Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس پیشنویس فهرستی که رویترز مشاهده کرده، دولت ترامپ نزدیک است که اعلام کند ۸۹ شرکت هوافضا و دیگر شرکت‌های چینی دارای روابط نظامی هستند که این امر آن‌ها را در خرید طیفی از کالاها و فناوری آمریکا محدود می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این فهرست در صورت انتشار می‌تواند موجب تشدید تنش‌های تجاری با پکن شود و از بین دیگر صنایع، به آن دسته از شرکت‌های آمریکایی که قطعات و اجزای هواپیمایی غیرنظامی به چین می‌فروشند، آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا که این فهرست را تهیه کرده، از اظهارنظر خودداری کرد. وزارت خارجه چین هم به درخواست برای اظهارنظر پاسخ فوری نداده است.

شرکت هواپیمایی بازرگانی چین (COMAC) که پیشتاز تلاش‌های چین برای رقابت با بوئینگ و ایرباس است، در این فهرست قرار دارد. این در حالی است که شرکت صنعت هوافضای چین (AVIC) و ۱۰ نهاد دیگر مربوط به آن هم در این فهرست قرار گرفته‌اند.

فهرست فوق در پیش‌نویس قانونی قرار گرفته که شرکت‌های چینی و روسی که آمریکا "موارد استفاده نظامی" تلقی می‌کند را شناسایی کرده است، عنوانی به این معنی که تأمین‌کنندگان آمریکایی برای فروش طیف گسترده‌ای از کالاهای موجود بازرگانی به آن‌ها، باید به دنبال مجوز باشند.

بر اساس این قانون، احتمال رد شدن درخواست‌ها برای چنین مجوزهایی از پذیرش آن‌ها بیشتر است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی ماه‌های اخیر اقدامات خود علیه چین را افزایش داده است. وی ده روز پیش از فرمان اجرایی منع سرمایه‌گذاری ایالات متحده در شرکت‌های چینی که واشنگتن می‌گوید تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین هستند، رونمایی کرد.

این فهرست هنوز اعلام نشده، در حالی تهیه می‌شود که وزارت بازرگانی آمریکا تعریف "موارد استفاده نظامی" را در ماه آوریل گسترش داد.

قانون ماه آوریل نه تنها شامل خدمات مسلح و پلیس ملی می‌شود، بلکه هر شخص یا نهادی را که از نگه‌داری یا تولید کالاهای نظامی حمایت یا به این امر کمک می‌کند- حتی اگر کسب و کار آن‌ها در اصل غیرنظامی هم باشد- در بر می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مشرق، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد