Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت الله رئیسی خواست تا در اسرع وقت درباره اقدامات "رضا ملک‌زاده؛ معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت" و تیمش، تحقیقات لازم را انجام داده و در صورت اثبات جرم، برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت الله رئیسی خواست تا در اسرع وقت درباره اقدامات "رضا ملک‌زاده؛ معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت" و تیمش، تحقیقات لازم را انجام داده و در صورت اثبات جرم، برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه خطاب به آیت‌الله رئیسی آمده است:

"از زمانی که ویروس منحوس کرونا وارد کشور ما شد، وزیر محترم بهداشت، جناب آقای دکتر نمکی تلاش فراوان و شبانه‌روزی برای مقابله با این ویروس و حفظ سلامت مردم عزیزمان انجام دادند که بر هیچ کس پوشیده نیست. 

اما دقیقا در اوج مبارزه با این ویروس و در آغاز اجرای محدودیت های گسترده برای حفظ جان مردم، دو نفر از اعضای اصلی ستاد مقابله با کرونا، به ناگاه استعفا نموده و با اظهارات خود باعث تشویش اذهان عمومی شده اند.

در مورد این افراد، نکاتی وجود دارد که باید مورد تفحص و بررسی قرار گیرد و در صورت تشخیص جرم، اقدامات لازم انجام شود.

دکتر ملک زاده بعنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و تیمشان باید پاسخگوی سؤالات زیر باشند:

1- چرا داروهایی را بدون انجام مراحل کامل مطالعات تخصصی و به‌صورت مویرگی بدون اینکه در پروتکل وزارت بهداشت وجود داشته باشد وارد سیکل دارویی کشور کردند؟

2- ریز بودجه‌هایی که برای کارهای تحقیقاتی به وی پرداخت شده، کجا مصرف شده است؟

3- چرا ایمنی گله‌ای را برای ایران طراحی کرند؟ و چرا پاسخگوی نتایج این طرح نیستند؟ 

4- چرا باوجود مطالعات علمی بر روی برخی داروها و مشخص شدن عدم تاثیر آنها در درمان کرونا، این داروها باز به مردم تجویز می شد؟

5- چرا بیشترین آزمایش های سازمان بهداشت جهانی بر روی هموطنان ما صورت گرفته و اطلاعات پزشکی تعداد زیادی از مردم ما به خارج از کشور ارسال شده است؟

و بسیاری از سوالات و ابهامات اساسی دیگری که نیازمند تحقیقات جدی می باشد. 

لذا از قوه قضاییه تقاضا داریم در اسرع وقت پیرامون این مسائل، تحقیقات لازم را انجام داده و در صورت اثبات جرم از سوی این دو نفر و یا اشخاص دیگر، برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

همچنین مقتضی است در صورت صلاحدید، این دو نفر تا زمان اتمام تحقیقات، ممنوع الخروج شوند.

لازم به یادآوری است، در صورت عدم پیگیری زود هنگام و اقدام به موقع، نه تنها جان بسیاری از هموطنان عزیزمان در معرض خطر قرار گرفته، بلکه کشور دچار بحرانهای جبران ناپذیری خواهد شد و مسئولیت دنیوی و اخروی این مسائل بر عهده همه کسانی است که در این موضوع کوتاهی کنند.

انتشار اسناد "شرکتهای دارویی وابسته به ملک‌‌زاده" معاون مستعفی وزارت بهداشتآقای ملک‌زاده! امروز به‌جای استعفا باید پاسخگوی عملکرد پرابهام و پراشکال خود باشید!"کاسبان سلامت" واکنش هشتگی کاربران فضای مجازی به فرار رو جلوی ملک‌زاده!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت وزارت بهداشت ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه