Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@03:53:11 GMT

مرمت قدیمی‌ترین ساعت شهری تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۵۵۵۳

مرمت قدیمی‌ترین ساعت شهری تهران آغاز شد

به گزارش همشهری آنلاین، نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران درباره مرمت قدیمی‌ترین ساعت تهران، اظهار داشت: مرمت قدیمی‌ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه که ۱۲۱ سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و ۷۰ سال پیش از کار افتاده، از سوی شهرداری منطقه ۱۱ و با استفاده از متخصصان خبره آغاز شد.

وی افزود: اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای انجام برنامه‌های حفظ و مرمت بافت تاریخی که با هدف نگهداری اماکن واجد ارزش میراثی و تاریخی تدوین شده است، اقدام به مرمت ساعت و جداره مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان افزود: مرمت ساعت و جداره این مسجد که پس از انجام مکاتبات با اتحادیه ساعت‌سازان و نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای معرفی خبره‌ترین افراد در ساخت و مرمت مساجد قدیمی و تعمیرکاران ساعت از هفته گذشته آغاز شده است، تا اسفند به پایان خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۱ تهران بیان کرد: با توجه به فرسودگی ساعت این مسجد که بیش از ۱۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد، مرمت آن از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین کار بین ساعت‌های قدیمی موجود در کشور است.

به گفته آبادیان، در روند مرمت جداره این مسجد پاکسازی و حذف زوائد و آلودگی بصری، آغاز شده و پس از آن حذف باتیس‌ها، آجرکاری و بندکشی، مرمت سقاخانه و مرمت درب ورودی انجام خواهد شد.

مسجد مشیرالسلطنه در سال ۱۳۲۱ هجری قمری توسط مشیرالسلطنه، در خیابان مولوی، کوچه تشکری موحد ساخته شد که وزیر خزانه مظفرالدین شاه قاجار و بعدا نخست وزیر دوره محمدعلی شاه قاجار بود و نام او در زیر ساعت مسجد حک شده است.

کد خبر 567263 برچسب‌ها منطقه ۱۱ شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱۱ شهرداری تهران منطقه ۱۱ آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند