Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:43:20 GMT

رئیس جمهوری اسبق فرانسه در دادگاه عدالت

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۲۹۸۵

رئیس جمهوری اسبق فرانسه در دادگاه عدالت

به گزارش ایرنا، رادیو «آر. ت.ال» فرانسه روز دوشنبه گزارش کرد: این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه پس از جنگ جهانی دوم است که یک رئیس جمهوری اسبق این کشور به همراه دو تن از مقامات دولتش به اتهام فساد محاکمه می‌شود.

پیش از سارکوزی ۶۵ ساله، «ژاک شیراک» رئیس جمهوری سلف او، در ماه مارس سال ۲۰۱۱(فروردین۱۳۹۰)به اتهام اختلاس در اموال عمومی به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادگاه سارکوزی از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به وقت محلی آغاز می شود و تا دهم دسامبر/۲۰ آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش این رادیو فرانسوی، سارکوزی همچنین قصد داشت با کمک وکیل خود و «ژیلبر آزیبر - Gilbert Azibert»  قاضی ۷۳ ساله دادگاه عالی موقعیتی را که در موناکو می‌خواست به دست آورد. او مظنون به تلاش برای رشوه دادن به قاضی برای بدست آوردن اطلاعات است.

همچنین به نوشته روزنامه فرانسوی «کوریه پیکار»، با توجه به استراق سمعی که در سال ۲۰۱۳ و با تصمیم قاضی‌های پرونده  صورت گرفت، اوایل سال ۲۰۱۴ و پس از ۸ ماه شنود مکالمات، متوجه شدند که سارکوزی برای ارتباط با وکیل خود «تیری ارزوگ - Thierry Herzog» که او نیز به همراه رئیس جمهوری اسبق فرانسه باید در دادگاه امروز حاضر شود، از یک خط ارتباطی محرمانه با نام مستعار «پل بیسموت - Paul Bismuth» استفاده می‌کرده است.

تحقیق از رییس جمهوری پیشین فرانسه به اتهام دریافت کمک انتخاباتی از «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی به صورت رسمی آغاز کردند؛ سارکوزی متهم است که در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷میلادی، ۵۰ میلیون یورو از قذافی برای ستاد انتخاباتی خود دریافت کرده است. این ادعا برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط پسر قذافی مطرح شد.

شواهد کافی مبنی بر اتهام‌های وارده به سارکوزی در این باره به اندازه کافی وجود دارد؛ تحقیقات درباره این ادعا زمانی جدی شد که یک تاجر لبنانی- فرانسوی در سال ۲۰۱۶ ادعا کرد که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ سه چمدان پر از پول را از لیبی آورده و به رییس دفتر و مدیر ستاد انتخاباتی سارکوزی داده است.

برچسب‌ها فرانسه جنگ جهانی دوم قذافی لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه جنگ جهانی دوم قذافی لیبی فرانسه جنگ جهانی دوم قذافی لیبی اخبار کنکور رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و جنایت رخ داده در فلسطین اشغالی به روسای دانشگاههای آمریکا نامه نوشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزایی شهرابی در این نامه‌ نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی افزود:در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهارکرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده است، عمیقاً نگران کننده است؛ این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می شود.

میرزایی شهرابی ادامه داد:با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه، از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که اقداماتی را که حقوق بشر را نقض می کند، محکوم کنیم، و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌و‌گوی باز را تشویق کنیم.

وی در این نامه آورده است: به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت [از آرمان‌ صلح و عدالت] هستند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ما از همه دست اندرکاران می خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند، تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

گفتنی است؛ از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود 550 نفر دستگیر شده اند؛این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!