Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله سهرابی گفت: گرمابه تاریخی باغشجرد یک اثر فرهنگی تاریخی واقع در روستای باغشجرد بخش صفی آباد اسفراین قرار دارد با شماره 225 در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی کشور ثبت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله سهرابی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصراترک در اسفراین اظهار داشت: آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی، آثاری هستند که از ارزش های محلی و منطقه ای به لحاظ فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا حمام یا گرمابه تاریخی باغشجرد یک اثر فرهنگی تاریخی واقع در روستای باغشجرد بخش صفی آباد اسفراین است که با شماره 225 در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی کشور ثبت شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: تاریخ ساخت گرمابه باغشجرد، دوران قاجاریه است.

لازم به توجه است که روستای باغشجرد، روستایی از توابع بخش بام وصفی آباد شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی ایران است که براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۱ نفر (۱۰۱خانوار) بوده‌است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آثار واجد ارزش تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: امسال هدف‌گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، واگذاری مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سطح کشور است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، شهاب طلایی شکری صبح امروز در حاشیه بازدید از ابنیه تاریخی شهر تاریخی استرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان گلستان علاوه بر برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی، یکی از استان‌های تاریخی و با هویت است اما متأسفانه در سال‌های گذشته به حوزه میراث‌فرهنگی استان به‌عنوان یکی از مزیت‌ها توجه نشده است.

وی یادآور شد: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) نخستین بافت تاریخی ثبت ملی شده کشور است که بیش از 90 سال پیش در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

طلایی شکری افزود: متأسفانه با وجود تقدم ثبت ملی این اثر تاریخی ارزشمند در حوزه بافت‌های تاریخی سطح کشور، اما ساماندهی و احیا آن به نسبت سایر بافت‌های تاریخی عملیاتی نشده است.

وی بیان کرد: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بافتی متنوع، خاص و پویا است که فضای کالبدی و درونی آن و حتی آیین‌های میراث ناملموس خاص این شهر تاریخی سبب شده به بافتی متمایز و شاخص تبدیل شود.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور یادآور شد: تبلیغات و معرفی ظرفیت‌ها یکی از نیازمندی‌های شهر تاریخی استرآباد (گرگان) برای جذب گردشگر و همچنین ورود سرمایه‌گذاران است که در این بخش مدیریت شهری می‌تواند در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقش مهمی در راستای تبلیغ و تدوین بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که تعدادی از بناهای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در مالکیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، گفت: در این سفر مقرر شد صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سال جاری تعدادی از ابنیه بافت تاریخی را با مشارکت بخش خصوصی احیا و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

طلایی شکری خاطرنشان کرد: در سال جاری هدف‌گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی واگذاری مرمت و بهره‌برداری از 100 بنای تاریخی در سطح کشور است که امیدواریم این هدف‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال محقق شود.

وی تصریح کرد: برخی از بناهای مورد تملک صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در استان گلستان باگذشت سال‌ها هنوز در بخش دسترسی و انشعابات ساماندهی نشده که سبب شده تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این ابنیه رغبتی نداشته باشند.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور تأکید کرد: نیاز است تا شهرداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای این بناهای تاریخی که در بافت شهری و یا پیرامون مناطق شهری قرار دارند سازوکار دسترسی و زیرساخت‌های اولیه را ایجاد کنند تا سرمایه‌گذاران برای ورود به این بناها راغب شوند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین