Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سردار یداله بوعلی در آئین افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر استان فارس که امروز در شهرستان مرودشت و از طریق ارتباط تصویری در ۳۰ نقطه از استان فارس با حضور مجازی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و تشکر از متولیان این پروژه ها بیان کرد: شعار هفته بسیج امسال «بسیج، پیشرو در خدمت و امیدآفرینی» است، هفته بسیج یادآور رشادت‌های جوانان بسیجی این مرز و بوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها فعالیت دارد، تاکید کرد: فلسفه وجودی بسیج این است که از ظرفیت آحاد جامعه برای مواجه با مشکلات استفاده کند و از این رو بسیج دارای اقشار مختلف بوده و ۲۲ قشر در این نهاد تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه ها و نواحی بسیج در عرصه های مختلف نقش آفرین هستند، تاکید کرد: اگر مسئله ای برای یک سازمان پیش بیاید بسیج برای حل مسئله به آن سازمان کمک می کند.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه های بسیج، خدمت خالصانه و مومنانه است، گفت: فرزندان این ملت عزیز امروز از لحاظ سطح فنی در جایگاهی هستند که با ابراز توانمندی‌های خود و با استفاده و تکیه به ظرفیت های داخلی و نیروهای جهادی در مسیر رفع محرومیت ها و مشکلات گام بر می دارند.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه در استان فارس شاهد قرارگاه های متعددی هستیم که در راستای محرومیت زدایی و اشتغال نقش آفرینی می کنند، گفت: در شیراز قرارگاه احمد ابن موسی (علیه السلام) که ۱۶ محله محروم را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این قرارگاه با هم افزایی سایر نهادها اقداماتی انجام می دهند که در همین راستا پروژه‌هایی را تعریف کرده که شامل ساماندهی محلات، ایجاد اماکن ورزشی، توزیع جهیزیه، تسهیلات و کارگاه های خانگی است.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین به فعالیتهای قرارگاه جوادالائمه (علیه السلام) نیز اشاره کرد و افزود: این قرارگاه ۶ دهستان محروم را تحت پوشش دارد و در زمینه های علمی، فرهنگی،مذهبی و عمرانی فعالیت دارد.

وی به اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان در سطح کل اشاره و اضافه کرد:  فعالیتهای سازمان بسیج سازندگی استان علاوه بر مرکزیت در سطح شهرستان ها و حتی خارج از آن نیز گسترده است و امروز شاهد افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی در ۳۰ نقطه از استان فارس توسط این سازمان به محوریت شهرستان مرودشت می باشیم.

سردار بوعلی در ادامه به افتتاح زمین چمن مصنوعی شهدای جهادگر شهرستان مرودشت اشاره و افزود: این زمین چمن مصنوعی با مشارکت سپاه فجر فارس و شهرداری در زمینی به متراژ ۹۰۰ متر مربع با ارزش ۱۵ میلیارد ریال به مناسبت هفته بسیج امروز افتتاح گردید.

شایان ذکر است که در ادامه با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای بسیج و رمز (یامحمد رسول الله) عملیات افتتاح و بهره برداری از ۱۵۱ پروژه مذکور توسط سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس آغاز گردید.

راه‌اندازی ۲۸۶ کارگاه کارآفرینی با اشتغالزایی ۱۱۰۰ نفر در سال جاری

 مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸۶ کارگاه با اشتغالزایی قریب به هزار و ۱۰۰ نفر با کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و... اجرا و راه اندازی شده است.

اسماعیل قزل سفلی با اشاره به افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه فجر فارس، گفت: از این تعداد پروژه، ۹۵ مورد آن عمرانی و ۵۶ پروژه اشتغال‌زایی می باشد که در ۳۰ نقطه استان فارس به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده که بودجه آن توسط سپاه فجر، خیرین و مشارکت دستگاه های دولتی تامین شده است.

وی به افتتاح ۹۵ پروژه‌های عمرانی در راستای محرومیت زدایی به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای ۷ پروژه چمن مصنوعی با متراژ ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث ۹ پروژه‌های آب رسانی نظیر استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، انتقال آب شرب به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و احداث ۳ پل بین راهی، احداث ۲ مدرسه، احداث ۶۲ مسکن ویژه محرومین و نیازمندان، احداث ۶ پروژه محرومیت‌زدایی فرهنگی نظیر خانه عالم، و مسجد و کارگاه‌های اشغال‌زایی به ارزش تقریبی ۵۱ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته بسیج سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در ادامه نیز به ۶۵ پروژه اشتغال‌زایی هفته بسیج اشاره و افزود: این پروژه ها شامل کارگاه های خیاطی، پرورش شتر مرغ، بسته بندی عسل، مربا و خرما، پرورش قارچ، تولید سرکه و میوه، پرورش بوقلمون، تهیه فراورده های لبنی و صنعتی، تولید ماسک و صنایع چوب به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۶۵۰ شغل مستقیم و بیش از ۸۰۰ شغل غیرمستقیم می‌باشد.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸۶ کارگاه با اشتغالزایی قریب به ۱۱۰۰ نفر با کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه‌های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و... اجرا و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج سپاه جهاد فرمانده سپاه فجر فارس سردار بوعلی پروژه محرومیت زدایی مرودشت فارس افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی فرمانده سپاه فجر فارس سازمان بسیج سازندگی بسیج سازندگی استان میلیارد ریال استان فارس هفته بسیج پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس

همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند، خاستگاه گل محمدی جهان با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد فرخ زاده معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس، محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین و محمد مهدی برومند معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی مسئولان ارشد مدیریت شهری میمند و فعالان عرصه عرقیات گل محمدی در سالن کانون فرهنگی برگزار شد.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۲ شهید بخش میمند، گفت: همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند طی دو سال متوالی در این دیار برگزار می‌شود، تا با حضور مدیران ملی و ارشد استانی مشکلات از نزدیک پیگیری شود.

او شهر میمند را خاستگاه گل و گلاب جهان عنوان کرد و گفت: روز ۸ اردیبهشت ماه در تقویم گردشگری کشور روز ملی میمند ثبت شده که به همین مناسبت طی یک هفته برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

محمد رضازاده ظرفیت‌های سرشار شهر میمند را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: شهر میمند دارای جایگاه ویژه‌ای در تولید محصولات باغی و زراعی است که تنها تولیدات آن به سالی ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات می‌رسد که ۱۳ میلیون لیتر از این مقدار مربوط به گلاب محمدی است.

شهردار میمند تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ کارگاه فعال گلابگیری ثبت شده و شرکت عرقیات و اسانس‌گیری مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت شیشه‌گری در منطقه میمند با وجود دو کارگاه فعال دارای پیشینه قدیمی است، ادامه داد: دو پروژه کلان شهرداری میمند در راستای تقویت گردشگری و هویت شهر میمند در دستور کار است که پروژه ۱۰۰ هکتاری پردیس توسط شهرداری برای استفاده بهینه از ظرفیت گل محمدی و گلاب گیری خواهد بود. همچنین کارخانه بزرگ اسانس و عرقیات گیاهان دارویی سال گذشته توسط شورای اسلامی شهر میمند مصوب شد که امسال کلنگ زنی آن صورت خواهد گرفت.

او احیای میدان تاریخی و بافت قدیم شهر میمند را از دیگر پروژه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری عنوان کرد و افزود: میدان تاریخی شهر با تلفیقی از سبک مدرن و سنتی احیا می‌شود و راه اندازی خط تولید کرم‌های گیاهی و تولید عطر از اسانس گل محمدی نیز انجام خواهد شد تا شاهد توسعه منطقه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود