Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به پرداخت کمک هزینه‌های بهداشتی ویژه پیشگیری از بیماری کرونا به مددجویان و مراکز بهزیستی، گفت: طی سه ماه اخیر به صورت مستمر به افراد توانخواه و کارکنان مراکز برای تامین و تجهیز وسایل بهداشتی مبلغ پنج میلیون ریال به ازای هر نفر کمک هزینه پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدصادق کشفی‌نژاد افزود: در اسفند ماه سال گذشته و فروردین سال ۹۹ به افراد توانخواه و کارکنان مراکز شبانه روزی به ازای هرنفر مبلغ ۳۵۰ هزار ریال کمک‌هزینه خرید وسایل بهداشتی پرداخت شد.

او، از پرداخت کمک هزینه وسایل بهداشتی و ضدعفونی به معلولان ضایع نخاعی و بستری شدید و خیلی شدید استان به ازای هر نفر ۲ میلیون و پانصد هزار ریال یاد کرد و گفت: برای افراد مجهول‌الهویه مقیم در مراکز شبانه‌روزی به مدت پنج ماه مبلغ ۵۳۰ هزار ریال به ازای هر نفر پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه دستورالعمل ویژه برای گروه‌های خاص معلولان ذهنی، سالمندان معلولین جسمی و حرکتی، مهد‌های کودک، مراکز روزانه، مراکز اقامتی معتادین ماده ۱۵ و ۱۶ و مراکز سالمندان تدوین و به هر مرکز ارسال شده است، عنوان کرد: پیگیری و بازدید مکرر به‌صورت برخط از سوی کارشناسان توانبخشی در خصوص نحوه گندزدایی و وضعیت مقیمان مراکز توانبخشی شبانه‌روزی در سطح استان به طور مستمر انجام و در دستور کار قرار دارد.

کشفی نژاد برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان سازمان بهزیستی و مراکز تحت نظارت با رعایت موازین بهداشتی را از دیگر اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و اظهار داشت: اقلام بهداشتی اهدایی از یونیسف شامل پوشینه، دستکش لاتکس، ماسک، تب سنج، پالس اکسی متر، مواد ضدعفونی دست و سطوح، کتاب راهنمای مراقبت و کنترل بیماری‌های واگیردار و کتاب اصول مراقبت از سالمندان و معلولان جسمی حرکتی، ساماندهی و به مراکز شبانه روزی توانبخشی و همچنین مراکز شبانه‌روزی اجتماعی طی ماه‌های گذشته تحویل شده است.

او اظهار داشت: افزون بر این گروه همیار زنان سرپرست خانوار به افراد توانخواه تحت حمایت اداره کل بهزیستی در طول یک سال گذشته بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی و ماکارونی به‌صورت مستمر اهدا می‌کند که همچنان ادامه دارد.

۳۰ هزار نفر در نوبت مساعدت و مستمری اداره کل بهزیستی قرار دارند و جمعیت تحت پوشش معلولان با حساب معلولان و زنان سرپرست خانوار ۱۵۷ هزار نفر است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی فارس پرداخت کمک هزینه بهداشتی مراکز شبانه روزی کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی