و فناوری از جمله این سیاست‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی‌های بلندمدت کشور باید در راستای این سیاست‌ها باشد و بتواند اجزای مختلف مطرح شده در این سیاست‌ها را  پوشش دهد.

وی ادامه داد: اغلب این سیاست‌ها در کشور مغفول مانده‌ و یکی از مباحث جدی الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی است که به آرا یعمومی گذاشته شد و رهبر معظم انقلاب آن را  ۲ سال پیش فراخوان عمومی برای ارتقای الگوی پایه ایرانی -اسلامی پیشرفت گذشتند.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دعوت کردند که همگان در خصوص الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت نظر دهند. باید این الگو را مبنا قرار دهیم و مسئولان بر اساس آن برنامه خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: الگوی ایرانی- اسلامی باید مورد وفاق عمومی قرار گیرد و سپس هر کس برنامه خود را برای اجرای آن ارائه دهد. در کشور در مقوله برنامه‌ریزی ضعف داریم، سیاست‌های کلی تعیین می‌شود ولی اجرا نمی‌شود کارشناسان امر این سیاست‌ها را تایید می‌کنند ولی در مرحله اجرا متأسفانه ضعیف هستیم.

خاکباز در ادامه به سیاست اصلاح الگوی مصرف اشاره و تشریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم سیاست‌های کلی تعیین شده موجب شکل‌گیری اقتصاد قوی و پویا برای کشور خواهد شد. آمارها در حوزه مصرف، عجیب و غریب است و باید در این عرصه اقدام جدی صورت گیرد؛ برای مثال در انگلیس بعد از شارژ شدن گوشی شارژ را هم از پریز خارج می‌کنند، کشورهای غربی به این نکات خیلی ریز توجه دارند ولی ما هنوز مصرف‌گرا هستیم که باید فکری برای آن بکنیم در غیراین‌صورت هر چقدر تلاش کنیم شرایط اقتصادی ما مطلوب نخواهد شد.

وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در سخرانی اخیر به حوزه‌های امنیت، اقتصاد و فرهنگ اشاره کردند و مشهود است که باید روی فرهنگ و اقتصاد کار کنیم چون این دو بخش با هم پیوستگی بالایی دارند. در حال حاضر شاهد فقر فرهنگی و تغییر فرهنگ هستیم، اگر فرهنگ ما این باشد که جنس با کیفیت بالا تولید کنیم و جنس خارجی نخریم شاهد پیشرفت ایران عزیزمان خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین ضمن اشاره به میزان بالای دورریز غذایی در کشور بیان کرد: «سبک زندگی» بر اساس فرهنگی که در جامعه وجود دارد انتخاب می‌شود این موضوع با یک مثال ساده قابل لمس است، در حال حاضر در حوزه خرید تنقلات برای کودکان خود نیز زیاده‌روی داریم و خریدهای امروز با ۲۰ سال قبل قابل مقایسه نیست.

خاکباز خاطرنشان کرد: بهره‌وری موضوعی است که به آن زیاد پرداخته نمی‌شود در دنیا به صورت جدی روی سحرخیزی مانور می‌دهند و نویسنده کتاب «باشگاه ۵ صبحی‌ها»، از تجربه ارتباط با مدیران موفق دنیا می‌گوید که ساعت کاری‌شان از ۵ صبح شروع می‌شود. در احادیث به سحرخیزی و افزایش روزی در این ساعات اشاره شده است ولی ما این موضوع را جدی نگرفتیم، متأسفانه «رسانه» فرهنگ ایرانی را تغییر داده و موجب شده افراد شب‌ها تا دیروقت بیدار باشند و پای رسانه بنشینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیاست های کلی ابلاغی رهبری اقتصاد الگوي اسلامي ايراني پيشرفت سیاست های کلی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر

اکبر مهری اظهار داشت: مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح ایستگاه‌های پمپاژ «جایدر» و «چم مهر» شهرستان پلدختر نیاز است.

وی تأکید کرد: تکمیل شبکه آبیاری «جایدر» و ایستگاه پمپاژ «چم مهر» از مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان لرستان بود.

مدیر منابع آب پلدختر، افزود: در این سفر به‌طورکلی مبلغ ۱۰۰ میلیارد به ترتیب ۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان وزارت نیرو و اعتبارات استانی به نسبت مساوی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای شبه آبیاری ایستگاه «جایدر» اختصاص یافت.

تشریح آخرین وضعیت ایستگاه پمپاژ «جایدر»

مهری، بیان داشت: پروژه ایستگاه پمپاژ «جایدر» با ۱۲۱.۱۳ میلیارد تومان از سازمان برنامه‌وبودجه و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در مجموع با تخصیص ۱۳۱.۱ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۷۹.۵ در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از هزار ۹۰۰ هکتار شبکه ایستگاه پمپاژ «جایدر» مقدار هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه با ۹۵ درصد پیشرفت ساختمانی و تجهیزاتی برقی و مکانیکی ایستگاه اصلی احداث شده است.

مدیر منابع آب پلدختر، عنوان کرد: ایستگاه فرعی یک این پمپاژ نیز ۱۰۰ درصد و ایستگاه فرعی پنج و چهار آن ۸۰ درصد پیشرفت دارند که در مجموع هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه امکان بهره‌برداری موقت توسط زارعین را دارد.

مهری، گفت: عملیات باقیمانده پمپاژ «جایدر» شامل تکمیل شبکه‌ها و ایستگاه‌های فرعی است که تکمیل آن نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

آخرین خبر‌ها از ایستگاه پمپاژ «چم مهر»

وی به شرح مصوبه ایستگاه پمپاژ «چم مهر» پلدختر اشاره کرد و افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این ایستگاه توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

مدیر منابع آب پلدختر، بیان داشت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ «چم مهر» با تخصیص ۱۷.۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان توسط سازمان برنامه‌وبودجه دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که اتاق پمپاژ آن تکمیل و تجهیزات برقی و مکانیکی نیز در حال نصب است.

مهری، به اقدامات صورت‌گرفته پمپاژ «چم مهر» اشاره کرد و افزود: خط برق تا محل ایستگاه پمپاژ اصلی به طور کامل اجرا، خط پمپاژ و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به طول چهار کیلومتر برای ۶۵۰ هکتار نیز انجام شده است.

وی افزود: ساخت مجدد ایستگاه پمپاژ آسیب‌دیده از سیل «چم مهر» شامل ساختمان و خرید تجهیزات برقی و مکانیکی با پیشرفت ۷۵ درصد شامل عملیات قسمت بتن‌آرمه ساختمان، تهیه و نصب سوله ساختمانی، تهیه پمپ‌ها و ساخت تابلو‌های برق به طور کامل و تهیه بخش عمده‌ای از کابل‌ها از اقدام‌های انجام شده برای راه‌اندازی این ایستگاه است.

مدیر منابع آب پلدختر، تصریح کرد: انجام بخشی از سازه آبگیر و فعالیت برای انجام کامل آن، تهیه شیرآلات و اتصالات موردنیاز، اجرای یک کیلومتر خط فولادی ابتدای خط پمپاژ نیز از دیگر اقدامات برای تکمیل و راه‌اندازی پمپاژ «چم مهر» است.

مهری، گفت: عملیات باقیمانده ایستگاه «چم مهر» شامل تکمیل خط انتقال به طول ۳۰۰ متر، نصب و راه‌اندازی الکتروپمپ‌ها و تکمیل حوضچه شیرآلات شبکه اصلی است که در این راستا مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • بیانات پربیننده رهبری درباره پیشرفت تسلیحاتی در جمع کارگران | فیلم
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق ایران در بیش از ۲۰ کشور جهان
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل