Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت بهداشت معتقد است که ایجاد حاشیه به نفع مردم و کشور نیست و برخی مدعی تخلف معاون مستعفی هستند و از وصول 40 شکایت به کمیسیون اصل 90 مجلس خبر می رسد.
به گزارش آریا، ماجرای استعفای معاون وزیر بهاشت و حواشی ایجاد شده موضوعی است که همچنان در رسانه ها به آن پرداخته می شود . دکتر رضا ملک زاده ، معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جمعه شب با انتشار نامه ای از سمت خود استعفا کرد که وزیر بهداشت روز شنبه با این استعفا موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماجرا واکنش هایی در پی داشت و اول آذرماه نیز نامه خداحافظی علی نوبخت حقیقی، به سعید نمکی، وزیر بهداشت، منتشر شد‌.
سعید نمکی وزیر بهداشت چهار روز قبل علی نوبخت را که در مجلس دهم رییس کمیسیون بهداشت بود، بعنوان "نایب‌رییس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا" منصوب کرده بود.
نمکی قبل از رسیدن به کرسی وزارت بهداشت، معاون باقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بود و گفته می‌شود نوبخت حامی اصلی او بوده است‌.
علی نوبخت به نمکی نوشته است: با نهایت تاسف بدینوسیله عدم توفیق همکاری با آن رفیق شفیق را اعلام میدارم.
عدم اجرای پیشنهاد مشفقانه حقیر و دوست بلندپایه ما در جلسه مورخ 16-8-99 و موافقت اولیه جنابعالی که میتوانست باعث وحدت شده واز جو موجود جلوگیری نماید.
اینک بعد از سخنان آنجناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارتخانه باقی نگذاشته است.

واکنش رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت
پس از این ماجرا رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت به استعفای دکتر ملک زاده، معاون وزیر بهداشت واکنش نشان داد.
جهانپور پس از استعفای معاون تحقیقات این وزارتخانه در توئیتی نوشت: « نوآوری، علم و فناوری، طب سنتی و مکمل، سلامت، مقابله مبتنی بر شواهد با ⁧کرونا⁩، جملگی میان دولبه مقراض افراط و تفریط، نفی و انکار، خصلت ها و منیت ها گرفتار است، اما بر سبیل اعتدال می مانیم و به یکسو کشانده نخواهیم شد، در طریقت ما کافریست رنجیدن!»

40 شکایت از ملک زاده به کمیسیون اصل 90 مجلس رسیده
رییس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در این رابطه عنوان کرد که بیش از 40 شکایت از شخص آقای ملک زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه های گذشته به این کمیسیون واصل شده است.حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: تاکنون بیش از 40 شکایت از شخص آقای ملک زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه های گذشته به کمیسیون اصل 90 واصل شده است.
طبق قوانین کمیسیون اصل نود با استفاده افراد پیگیری شکایات متوقف نمی شود و فرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.



ایجاد حاشیه به نفع مردم و کشور نیست
اما امروز موهبتی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت درباره موضوع استعفای ملک زاده - معاون وزیر بهداشت و اینکه گفته می‌شود تخلف‌هایی در حوزه پژوهش انجام شده است، گفت: من نشنیده‌ام که تخلفی صورت گرفته است و باید توجه کرد که موضوع به چند روز اخیر مرتبط است. اگر تخلفی باشد، بازرسی وزارت بهداشت به موضوع رسیدگی خواهد کرد. در خواست ما از رسانه ها این است که در شرایط خاص کشور همدلی ایجاد کنند و به وحدت قلوب کمک کنند؛ چرا که رسانه‌ها می‌توانند بسیار موثر باشند، رسانه ها جزء نخبگان و گروه های مرجع هستند.

اگر تخلفی شده باشد، وزیر بهداشت نسبت به آن بی تفاوت نخواهد بود
موهبتی افزود: نباید حاشیه ایجاد کنیم ایجاد حاشیه به نفع مردم نیست. دوستان می توانند بسیاری از مسائل به صورت تلفنی حل کنند و نمی‌دانیم چرا موضوعی یکباره به فضای مجازی و رسانه کشیده می‌شود. این‌ها به نفع بزرگان و کشور نیست و اگر تخلفی صورت گرفته باشد هم وزیر بهداشت نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهند بود و هم دستگاه های نظارتی ورود خواهند کرد و هم ما به لحاظ حقوقی در جایی که لازم باشد و مستندات قوی باشد،  شکایت می کنیم. از طرفی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در برخی موارد ورود می کنند خودشان پیشنهاد می دهند که وزارت بهداشت در چه اموری شکایت و برخورد کند و به طور کلی ما نسبت به  تخلف‌ها حساس هستیم.
وی در همین زمینه ادامه داد: یک فرد حقوقی بدون استدلال صحبت نمی کند. زمانی که مستندی به دست ما نرسد که چارچوب اصالت آن مشخص نشود، حرفی نمی توانیم بزنیم.  در عین حال اگر مستندات ارائه کنند ما آن را به قوه قضائیه ارائه می دهیم. افرادی که معتمد نظام هستند یا دانشمندانی نکاتی را مطرح می کنند، اولین قدم درخواست مستندات است. طبیعی است که دستگاه های نظارتی آن ها را بررسی می کنند. مهم این است که ما نباید تعارف داشته باشیم. اگر به این رسیدیم که کسی تخلفی انجام داده، حتما باید مجازات شود. در عین‌حال هم اگر به این رسیدیم که کسی جرمی را به فردی منتصب کرد که آن جرم واقعی نبود، باید با فرد مدعی برخورد کنیم. امنیت اجتماعی کشور از همه چیز مهمتر است. تازمانی که مستندی نداشته باشیم، نمیتوانیم اظهار نظر کنیم. معنای همدلی، اغماض نیست، بلکه این است که نباید بی سند حرفی بزنیم و اعتبار پزشکان و دانشمندان کشور را از بین نبریم.

درباره استعفای دکتر ملک زاده پیش داوری نکنیم
از سوی دیگر خانم دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه اختلاف در مسایل کاری همیشه وجود دارد، افزود : آقای دکتر ملک زاده هم چهره علمی و دانشمند شناخته شده در جهان است که هیچوقت از موقعیت خود سواستفاده نکرد.
سخنگوی وزارت بهداشت با رد برخی شایعات در خصوص دلایل استعفای معاون سابق تحقیقات و فناوری این وزارتخانه ، گفت: با توجه به روابط خوب دکتر ملک زاده در سطح جهانی، ما مجاز شدیم که یکسری تحقیقات را با مشارکت سازمان بهداشت جهانی روی بیماران خود انجام دهیم و این در چارچوب همکاری های مشترک با سایر کشورهای بوده است. داروهایی هم که برای کرونا استفاده شد داروهایی است که در همه کشورها استفاده شده و همین الان هم در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و از نتیجه تحقیقات ما و همه بهره مند می شدیم.اتفاق اخیر یک موضوع داخلی و عادی بود اما چون وزارت بهداشت هم اکنون در راس مدیریت بیماری کرونا در کشور قرار دارد  بیشتر به چشم خورد. از همگان درخواست دارم که در این خصوص بدون اطلاعات کافی قضاوت نکنند.
وی درباره برخی اظهارات رییس دولت های نهم و دهم درباره تخلف در آزمایش یک دارو بر روی مردم در حوزه کرونا، گفت: اگر به شخص خاصی حرفی زده شده آن فرد می تواند شکایت کند یا نکند و اگر نسبت به دولت یا وزارت بهداشت ادعایی مطرح شده و باید مستندات آن ارائه شود و سپس تصمیم گیری شود. ما مستندات درباره این اظهارات نداریم و باید مستندات ارائه دهند.
حال باید دید نفع و ضرر این استعفا و حواشی ایجاد شده برای مردم چقدر است و آیا تخلفی صورت گرفته و چگونگی برخورد با این موضوع هم مهم خواهد بود .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استعفا وزارت بهداشت دکتر ملک زاده وزیر بهداشت کمیسیون اصل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی