Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:40:24 GMT

ضرورت تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی در همدان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۳۲۴۴

ضرورت تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان ظهر امروز در بازدید میدانی کمیسیون خدمات شهری شورا از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با محوریت بررسی تجهیزات عملیاتی و امدادی و عملکرد این سازمان، با بیان اینکه حدود 178 سال پیش برای نخستین‌بار ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تبریز استقرار یافته بود؛ اظهار کرد: آتش‌نشانان؛ انسان‌هایی هستند که از آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش مردم می‌گذرند تا بتوانیم همراه با امنیت، زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: عملیاتی شدن اقدامات پیشگیرانه همراه با آموزش همگانی؛ ارتباط، همکاری، هماهنگی و مشورت با مراکز علمی، نظامی پزشکی و سایر سازمان‌های مربوطه و همچنین آموزش رشته‌های ورزشی بین نیروهای انسانی سازمان آتش‌نشانی به‌ویژه نیروهای عملیاتی در راستای تقویت آمادگی جسمانی و ارتقای روحیه افراد از ملزومات این مجموعه محسوب می‌شود.
گردان افزود: نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی در مواقع مختلف و حوادث حساس برای مدیریت‌شهری، آبروداری کرده‌اند و و زمان حضور در صحنه حادثه به حداقل رسیده است.
گردان با تأکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزشی در بین ادارات و مردم به صورت هدفمندتر همراه با برنامه‌ریزی بهتری پیش رفت؛ عنوان کرد: هرگونه اقدام در راستای آموزش قطعاً موجب کاهش حوادث و به‌تبع آن، مأموریت‌های عملیاتی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم سن نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی و تجهیزات این مجموعه پایین‌تر برود؛ عنوان کرد: شناسایی و جذب افراد داوطلب؛ شناسایی نقاط آسیب‌پذیر محلات همراه با ارائه اخطارهای لازم؛ بهره‌گیری و تقویت ظرفیت مردم برای مقابله با بلایای طبیعی و همچنین جلب مشارکت مردم برای تصمیم‌گیری‌ها و آمادگی افراد جامعه از جمله اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه مورد نیاز در حوزه آموزش است.
* کاهش خطرپذیری؛ مسئولیت همگانی شود
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان معتقد است: باید اولویت‌بندی نیازها و اقدامات مربوط به کاهش خطرپذیری در میان جامعه و ارگان‌های دولتی و...، مسئولیت همگانی محسوب شود.
گردان در ادامه با تأکید بر اینکه بر اساس نیاز جامعه باید سازمان آتش‌نشانی به نردبان ۶۰ متری تجهیز شود؛ گفت: باید هزینه‌کرد مناسب برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مجموعه در بودجه سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گیرد.
وی با تأکید بر استمرار بازدیدها و ارائه گزارش‌های فنی، خطاب به مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، اظهار کرد: انتظار می‌رود در این بخش به‌ویژه در حوزه بازار، ورود جدی‌تری پیدا کنید و تمام تذکرهای لازم در حوزه بازار تاریخی همدان طی بازدیدهای منظم به صورت کتبی اعلام شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در پایان انتخاب نیروی جوانی از بدنه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی را برای مدیریت مجموعه، منشأ خیر و تحولات چشمگیر برای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری برشمرد و گفت: این مهم، تصمیم سنجیده و تأثیرگذاری بود که خروجی آن بی‌شک ارتقای وضعیت سازمان و بهبود کیفیت خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود.
* عسگریان: ضرورت تجهیز امکانات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی
رئیس شورای شهر همدان در ادامه این بازدید گفت: به‌منظور ماهیت کار و شرایط حاکم بر کار نیروهای انسانی سازمان آتش‌نشانی، مدیران عامل، اشرافیت خوبی نسبت به شرح وظایف و حیطه نظارتی خود داشته و عمل می‌کنند.
سید مسعود عسگریان افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان در زمره مجموعه‌های ممتاز و منضبط در حوزه کاری و مالی شناخته می‎شود که این ویژگی در تمامی دوره‌های خدمت محسوس بوده است.
وی اظهار کرد: تخصص و تبحر مهمترین مباحثی است که در این سازمان به چشم می‌خورد؛ اما امیدواریم روزبه‌روز بر کیفیت و کارآمدی آنان افزوده شود. البته علاوه بر تخصص و تبحر، تجهیز امکانات مورد نیاز و ماشین‌آلات مورد نیاز این مجموعه نیز ضرورت دارد که به‌عنوان  مهم‌ترین الزامات ارتقای کیفیت و سرعت بخشی به خدمت رسانی محسوب می‎شود.
عسگریان با بیان اینکه در 3 سال گذشته تمامی پیشنهادات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان در حوزه تجهیز امکانات مصوب می‎شد؛ اما محقق نمی‌شدند؛ ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های مدیرعامل جدید سازمان و توجه مدیران شهری، هرساله تجهیزات و خرید اقلام مورد نیاز این مجموعه به‌روز شوند تا در هنگام بحران بتوانند در راستای حفظ جان و مال شهروندان همدانی یاری برسانند.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت ایمن‌سازی بافت بازار تاریخی شهر همدان، گفت: استقرار کانکس آتش‌نشانی مجهز به تجهیزات ایمنی و امداد در بازار همدان باید لحاظ شود.
* علی‌ضمیر: خریداری نرده‌بان برای آتش‌نشانی دغدغه ماست
معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یکی از سازمان های بزرگ و تخصصی مجموعه مدیریت‌شهری است که مسئولیت‌های حساس و خطیری برعهده دارد و پایه و اساس شکل‌گیری آن فنی و مبنای اصول ابلاغی از سوی اسناد بالادستی است.
وحید علی‌ضمیر افزود: حدود ۱۰ ایستگاه فعال آتش‌نشانی در سطح شهر داریم که ۲۱۲ نفر نیروی انسانی در 3 شیفت کاری فعالیت دارند.
وی با تأکید بر اینکه که بنای کار ما بر به تعامل بوده؛ معتقد است: حقوق و مزایای نیروهای انسانی سازمان آتش‌نشانی باید جبران شود که ضمن افزودن حق الزحمه بر اساس درجه خدمت و جیره خشک، به دنبال افزایش آن هستیم.
علی‌ضمیر اظهار کرد: نیروهای انسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، افرادی با انگیزه، متعهد و کارآمد هستند که در نظر داریم این مهم را تقویت کنیم.
وی با توجه به اینکه این سازمان از منظر تجهیزات وضعیت به‌روز و مناسبی دارد و به طور قطع نیازهای این مجموعه اثربخش در بودجه 1400 به صورت ویژه دیده خواهد شد؛ گفت: علاوه بر ضرورت خریداری کپسول و ست‌های تنفسی، در حال حاضر ماشین‌آلات مستقر در سازمان پاسخگوی نیازهای فعلی شهر هستند؛ اما به دلیل مباحث بلندمرتبه‌سازی، تمام دغدغه ما خریداری نرده‌بان است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان از اجرای کامل طرح پایش سطح ایمنی مراکز تجمعی به‌منظور جریان‌سازی و ایجاد حساسیت در بین مراکز اداری، تجاری، آموزشی و درمانی و ادارت خبر داد.
* بازار تاریخی همدان؛ نقطه ضعف سیستم ایمنی شهر
علی‌ضمیر همچنین بازار تاریخی همدان را نقطه ضعف سیستم ایمنی شهر برشمرد و گفت: این وضعیت نیاز به تقویت دارد که شهرداری همدان علاوه بر به‌کارگیری مشاور برای مطالعات بازار، پیوست ایمنی آن هم به این مهم، افزوده می‎شود.
وی افزود: در حال حاضر بافت بازار مناسب نیست و باید از تمامی مغازه ها برداشت صورت گیرد؛ از این‌رو مباحث میراث هم باید مورد بررسی قرار گیرد که در این زمینه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم باید پای کار باشند.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان همچنین از استقرار 2 ایستگاه آتش‌نشانی در نفاط حساس شهر همدان خبر داد.
در پایان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان هم به ارائه رویکرد جدید مدیریتی به‌ویژه در حوزه نیروی انسانی پرداخت و گفت: اعزام و استقرار یکی از کارشناسان معاونت پبیشگیری سازمان در معاونت شهرسازی شهرداری همدان به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان یکی از اقدامات مهم این مجموعه محسوب می‌شود تا نقشه‌های ساختمانی در مراحل اولیه از لحاظ اصول ایمنی بررسی و نواقص آن به مالک ابلاغ شود.
سید صادق پورسینا با اشاره کمبود شیر هیدرانت به‌ویژه در شهرک‌ها و مناطق دور از مرکز شهر همدان، از خرید 25 شیر هیدرانت جدید خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد شیرهای هیدرانت به 200 رسیده و مشکل کمبود شیر هیدرانت در سطح شهر همدان برطرف خواهد شد.
وی بر لزوم ایجاد راه‌بندهای متحرک در ورودی‌های پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان تأکید کرد و گفت: احداث کانکس‌های مجهز به لوازم و تجهیزات اطفای حریق در این مناطق از برنامه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری است.
گفتنی است؛ در پایان بازدید میدانی رئیس و اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از ایستگاه امدادی، آتش‌نشانی و آموزشی شهید حیدر گوران صورت گرفت.

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان ایمنی خدمات شهری آتش نشانی کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بازار تاریخی آتش نشانی مورد نیاز علی ضمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود