Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد المعین بولوار هوانیروز کرمان با تشکیل واحدهای مختلف از جمله واحد درآمد به یاری نیازمندان شتافته و علاوه بر بسته های معیشتی در زمینه جهیزیه نیز اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زنگی آبادی دوشنبه (3 آذر) در حاشیه کمک مؤمنانه گفت: با توجه به قرار گرفتن در هفته بسیج با شعار «بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین» و در راستای رزمایش کمک مؤمنانه حوزه صدیقه کبری (س) جمعی از اعضای ناحیه حضرت رسول اقدام به تهیه و توزیع 60 بسته غذایی به ارزش 15 میلیون تومان و همچنین 150 بسته بهداشتی کردند که از امروز در بین نیازمندان محدوده شهرک الغدیر و اختیارآباد توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

جانشین ناحیه حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان در خصوص جمع آوری بسته ها با بیان اینکه جمع آوری ریالی و پولی این بسته ها توسط حوزه و با همت پایگاه های مقاومت بسیجی که حوزه صدیقه کبری دارد، انجام شده است، ادامه داد: هر پایگاه به نوبه خود با خیرینی که در محدوده استحفاظی پایگاه است همت کردند و هزینه ریالی این بسته ها را جمع آوری کردند و در محدوده استحفاظی خود حوزه صدیقه کبری توزیع می شود.

 

وی ادامه داد:  این بسته ها شامل اقلامی مانند نان، مرغ، گوشت، حبوبات، برنج و قند است که ارزش ریالی هر بسته 250 هزار تومان است.

 

 

اعظم عطایی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در خصوص فعالیت های مسجد المعین بولوار هوانیروز با بیان اینکه در این مدت بیشتر فعالیت ها را بسیج برادران و خواهران انجام دادند، گفت: در این ایام بسته های مؤمنانه چند سری به کمک بسیج برادران و خواهران توزیع شد.

 

 

مسئول بسیج پایگاه حضرت معصومه(س) مسجد المعین شهرک الغدیر افزود: در این مسجد خواهران یک گروه جهادی دارندکه در همه زمینه ها فعالیت می کند و برای نیازمندان شناسایی شده تشکیل پرونده داده می شود و بعد نیازسنجی شده و برحسب نیازی که دارند چه در بحث معیشتی و ... واحدهای مجزایی هست و هر شخص مسئول یک واحد است که مشکلات را پیگیری می کنند.

 

 

 

وی بیان کرد: واحد دارو و درمان، واحد جهیزیه، واحد مسکن، فرهنگی، تحصیل و درآمد واحدهایی هستند که گروه جهادی دارند که اقدامات زیادی انجام دادند و همه ثبت سیستم شده است؛ به طور مثال در بحث دارو و درمان اگر نیازمندان نیازی داشته باشند، به خیریه های وابسته به علوم پزشکی ارجاع داده می شوند و همچنین بسته های معیشتی زیاد توزیع شده و یا به طور مثال لباس بین نیازمندان و حتی شهرستان های کهنوج و امثال آن فرستاده شده است.

 

 

عطایی اظهار کرد: واحد درآمد هم از درآمدهای ناشی از مشاغل خانگی بانوان تأمین می شود و یا حتی در استان های دیگر محصولات را به فروش رسانده و درآمد آن را به نفع نیازمندان ارسال کرده و همچنین در این مدت در بحث جهیزیه خیلی کارها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: الان در وضعیت کرونا مساجد اکثراً{در فعالیت های سابق خود} غیرفعال هستند مگر اینکه کمک رسانی در شرایطی که به خاطر کرونا برای خانواده ها و بیکاری هایی که ایجاد شده، انجام دهند و فعالیت کنند.

 

 

مسئول بسیج پایگاه حضرت معصومه(س) مسجد المعین شهرک الغدیر ادامه داد: سالن هایی تشکیل شده که ماسک ها را به صورت جهادی تهیه کرده و بین کسانی که نیاز دارند توزیع می کنند و در اوایل شیوع بیماری کرونا که کمبود ماسک وجود داشت، بیشتر به خاطر همین گروه های جهادی  تشکیل و سالن هایی مجهز شد که بانوان به صورت جهادی می آمدند و تولید ماسک می کردند تا کمبود ماسک را در بازار کاهش دهند.

 

 

عطایی به فعالیت های مسجد در دوره قبل از کرونا هم اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون فعالیت ها در فضای مجازی انجام می شود؛ در خصوص کمک های مؤمنانه گفت: کمک های مؤمنانه بیشتر از کمک های مردمی و خیرین بوده  و این بسته ها به همت بسیجیان تهیه شده و بین نیازمندانی که از قبل شناسایی شدند توزیع می شود.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ناحیه حضرت رسول کرمان کمک مومنانه مسجد بسته ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان