Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@08:23:50 GMT

با چای گلپر باهوش شوید

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۳۱۰

با چای گلپر باهوش شوید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در باره دلیل ضعف حافظه اظهار کرد: علت ضعیف بودن حافظه غلبه سردی به مغز است و گلپر باعث می‌شود این غلبه به سردی از بین رفته و به طور محسوس حافظه بهتری داشته باشید. 

او افزود: گیاه گلپر از نظر طب سنتی گرم و خشک است. مصرف این گیاه رطوبت دستگاه گوارش و رطوبت جمع شده در مغز و پیرامون آن را کم می کند و برای تقویت حافظه، درمان فراموشی، بیماری‌هایی مانند سکته، لرزش و سستی اعضای بدن مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج محمد خانی اظهار کرد: گیاه گلپر برای دستگاه گوارش به ویژه معده مقوی است. همچنین اشتها را زیاد می‌کند و کسانی که از بی اشتهایی رنج می‌برند می‌توانند پودر این گیاه را در غذا‌های خود استفاده کنند.

او بیان کرد: این گیاه برای سموم داخلی بدن به ویژه ریه مفید است؛ و تنگی نفس‌هایی که حاصل از رطوبت باشد و همچنین برای درد‌های مفاصلی که از سردی هوا بوجود می‌آید می‌تواند مثبت عمل کند و این درد‌ها را کاهش دهد.

همچنین اگر از درد سیاتیک به ستوه آمده اید می‌توانید روغن این گیاه را با روغن زیتون ترکیب کنید و از آن استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که افرادی که معده گرم یا مثانه ضعیفی دارند و یا از بیماری زخم دستگاه گوارشی رنج می‌برند، از مصرف گلپر خوداری و یا با مصلحات آن را مصرف کنند که از جمله مصلحات آن برای مثانه می توان به تخم خربزه اشاره کرد. مصلح مفید برای معده صمغ عربی و برای گرم مزاجان شربت انار است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: بهترین روش مصرف گیاه گلپر جوشانده‌ آن است که به جای گلپر مورد استفاده است. توجه داشته باشید که میوه این گیاه را به هیچ عنوان بصورت خام مصرف نکنید ، زیرا به کبدتان آسیب جدی می‌رساند.

او تصریح کرد: بهتراست گیاه گلپر را با سکنجبین ترکیب کنید و سپس بجوشانید. این گیاه را می‌توانید بصورت ضمادی برای جذب بهتر آن بر روی پوست صورت استفاده کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هوش بیشتر چای گلپر گیاه گلپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


او ادامه داد: پرورش دهندگان گل و گیاه روستای وازیک با تولید و پرورش انواع گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی در جشنواره‌های متعدد گل وگیاه حضور دارند و محصولاتشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


استان مازندران دارای ۱۱۴۵ هکتار فضای گلحانه‌ای است که در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لپ‌تاپ Infinix GT Book چه مشخصاتی دارد؟
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟