Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان یک دکترای اقتصاد، با بیان اینکه کرونا یک شرایط اضطراری است و برای تمام دنیا مسائل اجتماعی و اقتصادی به وجود آورده، متذکر شد: کرونا یک تمرین سخت برای اقتصاد خانواده هاست تا بتوانیم خودمان را برای بحران های آینده آماده کنیم.

طاهره امیدی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی در دوران کرونا، اظهار کرد: امروز مردم از نظر اقتصادی در شرایط سختی هستند و محدودیت های کرونایی شرایط را سخت تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقابله با ویروس کرونا نیازمند برخورداری از سیستم ایمنی قوی است، افزود: لازمه تقویت سیستم ایمنی مصرف غذاهای سالم و مغذی اعم از انواع میوه جات و سبزی جات و پروتئین ها و مغزها و... است. همچنین استفاده از ویتامین ها نیز از سوی پزشکان توصیه می شود.

این دکترای اقتصاد، با اشاره به نقش اقتصاد خانوارها در تامین مواد غذایی مذکور، یادآور شد: لازم است در کنار گروهی که برای سلامتی مردم تصمیم گیری و محدودیت های رفت و آمد و کسب و کار را اعلام می کنند، گروه اقتصادی نیز وجود داشته باشد که برای اقتصاد مردم برنامه ریزی کند.

امیدی، محدودیت های اعمال شده را برای حفظ سلامت مردم درست و منطقی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مردم باید در این شرایط در قرنطینه باقی بمانند و برخی دیگر نیز مشاغل خود را تعطیل کرده و عده ای نیز از بیکار شده اند لذا چنین افرادی نمی توانند تامین معیشت مناسبی برای خانواده های خود داشته باشند.

وی حقوق کارگری را جوابگوی گذر از دوران کرونا ندانست و عنوان کرد: در چنین شرایطی اگر یکی از اعضای خانواده کرونا بگیرد، شرایط سخت تر می شود و تهیه بسیاری از مواد غذایی که برای بهبودی بیمار لازم است، امکان پذیر نیست.

این مدرس دانشگاه، از دولتمردان خواست در کنار اعمال محدودیت های کسب و کار برای اقتصاد خانواده ها نیز برنامه داشته باشند و گفت: پرداخت یارانه معیشتی برای یارانه بگیران قادر به پاسخگویی به نیازهای یک خانواده در ماه نیست.

امیدی، با بیان اینکه افراد در قرنطینه علاوه بر توجه به سلامت جسم باید از نظر مالی و اقتصادی نیز از یک سکون و آرامش برخوردار باشند، تصریح کرد: برخی از مشکلات مالی و کمبود کالاهای اساسی خانواده ها را دچار مشکلات روحی و روانی می کند.

وی اجتناب از دورهمی ها و جمع های خانوادگی را از نظر پزشکی و بهداشتی کاملا درست دانست و اظهار کرد: خانواده ها در قرنطینه نباید دغدغه اقتصادی داشته و نگران تهیه روغن و مرغ و انسولین و کره و... باشند لذا مدیریت دولت در روزهای قرنطینه باید بیش از همیشه باشد.

این دکترای اقتصاد، با بیان اینکه مقابله با کرونا تنها با صدور بخشنامه جهت مراعات مردم امکان پذیر نیست، اضافه کرد: کرونا تا یک هفته، یک ماه و شاید یک سال دیگر تمام می شود و دولت و مجلس در کوتاه مدت باید برای بعد از کرونا برنامه داشته باشند تا مردم بتوانند نیازهای اساسی خودشان را در همین دوران قرنطینه فراهم کنند و قادر به خرید کالاهایی باشند که برای سلامتی آنان ضروری است.

امیدی، همچنین از خانواده ها خواست حداقل در دوران کرونا از هزینه های اضافی خودداری کنند و گفت: باید به محدودیت ها اهمیت دهیم، زیرا برای سلامت خود و خانواده خودمان است و راهکار قناعت را در پیش بگیریم تا صدمات اقتصادی کمتری متوجه ما شود.

وی با بیان اینکه کرونا یک شرایط اضطراری است و برای تمام دنیا مسائل اجتماعی و اقتصادی به وجود آورده، متذکر شد: کرونا یک تمرین سخت برای اقتصاد خانواده هاست تا بتوانیم خودمان را برای بحران های آینده آماده کنیم.

این مدرس دانشگاه، با تاکید بر موکول کردن هزینه های غیر ضروری به آینده، تصریح کرد: بانوان به عنوان مدیران خانه می توانند با کم کردن حجم خریدها به کاهش هزینه های خانواده کمک کنند و علاوه بر توجه به حفظ سلامت جسمی، از مشکلات اقتصادی نیز در امان بمانند، زیرا در دوران کرونا کسب درآمد بسیار دشوار است و باید این دوران را بگذرانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا سبك زندگي اقتصاد دوران کرونا برای اقتصاد کرونا یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری با اشاره به موضوع مردمی سازی اقتصاد، گفت: نام‌گذاری ۱۶سال، به عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که باوجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.   نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، بر پایه نقش مردم در اداره امور استوار شد، اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد_سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.   وی افزود: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیت اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سود‌های سرشار برسند.   عسگری تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزار‌های تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

دیگر خبرها

  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند