Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقاری استاد نخبه استان مرکزی با اشاره به راهگشا بودن تفکر بسیج در عرصه های مختلف گفت:هرکجا از این تفکر استفاده شده موجب پیشرفت، عزت و تعالی ملت و جامعه اسلامی شده و بسیج امروز به عنوان یک الگوی کاملا قابل استفاده پیش روی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ دکتر محسن ذوالفقاری در سال ۹۶ به عنوان اولین استاد تمامی استان مرکزی در علوم انسانی را در کشور با کسب امتیاز ۲۴۰ در کمیسیون تخصصی به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ذوالفقاری بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی در عرصه ملی و بین المللی در مراکز و نشریات معتبر علمی دنیا به چاپ رسانده است، همچنین ایشان مولف بیش از ۱۰ عنوان کتاب است که در سطح جهان اسلام و دنیا کاربرد دارند.

به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج به سراغ ایشان رفتیم و گفتگوی داشتیم که در ادامه می خوانید.

 پیشرفت های به دست آمده مرهون تفکر بسیج است

محسن ذوالفقاری از اساتید بسیجی نخبه استان در گفتگو با دیارآفتاب با اشاره به راهگشا بودن تفکر بسیج در عرصه های مختلف گفت: تشکیل و تاسیس بسیج مستضعین نوآوری و ابتکار حضرت امام(ره) بود و جا دارد به روح پاک و ملکوتی ایشان درود بفرستیم که این نعمت ارزشمند را برای ملت ایران و امت های اسلامی به ارمغان آورد و امروز در جای جای جهان اسلام به وضوح می بینیم هرکجا که پیشرفتی حاصل شده برآمده از تفکر و روحیه بسیجی است.

وی افزود: امروز بیش از ۴۱ سال از عمر تشکیل بسیج مستضعفین می گذرد و بسیج در طول این سالها کارنامه ای پرافتخار و عملکردی درخشان دارد و امروز پیشرفت های عظیم به دست آمده در حوزه های علمی، فناوری و دفاعی برگرفته از بسیج است.

ذوالفقاری با بیان اینکه بسیج به عنوان یک سرمایه ارزشمند و نعمت بزرگ همواره در طول این سال ها کارکرد موثر خود در عرصه های مختلف را به وضوح نشان داده،افزود: هرکجا از این تفکر استفاده شده موجب پیشرفت، عزت و تعالی ملت و جامعه اسلامی شده و بسیج امروز به عنوان یک الگوی کاملا قابل استفاده پیش روی قرار دارد.

پیشتازی اساتید بسیجی در نظریه پردازی در عرصه های مختلف

وی بیان کرد: امروز در هر شرایطی که نیاز به نظریه پردازی وجود دارد اساتید بسیجی در راس امور هستند چراکه اساتید بسیجی علاوه بر داشتن روحیه بسیجی و خستگی ناپذیری از توان و ظرفیت علمی بسیار قابل قبولی برخوردار هستند.

مسئول بسیج اساتید استان مرکزی با اشاره به اهمیت علمی بودن رویکرد بسیج تأکید کرد: مقام معظم رهبری در چندین بار این تأکید را داشته اند که اگر بسیج بخواهد پیشرفت داشته باشد باید رویکرد آن علمی و پژوهشی محور باشد و لذا اساتید بسیجی در این زمینه پیشگام هستند و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری با روحیه بسیجی و جهادی برای شکافتن عرصه های علمی و پژوهشی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی افزود: در استان مرکزی اساتید بسیجی همچون سایر نقاط کشور در عرصه های علمی و پژوهشی پیشگام هستند و اخیرا مقالات بسیار خوبی همکاران بسیجی بنده در عرصه های علمی در سطح دنیا و جهان اسلام به چاپ رسانده اند.

تلاش های اساتید بسیجی موجب ارتقاء رتبه علمی ایران شده است

ذوالفقاری ادامه داد: تلاش های اساتید بسیجی در ایران اسلامی موجب شده رتبه جمهوری اسلامی در کسب رتبه های علمی در سایر مراکز معتبر به شدت رشد داشته باشد و اینها همه به برکت تفکر بسیجی است.

وی گفت: همچنین مجله علمی و پژوهشی تخصصی استان مرکزی بیش از هشت سال است که با مسئولیت خود بنده در حال چاپ است که با محوریت پژوهش های ادبی و قرآنی در جهان اسلام کاربرد زیادی دارد.

مسئول بسیج اساتید استان مرکزی بیان کرد: آنچیزی که ما در بسیج اساتید به آن اعتقاد داریم مکتبی بودن اساتید بسیجی است و این مکتب همان اندیشه های زیر ساختی اسلام است که اندیشه اساتید بسیجی هم برگرفته از اندیشه های عالی امام، شهدا و مقام معظم رهبری است که توانسته جمعی از اساتید انقلابی را دور یکدیگر جمع کند.

وی افزود: امروز پاک ترین و دلسوزانه ترین مجموعه ها و تشکل هایی که در راستای ارتقای سطح علمی کشور تلاش می کنند اساتید بسیجی هستند و البته اقشار مختلف بسیج نیز از جمله پاک ترین مجموعه ها هستند و این قابل تقدیر است.

ذوالفقاری در پایان خاطر نشان کرد: امروز نکته ای که می توان روی آن تأکید بیشتری داشت بحث حضور بسیجیان در سایر عرصه ها است و آمادگی خود را در همه شرایط و مقاطع حفظ کند چراکه اگر دیروز بسیجیان مخلص در عرصه دفاع مقدس با اقتدار حاضر شدند امروز باید در عرصه های علمی ، جنگ نرم، پژوهشگاه ها و اندیشکده ها نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: عرصه های مختلف اساتید بسیجی عرصه های علمی علمی و پژوهشی استان مرکزی جهان اسلام تفکر بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن گرامیداشت روز معلم، نقش اساتید را در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور، بی‌بدیل توصیف کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن گرامیداشت روز معلم، نقش اساتید را در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور، بی‌بدیل توصیف کرد.

متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است:

روز پاسداشت مقام معلم، ره‌نمایی است از تکریم، تعلیم و تربیت در فرهنگ عمیق ایران اسلامی ما و یادآوری است از آنها که در مسیر والاترین انسانهای تاریخ ـ پیامبران ـ قرار گرفتند. همانگونه که امام ما که خود والا معلم ایمان، شجاعت و اخلاص بود گفت: معلمی شغل انبیاست.

استاد و معلم، آموزش و تربیت مخاطب انسانی، این سخت‌ترین تکلیفی که یک انسان می‌تواند بر عهده بگیرد را بر عهده گرفته است و تاثیر گذاری تاریخی خود بر شکل گیری یک جامعه دین مدار، اخلاق محور، عدالت بنیان و قدرتمند را به نظاره نشسته است.

نظام سلامت کشورمان مرهون اساتید گران‌سنگی است که با دانش و تعهد خود نسلی شایسته از جامعه بهداشتی و درمانی کشور را تربیت نموده‌اند که امروز، کشور ما را به نمادی مثال زدنی از رشد و توسعه با کیفیت شاخص های سلامت در دنیا تبدیل نموده‌اند.

بی تردید حضور ارزشمند اساتید و آموزگاران زیر ساخت اصلی نظام سلامت کشور و سرمایه‌های اجتماعی کشورمان هستند و کارایی آموزش‌های آنان، آینده کشور و نظام بهداشت و درمان ما را تضمین خواهد کرد‌.

در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است، نقش پیشرو و موثر اساتید عزیز در نهادمند نمودن و مردمی سازی ارزشهای سلامت محور از طریق نظام آموزشی، نقشی بی بدیل خواهد بود.

بسیاری از کشورهای دنیا سالهاست در مسیر فروپاشی نهاد گرانبهای خانواده قرار گرفته‌اند، اساتید ما الگوهای قابل تکثیری برای ترویج فرهنگ خانواده محور هستند

در این روزها که دنیا در تب و تاب جنبش‌های اعتراضی نهاد علم و دانشجویان علیه جنایات بی سابقه و نسل کشی فرعون وار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است، صدای رسای اساتید و دانشجویان کشورمان به خصوص سپید پوشان نظام سلامت، نشانی است از راهبری پرچم پر افتخار حمایت از انسانیت توسط دستان توانمند مردم شریف ایران.

در پایان یادی کنیم از اساتید در گذشته حوزه سلامت در سال اخیر که بخشی از دارایی علمی کشورمان مرهون زحمات خالصانه آنان در مسیر رشد و تعالی ایران عزیز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد