Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محرومیت یک ساله رانندگان اتوبوس بین شهری در صورت سوار کردن مسافران کرونایی‌ خبر داد.

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه از امروز (دوشنبه) تمامی شرکت‌های حمل‌ونقلی به نرم‌افزار استعلام بیماران کرونایی متصل شده‌اند، گفت: هیچ شرکت و یا راننده‌ای حق ندارد بدون استفاده از این اپلیکیشن مسافری را سوار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقر جوان با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داده و بخشنامه‌هایی هم در این زمینه صادر کرده است، گفت: با توجه به آنکه بسیاری از مسافران اتوبوس‌های بین شهری در طول مسیر سوار می‌شوند، بنابراین باید راننده اتوبوس در هنگام سوار شدن کد ملی مسافر را دریافت و بلافاصله استعلام کند و در صورتی که تست کرونا مسافر منفی باشد و در سامانه به عنوان بیمار شناخته نشده باشند، راننده می‌تواند اجازه دهد که مسافر سوار اتوبوس شود.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری اظهار کرد: در صورتی که رانندگان اتوبوس در این زمینه اقدامات لازم را انجام ندهند، مجازاتی از جمله یک سال لغو مجوز رانندکی و همچنین جریمه‌های نقدی برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

باقر جوان اظهار کرد: ابزارهای جریمه‌ای بسیار زیادی در این زمینه در نظر گرفته‌ایم و با توجه به اینکه محدودیت‌های تردد تشدید شده‌اند، بنابراین استفاده از ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای افزایش یافته و در نتیجه باید با اقدامات و تدابیر لازم اجازه گسترش ویروس کرونا را ندهیم.

او با تاکید بر اینکه تمامی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی موظف هستند تا پیش از سوار شدن مسافر با دریافت کد ملی از کرونایی نبودن مسافر مطمئن شوند، افزود: در صورتی که راننده و یا شرکت متخلف این اقدام را انجام ندهد مجوز فعالیت این شرکت لغو و راننده هم یک سال محروم می‌شود.

باقر جوان بیان کرد: تا زمانی که رانندگان و یا شرکت‌ها به این سامانه متصل نشده‌اند حق سوار کردن مسافر را ندارند و باید در اولین فرصت اقدام به دریافت این سامانه کنند.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل مسافر با راه اندازی سامانه و وب سایت استعلام مسافر در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

او با اشاره به اینکه رانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت استعلام کرونا به نشانی Www.safarvip.com پیش از سوار شدن مسافران کد ملی آن‌ها را دریافت کنند، افزود: هم اکنون این سامانه راه اندازی شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری هم مانند هواپیما و اتوبوس به این سامانه متصل شده‌اند و از ورود بیماران کرونایی به این بخش جلوگیری می‌شود.

پربیننده ترین اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی چگونه است؟ درخواست فوری تعطیلی دو هفته‌ای تهران راهکارهای جذب معلم در آموزش و پرورش تصویب شد جزییات طرح تعطیلی دو هفته‌ای تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسافران کرونایی اتوبوس رانی ویروس کرونا بیماری کرونا بیمار کرونایی پروتکل بهداشتی فاصله گذاری اجباری سهام عدالت سازمان راهداری و حمل ونقل دفتر حمل ونقل مسافر حمل ونقل جاده ای باقر جوان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی در پُستی در شبکه اجتماعی شخصی خود نوشت: «در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس رؤسای راه‌آهن کشور‌های عضو اکو و نهمین نشست کمیته ریلی شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانزیت اکو، هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار می‌شود.»

شایان‌ذکر است یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا یکم خرداد سال جاری با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ارایه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

یادآور می‌شود دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی سال گذشته مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه برگزار شد و بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش‌بنیان و فعال حمل‌ونقل ریلی در نمایشگاه سال گذشته شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید