Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری رویدادهای هفته جهانی کارآفرینی، تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق بالا بردن انگیزش کارآفرینانه در بین جامعه به ویژه جوانان است تا عموم مردم برای راه‌اندازی کسب و کار ترغیب شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، مهروش جلالی با اعلام این خبر اظهار کرد: هفته جهانی کارآفرینی یکی از بزرگترین رویدادهای هماهنگ جهانی برای ترویج و توسعه کارآفرینی است که هر ساله در بازه زمانی 16تا22 نوامبر(26 آبان ماه تا 2 آذر) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلالی افزود: بدین منظور برنامه هایی را با مشارکت همه ذینفعان و با هدف تقویت همکاری بین کارآفرینان، سرمایه گذاران، سیاستگذاران، محققان و نهادهای پشتیبان کارآفرینی، در راستای ایجاد و تقویت اکوسیستم‌های کارآفرینی اجرا می شود که به ایجاد اشتغال، سرعت بخشیدن به نوآوری و رشد اقتصادی و همچنین شناخت بیشتر عوامل مرتبط با کارآفرینی از یکدیگر منجر خواهد شد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: مراسم گرامیداشت این هفته به صورت همزمان و هماهنگ در کلیه استانها و همچنین در اکثر کشورهای دنیا برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بنا بر رسالت و ماموریت‌های محوله، در سطح استان همگام با کشور نسبت به بزرگداشت این هفته از طریق برگزاری رویدادهای مختلف ترویجی نظیر کارگاه های آموزشی، جلسات نشستهای تخصصی با کارآفرینان و ارائه تجارب آنان، ارائه آموزش و مشاوره رایگان کارآفرینی، پخش کلیپ ها، فیلم ها، کافه کارآفرینی مجازی و ... اقدام می کند.
جلالی در ادامه توضیح داد: در سال جاری با درنظر گرفتن شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمده تا بزرگداشت این هفته،از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری انجام شود و با اطلاع‌رسانیهای لازم علاقه مندان بتوانند رویدادهای مذکور را در فضای مجازی دنبال کنند.
برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی در فارس
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه برنامه‌های گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی را در این استان تشریح کرد و گفت: برنامه‌های این هفته در فارس در قالب برگزاری وبینارهای آموزشی کارآفرینی ، جلسات و نشستهای تخصصی کارآفرینی به همراه پرسش و پاسخ ، معرفی کارآفرینان موفق استان و ارائه زندگینامه و تجربیات آنان،نمایش فیلمهای انگیزشی کارآفرینی،مشاوره‌های رایگان کارآفرینی و سایر برنامه های مرتبط خواهد بود.
وی اظهارکرد: در این هفته با هماهنگی انجام شده از طریق ادارات شهرستانی،کانون کارآفرینی استان ،انجمن صنفی دفاتر مشاوره کارآفرینی و مجری سینما کارآفرینی برنامه‌های متنوع و با محتوایی در نظر گرفته شده که با در نظر گرفتن محدودیتهای ایجاد شده بواسطه شیوع بیماری کرونا تاکید بر مجازی بودن و نتیجه بخش بودن این آیین‌ها است و هدف اصلی آن ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی بین آحاد مردم و بویژه نوجوان و جوانان استان است.
کارآفرینی لازمه بالندگی جوامع
جلالی ادامه داد: در دنیای امروز، جامعه در مسیر توسعه ، حرکت رو به جلو و پرشتاب دارد که با ایجاد بسترهای لازم ، منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند،سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه مدیریت و هدایت کنند.
وی با بیان این که امروزه که کار و فعالیت شکل تازه‌ای به خود گرفته ، کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی ایفاء می‌کند، گفت: تجارب کشورهای موفق که امروز به توسعه یافتگی خود می بالند نشان از فعالیتهای چشمگیر کارآفرینان دارد و باید توجه داشت که کارآفرینان تنها به ایجاد فرصت شغلی جدید نمی پردازند بلکه با ساختار تفکر،تحرک و فرهنگ لازم و با استفاده از خلاقیت، تولید ارزش می کنند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: با توجه به اهمیت و نقش کارآفرینی در توسعه و با توجه به مشکلات اقتصادی زیادی که ما در کشور با آن مواجه هستیم ترویج و اشاعه مفهوم کارآفرینی، بسترسازی برای فرهنگ حمایت از کارآفرینی و مهمتر از همه تربیت افراد تحصیل کرده از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است چون اکنون افراد خلاق ،نوآور و مبتکر به عنوان کار آفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه‌های صنعتی،تولیدی و خدماتی شده‌اند که از آنها به عنوان قهرمانان ملی و کار آفرینان برترهم یاد می شود.
وی هفته جهانی کارآفرینی را به عنوان یک رویداد بزرگ عنوان کرد و گفت: اهداف مهمی همچون تکریم از کار آفرینان از طریق بیان و ارائه تلاش آنان در جهت راه اندازی کسب و کار با استفاده از ایده های خلاقانه بعنوان الگو برای نسل جدید و روشن کردن اذهان و افکار نوجوانان و جوانان با موضوع کارآفرینی و همچنین آشنایی اجزای اکوسیستم کارآفرینی بمنظورشناخت راههای کمک به یکدیگر و امکان بهره گیری از تجارب و پتانسیلهای هر یک از آنان را دنبال کرد.
وی در پایان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی اظهار امیدواری کرد که با همراهی و همکاری همه متولیان و دست اندرکاران استان فارس بتوان نسبت به گسترش فرهنگ کار و تلاش و کارآفرینی همت کرده تا شاهد شکوفایی اقتصاد استان باشیم.
لازم به ذکر است هفته جهانی کارآفرینی هر سال در بازه زمانی 16 تا 22 نوامبر مصادف با 26 آبان لغایت 2 آذر در تقویم جهانی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هفته جهانی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود