Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت الاسلام راستگو» آموزگاری خلاق و شیرین سخن و روحانی برجسته‌ای است که با روش‌های نو و بدیع در آموزش دینی نقش بی‌بدیلی را در تربیت طلاب، روحانیون و مربیان عرصه کودک و نوجوان ایفا کرده است و به گفته مدیر حوزه علمیه استان تهران وی یکی از شخصیت‌های تاثیر گذار در روند دینی و انقلابی جامعه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بیش از ۱۴۰۰ سال از ظهور دین مبین اسلام می‌گذرد و گسترش و اشاعه این دین راهنما و راهگشا از راه‌های متنوع و متفاوتی در جریان است و مسیرت متعالی خود را بعد از گذشت سال‌ها همچنان در جهت انسان‌سازی و اشاعه حریت و آزادگی به درستی طی کرده است.

در این بین نقش روحانیت و حوزویان برای تربیت نسلی انقلابی و دینی اهمیت زیادی دارد. تربیت نسل کودک و نوجوان با توجه به شرایط سنی خاص این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است و لزوم استفاده از شیوه‌های بدیع و تاثیرگذار توسط آموزگاران دینی را متذکر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن راستگو» از جمله روحانیون خوش ذوق و مبتکر در حوزه تعلیم و تربیت دینی کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود که روش تربیتی او برای اعتلای نسل نواندیش و مسلمان بعد از انقلاب منحصر به فرد تلقی می‌شود.

خبر درگذشت حجت الاسلام راستگو که روز گذشته از رسانه‌های کشورمان منتشر شد حاکی از فقدان آموزگاری خلاق و روحانی برجسته است که با روش‌های نو و بدیع در عرصه آموزش دینی نقش بی‌بدیلی را در تربیت طلاب، روحانیون و مربیان عرصه کودک و نوجوان ایفا کرده و ضرورت ظهور اینگونه مربیان برجسته را یادآور می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در پیام تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو بیان کرد: این روحانی با اخلاص و دلسوز، سالیان متمادی با تهیه و اجرای برنامه‌های آموزنده و جذاب در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد که یاد و نام او را زنده نگه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پیامی درگذشت

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز ضمن تسلیت درگذشت «حجت الاسلام و المسلمین راستگو»  گفت: وی که حقیقتا از برجسته‌ترین روحانیون مبلغ در حوزه‌ کودکان و نوجوانان بودند، عمر خود را در راه تبلیغ آموزه‌های تربیتی دین اسلام صرف نموده و در این مسیر هنرمندانه و با بیان بسیار شیرین در تفهیم مطالب مختلف به مخاطبان خود اهتمام ورزیدند.

بیشتر بخوانید: راستگو؛ آموزگاری شیرین‌زبان برای تبلیغ آموزه‌های تربیتی اسلام

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق، در گفت‌گو با میزان، با اشاره به شخصیت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن راستگو» بیان کرد: تربیت در دین مبین اسلام در سنین کودکی و نوجوانی از تاثیر گذاری شگرفی برخوردار است و مباحث جدی بر اساس روایات و اصول روانشناسی در این باره در دین اسلام وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: طبیعی است که برای تربیت نسل مؤمن و انقلابی باید برای کودکان و نوجوانان کشورمان سرمایه گذاری جدی داشته باشیم. ویژگی بسیار بارز، ارزشمند و منحصر به فرد مرحوم حجت الاسلام راستگو این بود که در زمانی وارد این عرصه شد که انقلاب تازه شکل گرفته بود و ما نیازمند مکتب و شیوه در بحث کار دینی با کودکان و نوجوانان بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین راستگو با ورود به عرصه تربیت کودکان و نوجوانان و ابداع روش‌های نو توانست در طول ۴۰ سال گذشته نسل انقلابی تربیت کند

رحیمی صادق بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین راستگو با ورود به عرصه تربیت کودکان و نوجوانان و ابداع روش‌های نو توانست در طول ۴۰ سال گذشته نسل انقلابی تربیت کند. مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبیلغات اسلامی را تاسیس کرد و خوشبختانه عده زیادی در دوره‌های متعددی از تربیت مربی در این مجموعه رشد کردند. وی پایه‌گذار مکتبی بود که به تربیت کودکان ونوجوانان اهتمام داشت.

وی گفت: بخش عمده نسلی که امروز از بین فضلای جوان در حوزه کودک و نوجوان در حوزه صدا و سیما، قصه گویی و ... حرفی برای گفتن دارند تربیت شده مرحوم راستگو هستند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: مرحوم راستگو را باید یکی از شخصیت‌های تاثیر گذار در روند دینی و انقلابی جامعه به شمار می‌رود. این مسیر روشن است و در طول تاریخ بشریت و اسلام در حوزه تربیت اسلامی انعکاس مثبت داشته و جواب داده است.

رحیمی صادق گفت: امروز دشمنان ما بیشترین تلاش خود را معطوف به جذب نسل نوپای کشور ما کرده‌اند؛ آن اتفاقی که در مهد کودک‌ها افتاده و رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند که باید بیشتر به آموزش کودکان در مهد‌ها توجه شود؛ و این روشن است که دشمنان ما این را فهمیده‌اند و روی آن کار می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز تفکرات ضد دینی، صهیونیستی و ضد اخلاقی تقریبا در همه تولیدات تلویزیونی و رسانه‌های دنیا قابل مشاهده است حتی در کارتون‌ها و کتاب‌های داستان کودک ما این موضوع را می‌بینیم.

رییس حوزه علمیه تهران گفت: متاسفانه ما در مقابله با این حربه دشمن غفلت‌هایی کردیم. اما مسیر اشخاصی مثل مرحوم راستگو باید با قوت ادامه پیدا کند و گسترش یابد و مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید بحث کودکان ونوجوانان را جدی بگیرند که اگر تربیت دینی در زمان کودکی جدی گرفته شود بازتاب آن در دوران دبیرستان و دانشگاه و آینده در این نسل منعکس خواهد شد.

وی گفت: حوزه علمیه این نیاز را به طور جد دنبال می‌کند و درباره کار و آموزش کودکان وارد عمل شد. یکی از آن‌ها «طرح امین» نام دارد که صرفا در ارتباط با مدارس نیست همچنان که با هماهنگی آموزش و پرورش و کادر آموزش مدرسه در مدارس در حال انجام است.

رحیمی صادق گفت: مرحله دوم طرح امین به نام «مهد امین» است که با محوریت مهدکودک هاست و جزو اولویت‌های سیاست‌های کاری حوزه علمیه قرار دارد تا بتوانیم غفلت‌های آموزش کودک در حوزه دینی را جبران کنیم.

وی گفت: حوزویان در این باره برای گسترش تربیت دینی در سنین کودک و نوجوانان از روش‌های مختلف داستان نویسی، قصه گویی و ... وارد عمل شده است و طرح مهد امین هم اینک در تعدادی از مهد کودک‌های استان تهران راه‌اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئویی از نحوه آموزش حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن راستگو»

انتهای پیام/

برچسب ها: حجت الاسلام محمدحسن راستگو مدیر حوزه علمیه استان تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام محمدحسن راستگو مدیر حوزه علمیه استان تهران مدیر حوزه علمیه استان تهران حجت الاسلام و المسلمین کودکان و نوجوانان المسلمین راستگو محمدحسن راستگو تربیت کودکان کودک و نوجوان رحیمی صادق روش های نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در نوزدهمین شب کارگردان که روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور از سه چهره تاثیر گذار حوزه تئاتر قدردانی می شود.

انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به ژاله علو همچنین به پاس تلاش های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی به علیرضا کوشک جلالی و به پاس تلاش های اجتماعی در حوزه تئاتر به علی شمس اهدا خواهد کرد.

این مراسم روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

کد خبر 6089789 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان