Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از الجزیره، «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از مداخلات آمریکا در مسائل داخلی این کشور انتقاد کرد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از الغانمی گزارش داد که «وتوی آمریکا مانع از خرید سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰» روسیه توسط عراق شده است.

وی تأکید کرد، خریداری این سامانه برای حمایت از حریم هوایی عراق، بسیار مهم است و تمام کشورهایی که در پی حفظ امنیت خود هستند، این سامانه پیشرفته را خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول عراقی تصریح کرد، مرزهای عراق، کاملا امن نیست، بلکه مبتنی بر ابزارهای دفاعی اولیه است و همین مسئله سبب شده که خطر بزرگی مناطق شمالی و غربی را تهدید ‌کند.

الغانمی در پایان تأکید کرد که عراق برای حمایت از مرزهای خود، نیازمند استفاده از این سامانه‌های پیشرفته است.

یک مسئول بلندپایه نظامی عراق گفت که همه در عراق اتفاق نظر دارند که سامانه‌های پدافندی هوایی ارتش عراق، سنتی است، ولی حساب‌های سیاسی، مانع به‌روز شدن این سامانه است.

وی خاطر نشان کرد، از مدت‌ها پیش، صحبتهایی درباره خرید سامانه پدافند هوایی از روسیه وجود دارد، ولی به دلیل توافقات بغداد با واشنگتن در زمینه تسلیحات، این حرف‌ها به مرحله عمل نرسیده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سامانه موشکی اس 300 آمریکا روسیه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش مشرق، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-۳۰۰) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

بر اساس این گزارش، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی از جمله یونان و اسپانیا که سامانه‌های دفاعی را در زرادخانه خود دارند، تحت فشار هستند تا دفاع هوایی بیشتری را به کی‌یف ارائه کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی فوری چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند.

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا نیز امروز (جمعه) خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

رویترز در ادامه خاطرنشان می‌کند که یونان در گذشته هزاران موشک، مواد منفجره، خودرو جنگی پیاده‌نظام (IVF)، مواد محترقه با انفجار قوی، مهمات و موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران