Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور درباره افزایش بی سابقه قیمت مرغ به بیش از ۳۶ هزار تومان طی دو سه روز ادعا کرد: واقعا نهاده در بازار نیست و با وجود اینکه گفته می شود نهاده ها از گمرک ترخیص و به مرغداران اختصاص داد شده، اما در مقام عمل مرغداران نمی توانند بخش عمده نیاز خود را به قیمت مصوب تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت تامین کنجاله سویا هنوز درست نشده و خیلی کم است، به طوری که حدود نیمی از نیاز به این محصول را از بازار آزاد و با قیمت های بالایی خریداری می کنیم، همچنین تنها می توانیم ۶۰ درصد ذرت مورد نیاز خود را به قیمت مصوب خریداری کنیم.

نهاده دامی کم و گران است

 دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: درحالی که قیمت مصوب کنجاله سویا ۳۲۲۰ تومان تومان است، در بازار آزاد به قیمت های مختلفی نظیر ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان و در برخی از موارد حتی مجبور به خرید ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان هستیم.

برخی مرغداری ها تعطیل شده اند و  جوجه ریزی کاهش یافته

وی  با بیان اینکه میزان تولید و عرضه مرغ در بازار کاهش یافته است تصریح کرد: برخی از مرغداری ها فعالیت خود را تعطیل کرده اند و برخی نیز میزان جوجه ریزی خود را کاهش داده اند.

فروغی گفت: برخی از مرغداری ها نمی توانند جوجه ریزی انجام دهند و میزان جوجه ریزی به شدت کاهش یافته و مرغ در بازار نیست، به طوری  قمیت  هر کیلوگرم مرغ زنده به ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان رسیده است.  

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت تمام شده هر کیلوکرم مرغ در مرغداری های کشور به ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان افزایش یافته است.

بنابراین گزارش ۳۰ مهر ماه سال جاری کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را ۱۴۴۰۰ تومان و حداکثر قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۰۴۰۰ تومان مصوب کرد.

راهکاری برای رفع مشکل و چشم انداز بهبود شرایط نداریم !

وی ادعا کرد: با وجود رسیدن قیمت مرغ زنده به این قیمتها نباید تصور کرد که مرغداران از این شرایط سود زیادی به دست می آورند زیرا هزینه های تولید آنها علاوه بر بخش تامین نهاده ها در بخش های دیگر تولید نظیر واکسن و داروهای دامپزشکی، دستمزها، حمل و نقل و غیره افزایش یافته است.

فروغی گفت: با توجه به اینکه فعلا چشم اندازی برای اختصاص کافی نهاده های دامی در بازار را نداریم، به نظر نمی رسد که وضعیت بازار و قیمتها در کوتاه مدت اصلاح شود و ما نیز در این شرایط راهکاری نداریم.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1458820

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مرغ و تخم مرغ کاهش قیمت ها گرانی تورم هزار تومان مرغداری ها جوجه ریزی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ کمر قیمت‌ها شکست
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد