کرونا تبدیل به بحران شدید شد/ احتمال مواجه هر ساله با یک بحران جدی
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۳۱۴۳
به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدرضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس با موضوع جشنواره شهر آماده برگزار شد اظهار داشت: همه کشورهای جهان در حال حرکت به سمتی هستند که هر ساله ممکن است با یک بحران جدی مواجه شوند و کشور ما نیز در این زمینه مستثنی نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: طی 100 سال گذشته هر 6 تا 7 سال زلزلههای شدیدی تا حدود 7ریشتر داشتیم یا سیلهای مخرب حادثهساز شده است و همه این موضوعات مؤید آن است که باید آمادگیهای بیشتری داشته باشیم.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: ورود مردم به صحنه بحران بسیار حائز اهمیت است چرا که بدون همکاری آنها به نتیجه نمیرسیم در اغلب کشورهای دنیا مردم نقش مهمی در مدیریت بحران دارند و در کشور ما نیز لازم است هر چه بیشتر در زمینه امدادرسانی تقویت مالی و عملیاتیهای مربوط به بحران از نقش محوری مردم استفاده کرد.
کرمی محمدی بیان داشت: در حال حاضر از نقش مدیریت مردم در بحران بسیار فاصله داریم و برگزاری جشنواره شهر آماده در تحقق این مسأله حائز اهمیت است.
وی گفت: در جشنواره شهر آماده میتوان از دیدگاه خالص مردمی بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد و شهروندان از عمق فاجعه و بحران برای ما فیلم و عکس بفرستند چرا که این مسأله در سیاستگذاریها و اختصاص بودجه بسیار حائز اهمیت است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه کرونا از حد بحران عادی در کشور گذشته و تبدیل به یک بحران شدید شده است گفت: مردم باید اقدامات بیشتری جهت مدیریت بحران کرونا انجام دهند که برگزاری جشنواره آماده نتایج مؤثری در این زمینه به دنبال دارد.
کرمیمحمدی گفت: همچنین جشنواره شهر آماده تریبونی وسیع برای مردم است که حرف دلشان را بدون سانسور و جهتدهی غیرسیاسی یا سیاسی بزنند.
وی با اشاره به گروههای داوطلب مردمی در مدیریت بحران تحت عنوان گروههای دوام گفت:این افراد که تعدادشان حدود 12 هزار نفر است با مدیریت بحران همکاری دارند و طی دههای گذشته بدون یک ریال دریافت پول در جهت آموزش خانوادهها و دانشآموزان در زمینه مدیریت بحران همکاری کردهاند که در این جشنواره جایزه ویژهای برای آنها خواهیم داشت.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: کرونا رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران جشنواره شهر آماده مدیریت بحران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به فیلم هویت حاتمیکیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
جوانی به نام "ناصر" پس از درگیری با دوستانش، در راه بازگشت به خانه با موتورش به شدت تصادف کرده و در مسیر انقلاب به بیمارستان به عنوان مجروح جنگی بستری میگردد. ناصر در رمحیطی به هوش میآید که همه او را به عنوان مجروح جنگی میشناسند. او در فرار از گذشته سعی میکند خود را در ورای هویت تازهاش پنهان سازد، اما در میان مجروحین کسی هست که او را میشناسد... در کشاکش و رویاروئی با دنیای تازه، ناصر باید از دو چهره خود یکی را برگزیند و سرانجام با دنیای گذشتهاش وداع میکند.
به گزارش تجارت نیوز، بازیگران فیلم هویت چه کسانی هستند؟ در هویت بازیگرانی، چون جلیل فرجاد، رضا اسدی، علی غلامی، ابوالقاسم مبارکی، احمد ناطقی، محسن عظیمینیا و حسن اسدی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم هویت حدود ۷ بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان هویت را یک اثر کمبازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی کم عنوان کرد.
نقدی که درباره این فیلم نوشته شده اینگونه است:
غیر از جزئیات تکنیکی، خصوصیاتی که به فیلم هویت اهمیت سیاسی و اجتماعی داد، تعریفی بود که حاتمیکیا از خودش تو جایگاه کارگردانی داشت. سینمای حاتمیکیا سینمای هشداره. نه دنبال تفسیر واقعیتهاست، نه توصیه میکنه و نه اینکه پژواک و انعکاس صدای اکثریته.
اولین فیلم حاتمیکیا که برخلاف باقی کارهاش از نظر تکنیکی چندان چشمگیر نبود، این خصوصیت دیدهبانی و کشف معضلی که قراره یقه جامعه رو بگیره، وجود داشت.
اسم این فیلم (هویت) قرار بود به مسئله سالهای بعد برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل بشه و تو سینمای ایران هم این قضیه، یعنی هویت، بین طیفهای مختلف به بحران تبدیل شد. تو دو-سه سال بعد، از مخملباف گرفته تا مهرجویی و حتی آدمی که وسط اینا بود، یعنی کیارستمی، همه فیلمایی ساختن که جان و کلامشون و مایهی اصلیشون بحران هویت بود.