Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:18:55 GMT

افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارورزان علوم پزشکی تهران

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۵۳۷۸

افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارورزان علوم پزشکی تهران

به گزارش روز دوشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  ایزد محمدخواجه اظهار داشت: افزایش حقوق کارورزی از جمله مواردی است که مدتی مغفول مانده بود تا این‌که سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی در دانشگاه علوم پزشکی تهران همراه شد که این افزایش از فروردین سال ۱۳۹۹ اعمال شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کاروزی در سال ۱۳۹۸، حقوق کارورزان دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۵۴۰ هزار تومان به ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافت که از مهرماه ۹۸ تا فروردین ماه سال ۹۹ تمامی معوقات کارورزان دانشگاه علوم پزشکی تهران با افزایش ۲۵ درصدی یعنی به مبلغ ۶۹۰ هزار تومان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول صنفی دانشجویان علوم پزشکی  به جلسه شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهریورماه، جهت بررسی افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارورزان در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: قبل از آن‌که پی‌گیری‌های مجدانه وزارت بهداشت برای افزایش حقوق کارورزان آغاز شود، شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران این مهم را پی‌گیری می‌کرد که در نهایت با افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارورزان در دانشگاه علوم پزشکی تهران منجر شد.

محمد خواجه دبیر حقوقی شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت تصریح کرد: بر این اساس حقوق کارورزان مجرد این دانشگاه از ۶۹۰ هزار تومان به ۹۶۰ هزار تومان و حقوق کارورزان متاهل نیز به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان افزایش یافت، این افزایش حقوق برای ماه‌های مهر و آبان ماه جاری نیز لحاظ شده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: افزایش حقوق کارورزان پس از شیوع ویروس کرونا و درگیری دانشجویان در فضای درمان بیماران مبتلا به کرونا یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.

به گزارش ایرنا، حقوق دانشجویان علوم پزشکی به ویژه مقطع کارورزی و دستیاری به دلیل قرارگرفتن در کادر خدمات درمانی و ارائه خدمات به مردم، همواره از موارد اعتراض دانشجویان به ویژه در سال های اخیر بوده است. گروه هایی از دانشجویان در ماه های گذشته  با راه اندازی پویش هایی خواستار افزایش حقوق خود شده اند.

در مرداد گذشته نیز به دلیل شرایط دشوار ناشی از شیوع ویروس کرونا و فشار بر کادر درمان کشور، گروهی از دانشجویان پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق و دریافتی های خود شدند.

در نامه این گروه از دانشجویان خطاب به وزیر بهداشت آمده است: با توجه به شرایط پیش‌آمده در کشور نظیر تورم اقتصادی شدید و شیوع گسترده ویروس کرونا، با وجود ساعت کاری بالای دانشجویان در کشیک‌ها که گاهی به ۲۵۰ ساعت برای کارورزان و ۳۲۰ ساعت برای دستیاران در ماه می‌رسد و همچنین فشار طاقت‌فرسا و استرس و مسئولیت بالای این وظیفه، حق‌الزحمه و یا کمک‌هزینه دانشجویی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است حدوداً هشتصد هزارتومان برای کارورزان و یک میلیون و هفتصد هزار تومان برای دستیاران است که بسیار کمتر از تمامی مشاغل موجود درجامعه با ساعت و فشار و مسئولیت بسیار پایین‌تر، می‌باشد. این در حالی است که دانشجویان پزشکی از حداقل مزایا همچون بیمه و احتساب مدت اشتغال در بیمارستان به عنوان سابقه کار نیز محروم هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشجو دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه های علوم پزشکی حقوق عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشجو دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه های علوم پزشکی حقوق عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا دانشجو دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه های علوم پزشکی حقوق عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی تهران حقوق کارورزان وزارت بهداشت ویروس کرونا افزایش حقوق درصدی حقوق هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلاً میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 749683

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود