Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت "نورثروپ گرومن"(Northrop Grumman) اعلام کرده است که ماژول "هالو"(HALO) بررسی اولیه طراحی خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت "نورثروپ گرومن"(Northrop Grumman) اعلام کرد که ماژول "پایگاه اسکان و لجستیک" که به اختصار "HALO" نامیده می‌شود، بررسی اولیه طراحی خود را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماژول که یکی از عناصر اصلی "دروازه قمری" ناسا در مدار کره ماه را ​​تشکیل می‌دهد، به عنوان ایستگاهی برای انجام ماموریت‌های آینده به ماه و فراتر از آن عمل خواهد کرد.

اگر جاه طلبی‌های ناسا برای ایجاد حضور دائمی انسان در کره ماه و لشکرکشی به مریخ محقق شود، فضانوردان برای استراحت به جایی نیاز دارند. ماژول "HALO" برای این چشم انداز حیاتی است، زیرا به عنوان محلی برای اسکان خدمه و مرکز اتصال بین مدار زیرین زمین و مدار ماه و فراتر از آن عمل می‌کند.

از آنجا که قرار است اولین واحد "HALO" در نوامبر ۲۰۲۳ همراه با ماژول "عنصر پیشرانه"(Power Propulsion Element) راه اندازی شود، شرکت "نورثروپ گرومن" پیمانکار اصلی این پروژه در حال پیگیری یک رویکرد سریع است که طرح آن را بر اساس فضاپیمای باری رباتیک "سیگنوس"(Cygnus) که قبلاً پرواز کرده و برای حمل امکانات به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود، بنا نهاده است. طراحی بدنه آن در اصل یکسان است، اگرچه دارای درگاه‌های اتصال شعاعی، رادیاتورهای نصب شده بر روی بدنه، باتری‌ها و آنتن تعبیه شده در خارج بدنه است.

داخل "HALO" سیستم‌های فرماندهی و کنترل و همچنین یک سیستم پشتیبانی از حیات وجود دارد که با کمک فضاپیمای "اوریون"(Orion) می‌تواند چهار فضانورد را تا ۳۰ روز پشتیبانی کند. همه اینها به این ماژول این امکان را می‌دهد که هم به عنوان محل زندگی خدمه و هم به عنوان یک مرکز اتصال برای وسایل نقلیه دیگر مانند فرودگر ماه عمل کند.

"استیو کرین" معاون بخش ماهواره‌های غیرنظامی و تجاری "نورثروپ گرومن" می‌گوید: با پایه گذاری ماژول "HALO" بر اساس "سیگنوس"، ما قادر به ارائه پرشتاب یک محصول مقرون به صرفه و قابل اطمینان در زمینه پرواز فضایی هستیم. اتمام بررسی طراحی اولیه "HALO" یک نقطه عطف مهم در تولید این ماژول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دروازه قمری ناسا ناسا نورثروپ گرومن نورثروپ گرومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود، با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

همچنین سری جدید برنامه «هفت» با دکوری متفاوت در فضایی نوستالژیک از سینمای قدیم ایران روی آنتن خواهد رفت.

کد خبر 6088586 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)