Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@20:43:49 GMT

مستند «مرگ روشن»، اینترنتی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۸۸۲۶

مستند «مرگ روشن»، اینترنتی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «مرگ روشن» به‌عنوان یک مستند محیط زیستی به موضوع آلودگی نوری در شهر تهران می‌پردازد. آلودگی نوری که موضوعی ناپیدا در مشکلات کلان شهرهایی مانند تهران است، در این مستند مورد بررسی قرار گرفته و آثار زیان‌بار آن برای شهروندان و محیط زیست تشریح شده است.

«مرگ روشن» نخستین اثر مستند ایرانی با موضوع آلودگی نوری است که ساخت آن بیش از یک سال به طول انجامیده و تلاشی است برای معرفی آلودگی نوری و معضلات و بحران‌هایی که در نتیجه عدم کنترل نور مصنوعی و نورپردازی نامعقول، گریبان فضای شهری را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم با روایت سیدحامد میرزاخلیل از کارشناسان این حوزه می‌کوشد تا در مورد بحران نورپردازی غیر علمی و بی رویه در تهران به مسئولان این حوزه هشدار دهد.

برخی اوقات در آلودگی نوری، نورهای کنترل نشده به مرحله‌ای می‌رسند که موجب کشته شدن درختان می‌شوند؛ همین اتفاقی که در تهران برای درختان می‌افتد. برای زیبا ساختن درختان به آنها نور مصنوعی می تابانند و موجبات مرگ آنها را فراهم می‌کنند. حتی در شرایطی خاص، این نورها موجب مرگ حیوانات و آسیب رساندن به انسان‌ها می‌شوند. از این رو عنوان برای این مستند واژه «مرگ روشن» انتخاب شود تا استعاره‌ای باشد از بلایی که انسان‌ها ناداسته دارند برسر خود می‌آورند.

مستند «مرگ روشن» سال گذشته در سومین جشنواره مستند تلویزیونی نیز روی آنتن رفت.

مستند «مرگ روشن» به کارگردانی مسعود دهنوی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی تولیده شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که مخاطبان می‌توانند برای تماشای این اثر به سایت‌های وی‌اودی‌ نظیر فیلیمو و فیلمگردی مراجعه کنند.

۵۷۲۴۵ کد خبر 1458839

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای مستند فیلم مستند آلودگی نوری مرگ روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش قابل ملاحظه ای از پارک لاله به وسعت دو هزار متر توسط شهرداری حصار کشی شده است، یادآور شد: قرار است در این بوستان یک فضای فرهنگی ساخته شود. وقتی گفته می شود ساخت و ساز بدون قطع درختان انجام می شود سوال ما این است که در هر ۲ هزار متر هیچ درختی وجود ندارد؟ در این بوستان درختان ارزشمند و تنومندی وجود دارد. گویا دستور توقف ساخت و ساز در بوستان صادر شده و از شهردار تهران درخواست داریم نسبت به اطلاع رسانی دقیق اقدام کند و دستور دهد حصارهایی که دور این بوستان کشیده شده، برداشته شود. منبع: شرق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • درخت کشی در تهران
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد