Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@00:52:27 GMT

اوباما: اعتماد به آمریکا در برجام زیر سوال است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۷۸۴

آفتاب‌‌نیوز :

باراک اوباما روز دوشنبه در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست افزود: جهان هنوز در مورد چگونگی اطمینان و ثبات ایالات متحده در دوران بایدن به عنوان مثال توافق پاریس و توافق ایران سوال خواهد کرد.

وی ادامه داد: خسارت وارد شده است و زمان لازم است تا از آن خارج شویم اما بایدن افراد مناسب را در مناصب قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوباما همچنین با توجه به گزینه‌های بایدن برای کابینه خود، آنتونی بلینکن را که رئیس جمهوری منتخب به عنوان وزیر خارجه خود برگزیده است، "برجسته" و "یک دیپلمات ماهر ، مورد توجه در سراسر جهان" خواند.

وی خاطرنشان کرد: شما در حال تحقق تیمی هستید که من به آن اطمینان زیادی دارم.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در عین حال تصریح کرد: مهم است که به رسمیت شناختن اعتمادی که متحدان ما و جهان به رهبری آمریکا داشتند، در یک شب بازسازی نخواهد شد. آنها از دیدن افرادی چون تونی که در کنفرانس‌های مختلف در سراسر جهان بوده و برای بازگشت رهبری سنتی که ایالات متحده ایفای نقش داشته است، بسیار راحت و خوشحال خواهند شد.

بایدن قصد دارد به زودی پس از روی کار آمدن به توافقنامه آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای ایران بپیوندند.

اوباما با بیان اینکه به هرحال خساراتی وارد شده است و مدتی طول خواهد کشید تا خود را از آن بیرون آوریم، ابراز امیدواری کرد کابینه بایدن و افرادی که برگزیده شده‌اند، قادر به انجام آن خواهند بود اما ممکن است بلافاصله اتفاق نیفتد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باراک اوباما برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا

ایتنا - سنای آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که بایت دنس، مالک تیک تاک را وادار می کند کسب و کارش در این کشور را تا ۹ ماه دیگر واگذار کند یا با ممنوعیت روبرو خواهد شد.

در پی نگرانی‌ها درباره امکان دسترسی چین به داده های شهروندان آمریکایی یا نظارت بر آنها از طریق تیک تاک، لایحه مذکور روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. این در حالی است که پیش از آن و چهارشنبه هفته گذشته بایدن اعلام کرده بود چنین لایحه ای را امضا می کند تا به قانون تبدیل شود.

به گزارش ایتنا از مهر، سناتور مارک روبیو عضو کمیته اطلاعات سنا در این باره می گوید: ما سال ها به حزب کمونیست چین اجازه دادیم کنترل یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های آمریکا را در اختیار داشته باشند، این یک کوته نظری خطرناک است. قانون جدید مالک چینی اپ را وادار می کند آن را بفروشد. چنین اقدامی برای آمریکا مناسب است.

این قانون به بایت دنس ۲۷۰ روز مهلت می دهد تا تیک تاک را رها کند.

تیک تاک که مدعی است هیچ گونه اطلاعاتی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته، معتقد است قانون جدید به ممنوعیتی منجر می شود که آزادی بیان کاربران آمریکایی را نقض می کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی تلاش دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا برای مسدودسازی تیک تاک و پیامرسان وی چت در این کشور با ممانعت دادگاه ها روبرو شد. اما قانون جدید احتمالا به دولت بایدن اجازه می دهد در صورتیکه بایت دنس تیک تاک را رها نکند، اپ را مسدود سازد. چنین اقدامی ابزارهایی را برای ممنوعیت یا فروش اپ های خارجی در اختیار کاخ سفید قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • رسمی: حمید مطهری در تبریز معارفه شد!
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم