Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای واگذاری تصمیم گیری های دانشجویی به دانشگاه های استانی خبر داد و گفت: یکی از این موارد، طرح جامع تشکیل سازمان امور دانشجویان است که در دانشگاه های استانی کشور دفاتر این سازمان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در نشست روسای دانشگاه های معین که امروز به صورت مجازی برگزار شد با تاکید بر اینکه وزارت علوم تصمیم جدی در تفویض اختیارات به دانشگاه ها دارد گفت: در حوزه دانشجویی نیز تمام تلاش ما در ستاد این بوده است که بخواهیم اختیاراتی را به دانشگاه ها محول کنیم و حتی کمیسیون هایی نیز در این زمینه شکل گرفته اند که خوشبختانه در سطح استانی نیز یک سری تفویض هایی شده است که امیدواریم اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرد: امیدواری هایی برای ما در برخی از طرح های جامعی که تدوین کردیم در وزارت علوم وجود دارد یکی از این موضوعات بحث تشکیل سازمان امور دانشجویان در حوزه امور استان ها بود که این یک طرح جامع خدمات دانشجویی بود و در حال حاضر که مجموعه استانی دانشگاه ها در حال شکل گیری است قاعدتا انتظار می رود این وظایف نیز جدی گرفته شود تا ما مجموعه خدمات دانشجویی را در یک تشکیلات جدید به عنوان سازمان امور دانشجویان استانی دنبال کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در صورتیکه شوراهای استانی دانشگاه ها قوام بیشتری بگیرد و فعالیت های این شورا دنبال شود برنامه داریم که خدمات دانشجویی نیز به این شوراها محول شود. طبیعتا باید شناخت امکانات زیربنایی همه دانشگاه های تحت پوشش این شوراها را داشته باشیم و در دبیرخانه شورا اطلاعاتی در این خصوص جمع شود تا بتوانیم با اطلاعات کافی برنامه های خود را دنبال کنیم.

دکتر صدیقی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه های مختلف هر کدام به نحو متفاوتی خدمات دانشجویی ارائه می دهند. بنابراین شناخت این دانشگاه ها و کسب اطلاعات به منظور هماهنگی بیشتر ارائه آن در اجرای تصمیم گیری های شورایی استان ها اهمیت بسیاری دارد و در صورتیکه این شناخت حاصل نشود در اجرای برنامه ها مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر علوم همچنین تاکید کرد: به عنوان فردی که در آموزش عالی مویی سفید کرده است تاکید می کنم که یکی از موضوعات مهم در اجرای برنامه های کشوری آموزش عالی بحث فرهنگی موضوعات است. طرح فعلی زمانی موفق خواهد شد که بحث هایی نظیر بزرگی و کوچکی دانشگاه ها وجود نداشته باشد. دانشگاه های بزرگ و مادر یک چتری از تفاهم، همدلی و هماهنگی در سطح استانی پهن می کند و همه دانشگاه ها را از خود بداند و هر میزانی که برای دانشگاه خود دلسوزی دارد باید برای دانشگاه های کوچک نیز این دلسوزی وجود داشته باشد تا شرط توفیق بیشتر شود.

دکتر صدیقی خاطرنشان کرد: اعطای اختیارات بیشتر به دانشگاه های معین در سطح استانی خواسته درستی است اما توجه به امر فرهنگی برنامه ها نشان داده است که دلسوزی و همدلی بین دوستان موجب بیشتر توفیقات در اجرای برنامه ها خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان دانشجويان سازمان امور دانشجویان خدمات دانشجویی دانشگاه ها برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوابگاه دانشجویی ملکی پسرانه دانشکده پرستاری طبس به همت صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هزینه ۲ میلیارد تومان بهسازی شد.


صالحی نیا افزود: این خوابگاه با زیربنای تقریبی ۷۰۰ مترمربع دارای ۱۴ سوئیت است که اکنون ۸۴ دانشجوی پسر دانشکده پرستاری طبس، در آن مستقر شدند.

دیگر خبرها

  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • به وقتِ بیداری
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد