Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بخش ثبت گواهی بذر و نهال مثمر مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم و جو گواهی تایید شده در این استان تولید و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.

به گزارش برنا؛ مجید هاشمی ، رییس بخش ثبت گواهی بذر و نهال مثمر مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال علاوه بر بذرهای گواهی شده افزون بر یکهزار و ۳۰۰ تن گندم مرغوب که برای کشت مورد تایید مرکز تحقیقات کشاورزی قرار دارد نیز در استان تولید و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، پیمانکاران و کشاورزان برتر استان در امر تولید بذرهای گواهی شده در سطح ۲۰ هکتار به تولید بذور گواهی شده مشغولند و مرکز تحقیقات کشاورزی استان در فرایند کاشت، داشت و برداشت با دقت بالا و رصد دفع آفات و مبارزه با علف‌های هرز نظارت کامل دارد.   

رئیس بخش ثبت گواهی بذر و نهال مثمر مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ضریب نفوذ بذرهای گواهی شده در کشاورزی در این استان ۶۰ درصد  اعلام کرد و گفت: این درحالی است که میزان مصرف بذر گندم ، جو و سیب زمینی گواهی شده مورد استفاده در سطح کشور حدود ۴۰ درصد است.

او همچنین از فعالیت پنج واحد نهال مثمر گواهی شده در شهرستان‌های سامان ، لردگان و اردل خبر داد و تصریح کرد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نهال مثمر در این نهالستان‌های زیر پوشش مرکز تحقیقالت کشاورزی این استان تولید که حدود ۳۰۰ هزار نهال مصرف داخل و ۱۰۰ هزار نهال گواهی شده به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

هاشمی، از صدور مجوز احداث و تکمیل یک گلخانه گردوی پیوندی ۱۰هزار اصله در شهرستان بروجن و یک واحد گلخانه کشت بافت  گیاهی در نقنه این شهرستان خبر داد و گفت: امسال همچنین مجوز احداث یک واحد گلخانه کشت بافت در استان نیز از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی استان صادر شده است.

رییس بخش ثبت گواهی بذر و نهال مثمر مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع سالانه ۱۵۰ تا۲۰۰ تن بذر سیب‌زمینی گواهی شده خارجی بین کشاورزان گندمان،سفیددشت در شهرستان بروجن و کشاورزان روستای بارده شهرستان شهرکرد خبر داد و افزود: با توزیع این میزان بذر وارداتی سالانه ۴۰ هکتار زمین به زیر کشت بذر سیب‌زمینی می‌رود که از هر هکتار ۳۵ تا۴۰ تن بذر گواهی شده سیب‌زمینی تولید می‌‍شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری گواهی شده سیب زمینی تن بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است