Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در چند روز اخیر ملاقات‌هایی با مقامات کشور افغانستان انجام شد، استاندار خراسان رضوی با رییس شورای ولایتی هرات و دستیار ویژه وزیر امور خارجه افغانستان ملاقات داشت که در این ملاقات‌ها توافق‌های خوبی در ارتباط با صادرات فرآورده‌های نفتی و مبادلات مرزی انجام گرفت که به زودی عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او وجود ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان رضوی با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان را از ظرفیت‌های این استان برشمرد و افزود: در شرایط شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه، یکی از ضرورت‌های استان افزایش تقاضا برای کالا‌های تولید داخلی است که یکی از مسیر‌های تحقق این مهم، بخش صادرات است تا بتوان از محل ارز حاصل از صادرات سایر نیاز‌های کشور را برطرف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سه هزار کامیون حامل بار در پشت مرز دوغارون معطل مانده بودند که هزینه‌های بسیار بر کالا‌های صادراتی تحمیل می‌کرد، با تصمیماتی که در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی با حضور استاندار خراسان رضوی در دوغارون برگزار شد، ساعات کاری گمرک در این مرز پنج ساعت افزایش یافت و این مهم منجر به افزایش ۲۰ درصدی خروج کامیون‌ها از مرز در شبانه روز شد. بیشتر بخوانید ضرورت ارتقاء سطح هرات و خراسان رضوی رسولیان ایجاد توقفگاه خودرو، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خدمات در مرز دوغارون، راه‌اندازی راه آهن خواف - هرات، توسعه ظرفیت ریلی مرز ترکمنستان از طریق برگزاری نشست‌های مشترک را از مواردی برشمرد که در قالب شورای ساماندهی مبادلات مرز خراسان رضوی دنبال می‌شود.

او تصریح کرد: حفظ اشتغال موجود و وضعیت تولید فعلی از دیگر موارد مورد تاکید است، زیرا شرایط تحریم و شیوع کرونا فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در استان را بسیار دشوار کرده و بنگاه‌ها را در تامین مواد اولیه و نقدینگی دچار مشکل نموده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: به همین منظور کلینیک کسب و کار با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان شناسایی هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارای مشکل را که کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید دارند هدفگذاری کرده که با بهره گیری از ظرفیت بسیج و سپاه و مشاوران تخصصی کسب و کار به دنبال حل مشکلات آن‌ها هستیم.

رسولیان با اشاره به سهم ۳۰ درصدی بخش تولید خراسان رضوی در اشتغال استان اظهار کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد و در این راستا زمین‌های راکد در شهرک‌ها که توسط تولیدکنندگان محبوس مانده و فعالیتی روی آن صورت نگرفته، در حال شناسایی است تا به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان فعال استان واگذار شود.   انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات فرآورده های نفتی کالا های تولید داخلی ساماندهی مبادلات مرزی مقامات کشور افغانستان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

یوسف بنی اسدی گفت: در حال حاضر بارش باران، راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای زاوه، سبزوار، طرقبه - شاندیز، فریمان، خوشاب، جوین، مشهد، نیشابور، رشتخوار و کوهسرخ را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: جاده رشتخوار-تربت حیدریه، جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیریه -باغچه نیز به واسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، جاده عشق آباد- بردسکن همچنان مسدود است، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی