Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذر صفایی نیا در ادامه روند بازدید از وضعیت رعایت دستور العمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در دستگاه های اجرایی و سطح شهرهای مختلف استان امروز از کمیته امداد، سطح بازار شهر یاسوج، ورودی و خروجی های مرکز استان و پلیس راه بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای " طرح مدیریت هوشمندمحدودیت ها"در شهرستان های ۹ گانه استان خبر داد و گفت: طبق توافقات و دستورات کمیته ملی کرونا اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم بوده و  از ورود هر گونه افراد غیربومی جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تردد خودرو های درون شهری در وضعیت قرمز از ساعت ۹ شب تا ساعت ۴ صبح روز بعد ممنوع است و متخلفان مشمول جریمه می شوند.

صفایی نیا هدف از این طرح‌ را تشدید نظارت بر پروتکل‌ های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند در سطح استان، قرنطینه افراد مبتلا و رهگیری آنان در سطح جامعه، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌ های آسیب پذیر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای‌، ایجاد محدودیت هدفمند، تقویت فرآیند درمان سرپایی، کاهش حداکثری موارد بستری و قرنطینه افراد عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح «مدیریت و کنترل اپیدومی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور» نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: براساس طرح یاد شده شهرها به سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شده و براساس همان وضعیت‌ ها هر هفته توسط وزارت بهداشت به روز خواهد شد و  تصمیم نهایی در این زمینه گرفته می شود.


معاون استاندار با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ ها غیرحضوری هستند، گفت: در خصوص حضور کارکنان در شرایط اعلامی شهرستان ها به صورت قرمز یک سوم از کارکنان، وضعیت نارنجی ۵۰ درصد و در وضعیت زرد دو سوم کارکنان با برنامه ریزی و تشخیص مدیران دستگاه‌ های مربوطه حضور خواهند داشت.

وی در خصوص بازدید از بازار، عنوان کرد: از بازاریان گروه شغلی یک نیز خواسته شده است تا نسبت به استفاده از ماسک و تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند.

صفایی نیا با تاکید بر اینکه مردم نیز باید نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه ویژه داشته باشند، گفت: استفاده از ماسک از ضرورت های حضور در بازار است.

وی همچنین در خصوص بازدید از دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: تیم های بازرسی جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی به تمامی شهرستان های استان اعزام و وضعیت آن دستگاه بررسی خواهد شد و اگر دستگاهی کم کاری کند مدیر باید پاسخگو  باشد.

امار جانباختگان کووید۱۹ کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۲۹۴ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۶ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در شهرستان های گچساران، بویراحمد و چرام جان خود را از دست دادند.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۲۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۸۷۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی اذعان داشت: از ۴۵۸ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۵۰ درصد نمونه ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های  بویراحمد ( ٦٠ درصد)، گچساران( ١٨ درصد )، باشت( ٩درصد)، دنا( ٧ درصد) و بقیه موارد در شهرستان های چرام و بهمئی بودند.


وی خاطر نشان کرد: خطر در کمین یکایک هم استانی هاست و اگر پروتکل های بهداشتی از جمله پرهیز از برگزاری دورهمی ها، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک رعایت نگردد، کسی از کمند این بیماری در امان نخواهد ماند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: کنترل این بیماری نیازمند همدلی و همراهی کامل  مردم و مسئولین است.  

وی خاطر نشان کرد: بیمارانیکه در قرنطینه می باشند باید روزانه توسط مراقبین بهداشت و بهورزان مورد ارزیابی قرار گیرند و اگر بیماری آنها تشدید شود باید به بیمارستانهای معین کرونایی در استان مراجعه نمایند تا خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت نمایند و چنانچه نیاز به بستری داشتند در زمان مناسب بستری و درمان آنها شروع شود.

افتتاح و راه اندازی مرکز شماره ۳ نمونه گیری کووید ۱۹ در شهر یاسوج

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از افتتاح و راه اندازی مرکز شماره ۳ نمونه گیری کووید ۱۹ در شهر یاسوج خبر داد.

محمد یزدان پناه اظهار داشت: طبق دستور ریاست دانشگاه مبنی بر راه اندازی مرکز شماره ۳ نمونه گیری، جهت افزایش تعداد نمونه ها در شهرستان و شناسایی هرچه سریعتر مبتلایان، قرنطینه و دیگر مداخلات درمانی و همچنین جهت رفاه حال همشهریان به منظور جلوگیری از تجمع مراجعه کنندگان تست کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته و خطرات ناشی از انتقال این بیماری به دیگر مراجعه کنندگان مبادرت به راه اندازی مرکز شماره ۳ کووید ۱۹ در بیمارستان شهید رجایی یاسوج نمودیم.

وی افزود: نوبت دهی این مرکز همانند نوبت دهی مراکز ۱۶ ساعته است و فقط افرادی در این مرکز پذیرش می شوند که توسط پزشک مراکز ۱۶ ساعت ویزیت شده باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج اخبار کنکور راه اندازی مرکز شماره ۳ کهگیلویه و بویراحمد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفتگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان داشت: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد