Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@00:10:01 GMT

خواص و مضرات آب سیب

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۴۰۸

خواص و مضرات آب سیب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، آب سیب از طریق فشردن سیب تهیه می شود، که صدها نوع آن در جهان وجود دارد. برای تهیه یک فنجان آب ، دو سیب متوسط نیاز است، به همین دلیل این میوه ها در این تعداد عظیم رشد می کنند. بعد از فشردن سیب ها، بیشتر آب میوه ها فیلتر یا پاستوریزه می شوند که به از بین بردن هر گونه مواد اضافی کمک می کند و در نتیجه یک قوام نازک تر آب نهایی به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه ی این بخش از سلامت را با دقت بخوانید تا با خواص و عوارض آب سیب بیشتر آشنا شوید.

ارزش غذایی آب سیب

آب سیب شامل مواد مغذی بسیار سیب است مانند ویتامین C ، انواع مختلف ویتامینB و بسیاری از مواد معدنی مختلف مانند منیزیم، آهن، کلسیم، منگنز و مس. یک فنجان آب سیب با دارا بودن قند طبیعی حدود 10 درصد از کربوهیدرات های مورد نیاز روزانه شما را فراهم می کند. با مصرف یک وعده از آب سیب ، پتاسیم معدنی موجود در آن تقریبا 7٪ از مصرف روزانه شما را تامین می کند.

ارتقای سلامت قلب

سیب ها منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان های فوق العاده - پلی فنول و فلاونوئیدها - هستند که برای سلامتی قلب مفید می باشند. علاوه بر این، آنها بدن شما را با پتاسیم، یک ماده معدنی مهم که برای قلب بسیار مهم است، غنی می کنند. بنابراین، مصرف یک وعده آب سیب به طور روزانه درست کار کردن قلب را تضمین می کند.

جلوگیری از آسم

یکی از مزایای منحصر به فرد سیب این است که حاوی فلاونوئیدها است. این ماده مغذی ضروری برای جلوگیری از حملات آسم کاملاً شناخته شده است. علاوه بر این، فلاونوئیدها نقش مهمی در تقویت و اثربخشی ریه های شما دارند. در آخرین تحقیقات ثابت شده است افرادی که به طور مرتب آب سیب مصرف می کنند عملکرد ریه بهتری نسبت به سایر افراد دارند.

پاک سازی کبد

مواد قلیایی موجود در سیب علاوه بر حفظ سطح pH بدن، در پاکسازی سموم و مواد زائد مخرب از کبد کمک می کند. پکتین موجود در پوست سیب باعث تقویت دستگاه گوارش می شود.

کاهش کلسترول

در کنار چندین مزیت دیگر آب سیب، یک مزیت مهم این میوه، کمک آن در کاهش سطح کلسترول است. سطح کلسترول اضافی در بدن علت اصلی بیماری های قلبی عروقی است. بنابراین، شما می توانید با مصرف یک سیب یا آب آن به صورت روزانه، خود را در برابر چنین بیماری هایی تقویت کنید.

تقویت سلامت استخوان ها

سیب ها تعدادی ماده مغذی سالم از جمله ویتامین C، آهن، بورون و غیره را تامین می کنند. این مواد مغذی برای ایجاد ساختار سالم و قوی در استخوان های شما مفید هستند.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از خواص مهمی که از آب سیب در بخش سلامت نمناک می خوانید نقش ان در تقویت سیستم ایمنی بدن است ؛ مقدار مناسب ویتامین C موجود در سیب باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و همچنین مبارزه با میکروب ها و باکتری ها می شود.

جلوگیری از سرطان

آب سیب بهترین مدافع در برابر تومورها و سرطان به ویژه سرطان ریه است. ثابت شده است که فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک در جلوگیری از پیشرفت تومورها و سلولهای سرطانی مؤثر هستند. این ترکیبات به راحتی در سیب در دسترس هستند.

درمان یبوست

یبوست یک مسئله سلامتی جدی است که وقتی روده بزرگ آب زیادی جذب می کند رخ می دهد. سیب حاوی سوربیتول است که راه حلی برای این مشکل ارائه می دهد. وقتی این ماده به روده بزرگ برسد، آب را به روده بزرگ می کشد. با این روش باعث می شود مدفوع نرمتر و راحت تر دفع شود.

مزایای زیبایی آب سیب

آب سیب مزایای شگفت انگیزی برای پوست و مو دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که برای پوست بسیار مفید می باشند. این ماده در داروهای طبیعی برای درمان مشکلات مربوط به پوست مانند التهاب، خارش، ترک پوست و چین و چروک بسیار و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آب سیب برای چند دقیقه روی پوست سر، از بروز شوره سر و سایر اختلالات پوست سر جلوگیری می کند. همچنین تراکم بالای ویتامین C در سیب به پوست شما که در مواجهه با شرایط محیطی همچون آلودگی هوا درخشندگی خود را از دست داده است در افزایش مقاومت و درخشندگی کمک می کند.

بهبود سلامت چشم

مقدار کافی از ویتامین A در آب سیب موجود است. این ویتامین به بهبود بینایی چشم و جلوگیری از اختلالات چشم کمک می کند. رژیم غذایی غنی از میوه های حاوی آنتی اکسیدان ها مانند سیب، باعث کاهش 10 تا 15 درصد احتمال ابتلا به آب مروارید می شود.

ادرار آور

آب سیب یک ادرار آور است که به شما در دفع آب اضافی از بدن کمک می کند. این بدان معنی است که سیستم دفع ادرار را تقویت می کند و از تورم و نفخ جلوگیری می کند.

خنثی کردن سندرم روده تحریک پذیر

یبوست، اسهال، و درد شکمی و بالون از علائم سندرم روده تحریک پذیر می باشند.بنابر توصیه پزشکان برای کنترل این علائم، باید از غذاهای لبنی و چربی دور بمانید و از فیبر زیاد در رژیم غذایی خود استفاده می کنید ، آب سیب غنی از فیبر است.

فیبر های محلول با چربی های موجود در روده مبارزه می کنند که باعث کاهش جذب LDL چگالی لیپوپروتئین و یا سطح کلسترول بد و افزایش جذب HDL چربی لیپوپروتئین و یا کلسترول خوب می شود.

 

جلوگیری از هموروئید

به علت فشار بیش از حد در ناحیه لگن و رکتوم که باعث ایجاد رگهای تورم در کانال مقعد می شود بیماری هموروئید به وجود می آید و فعالیت های روزانه را دردناک می کند. فیبر موجود در سیب باعث کاهش فشار و درد می شود.

عفونت دستگاه ادراری

با متعادل کردن سطح pH بدن، آب سیب از رشد UTI باعث ایجاد باکتری در بدن شما جلوگیری می کند و از این طریق از احتمال عفونت ادراری جلوگیری می کند.

جلوگیری از پارکینسون

بیماری پارکینسون به دلیل درهم شکستن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین مغز پدیدار می شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیب می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

 

سطح استروژن

آب سیب که با ماده شیمیایی بنام فیتواستروژن غنی شده است، اطمینان حاصل می کند که سطح استروژن شما پایین نمی آید و بدین ترتیب قاعدگی، تولید مثل و سایر ویژگی ها در زنان تنظیم می شود.

محافظت از سلامت مغز

آنتی اکسیدان ها به خاطر پتانسیل هایشان برای محافظت از بدن در برابر سرطان شناخته شده اند. این مواد از استرس اکسیداتیو در سایر نقاط بدن مانند مغز جلوگیری می کنند.

هیدراته شدن بدن

آب سیب 88٪ آب دارد و دارای طعم خوبی است. این امر مصرف آن را آسان می کند. خصوصاً برای افرادی که مریض هستند و در معرض خطر کم آبی بدن هستند.

در حقیقت، بعضی از متخصصان اطفال، آب سیب رقیق- ترکیبی از نیمی از آب سیب و نیمی از آب - را برای بچه های بیمار دارای حداقل یک سال که کم آبی خفیف دارند توصیه می کنند.

افزایش استقامت

آنتی اکسیدان کوئرستین، اکسیژن را به راحتی به ریه ها انتقال می دهد. با افزایش استقامت بدن به شما این اجازه را می دهد زمان بیشتری را صرف ورزش کنید.

مشکلات آب سیب افزایش وزن

اگر آب سیب بنوشید، کنترل وزن ضروری است. یک وعده 1 لیتری آب سیب (240 میلی لیتر) 114 کالری انرژی دارد، در حالی که یک سیب متوسط دارای 95 کالری است. این آبمیوه سریعتر از یک سیب کامل جذب می شود و این باعث می شود در مدت زمان کم مقدار زیادی کالری مصرف کنید.

به همین دلیل خطر ابتلا به مصرف کالری زیاد و افزایش وزن، نوشیدن آب بیشتر، در مقایسه با خوردن سیب بهتر است. این هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان صدق می کند

منبع کم ویتامین و مواد معدنی

یک فنجان (240 میلی لیتر) آب سیب منبع خوبی برای ویتامین ها یا مواد معدنی نیست، به این معنی که حتی حداقل 10٪ از مصرف روزانه مرجع (RDI) را برای هر ریز مغذی تأمین نمی کند.

پر قند با فیبر کم

به جای نوشیدنی هایی که ترکیبی از آب سیب، شکر اضافه شده و آب هستند، از آب سیب 100٪ خالص استفاده کنید. فیبر و همچنین پروتئین و چربی به کندی هضم غذا کمک می کند و باعث افزایش معتدل قند خون می شود. ترکیب قند زیاد و فیبر کم در آب میوه می تواند قند خون شما را بالا ببرد.

تحریک پوسیدگی دندان

نوشیدن آب میوه با پوسیدگی دندان ارتباط دارد. باکتری های موجود در دهان شما قندهای موجود در آب را تجزیه می کنند و اسیدهایی تولید می کنند که می توانند مینای دندان را از بین ببرند و منجر به ایجاد حفره در دندان شوند.

آلوده به سموم دفع آفات

اگر آب سیب غیر ارگانیک می نوشید، آلودگی به آفت کش ها یکی دیگر از نگرانی ها است. سموم دفع آفات، مواد شیمیایی هستند که برای محافظت از محصولات زراعی از حشرات، نابودی علف های هرز استفاده می شوند.

مشکلات دستگاه گوارش

مصرف بیش از حد آب سیب می تواند مشکلات مختلف معده اعم از اسهال تا یبوست و همچنین نفخ بیش از حد را ایجاد کند. خطر بیشتر سنگ کلیه این میوه به دلیل وجود اگزالات است که ممکن است مشکلات کلیه قبلی و موجود را تشدید کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیب آب سیب خواص سیب آنتی اکسیدان ها موجود در سیب آب سیب ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص جکوزی برای پوست

استفاده از آب گرم آرامش روحی و جسمی و تسکین عضلات را به‌همراه دارد. اما آیا می‌دانستید که جکوزی نقش بسزایی در ارتقا و حفظ سلامت پوست نیز دارد؟ در این مقاله، ارتباط بین نشستن در آب گرم جکوزی‌ها و سلامت پوست بررسی می‌شود.

تاثیر جکوزی بر پوست

مواد معدنی مانند منیزیم، گوگرد و سلنیوم موجود در آب گرم نقش مهمی در سلامت پوست دارند و به ترمیم و بازسازی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند. این مواد معدنی می‌توانند به کاهش التهاب، مبارزه با آکنه و افزایش خاصیت ارتجاعی کمک کنند و ظاهری سفت و جوان به پوست ببخشند. برخی از دیگر مزایای استفاده از جکوزی در سلامت پوست عبارتند از:

دفع سموم پوستی

جکوزی با بهبود تعریق به پاکسازی پوست کمک می‌کند. با گرم شدن پوست، منافذ باز می‌شوند و عرق از پوست خارج می‌شود که به نوبه خود هرگونه کثیفی و چربی را از پوست خارج می‌کند.

دمای بالای جکوزی به بیرون آمدن سموم به سطح پوست کمک می‌کند. سپس آب موجود در وان آب گرم، این سموم را از بین می‌برد. زیرا گرمای آب در وان آب گرم به جریان عمیق‌تر خون و مایعات لنفاوی ازطریق گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و اثرات ماندگاری بر ظاهر پوست دارد.

بهبود گردش خون

آب گرم وان حمام به تحریک جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی به پوست کمک می‌کند. بهبود گردش خون باعث بازسازی سلولی، کاهش التهاب و حذف سموم می‌شود، ظاهر پوست خشک و پوسته پوسته بودن را کاهش می‌دهد و در نتیجه پوست را سالم‌تر و شاداب‌تر می‌کند.

کاهش استرس برای داشتن پوستی سالم و شفاف

استرس یک محرک رایج برای مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و پیری زودرس است زیرا هورمون‌های استرس می‌توانند باعث التهاب و جوش شوند. وان آب گرم با ایجاد یک محیط آرامش بخش به کاهش استرس و در نتیجه بهبود سلامت کلی و شفافیت پوست کمک می‌کند.

از بین بردن بیماری‌های پوستی

وان آب گرم به درمان بیماری‌های پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس با تسکین موقت علائم مرتبط با این بیماری‌ها کمک می‌کند. علاوه‌بر این، آب گرم می‌تواند با بهبود گردش خون خارش و ناراحتی را تسکین دهد. با این حال، قبل از استفاده از جکوزی به‌عنوان یک گزینه درمانی، مشورت با یک متخصص پوست ضروری است.

کمک به سفت شدن پوست

حباب‌های تولید شده توسط سیستم ماساژ، کیفیت پوست شما را بهبود می‌بخشند و سیستم لنفاوی را فعال می‌کنند، به تخلیه مایعات کمک می‌کند و به میزان قابل توجهی استحکام پوست شما را بهبود می‌بخشند. استفاده از آب گرم یک گزینه عالی برای مقابله با سلولیت است زیرا تجمع چربی را از بین می‌برد و پوست شما را تقویت می‌کند.

افزایش رطوبت پوست

نشستن در وان حمام حاوی آب گرم باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود. در این فرایند، پوست، آب را جذب می‌کند و نرم و مرطوب می‌شود. آب گرم منافذ را باز می‌کند و توانایی پوست برای جذب رطوبت را بهبود می‌بخشد.

نکات استفاده از جکوزی برای سلامت پوست

اگرچه تاثیر جکوزی بر بهبود سلامت پوست شناخته‌شده است، رعایت نکات زیر هنگام استفاده از جکوزی برای داشتن پوستی شفاف‌تر ضروری است! برای مرطوب نگه داشتن پوست خود پس از خیس شدن در وان آب گرم، دنبال کردن یک روال مراقبت از پوست مهم است. از مرطوب‌کننده‌های باکیفیت استفاده کنید تا آب جذب شده از پوست خارج نشود. با این روش، پوست شما برای مدت طولانی‌تری هیدراته خواهد بود.

صرف حداقل 15 دقیقه در وان آب گرم

باید حداقل 15 دقیقه صرف نشستن در آب گرم کنید تا به باز شدن حداکثری منافذ کمک کند. حین نشستن در آب گرم، به آرامی پوست بازوها، پاها، صورت و کمر خود را بمالید تا عمل گردش خون در سطح پوست شما بهبود یابد. همچنین، هنگامی که منافذ صورتتان باز است، می‌توانید از یک اسکراب لایه‌بردار صورت برای پاک‌سازی بیشتر استفاده کنید.

دوش آب سرد بگیرید

سعی کنید پس از بیرون آمدن از جکوزی، سریع دوش آب سرد بگیرید. شستشوی صورت با آب سرد منافذ را پس از سم‌زدایی وان آب گرم می‌بندد و خون را در اندام‌های اصلی به جریان می‌اندازد. همچنین نوشیدن یک لیوان آب گرم با کمی نمک و عسل برای بازیابی الکترولیت‌ها پس از خیس شدن صورت مفید است. درخشش پوست پس از وان آب گرم می‌تواند با تعادل مناسب الکترولیت‌ها در بدن بیشتر شود.

حفظ یک رویکرد متعادل

در حالی که وان آب گرم می‌تواند فواید زیادی برای پوست شما داشته باشد، حفظ یک رویکرد متعادل ضروری است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب داغ می‌تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و منجر به خشکی و تحریک پوست شود. بنابراین، نشستن در وان آب گرم را به 15 تا 30 دقیقه محدود کنید.

تمیز نگهداشتن جکوزی

جکوزی باید به‌منظور جلوگیری از عفونت یا تحریکات پوستی ناشی از باکتری‌ها یا سایر آلاینده‌ها مرتب ضدعفونی شود. باید PH آب و سطوح ضدعفونی‌کننده را بررسی و تنظیم کنید تا محیطی امن و سالم عاری از هرگونه آلودگی داشته باشید.

قرار دادن وان فضای باز در سایه

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب باعث خشکی پوست، آفتاب سوختگی و بیماری‌های مختلفی مانند سرطان پوست می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید آسیب‌های جبران ناپذیری به پوستتان وارد نمی‌کنید، بهتر است جکوزی را در سایه قرار دهید تا پوست شما در برابر نور خورشید آسیب نبیند. هنگام استفاده از جکوزی در فضای باز، استفاده از ضد آفتاب فراموش نشود.

در آخر، برخی از محصولات تمیزکننده وان حمام، همچون مواد شیمیایی پاک‌کننده مانند کلر و برم تاثیر بدی روی پوست دارند که باید از آنها اجتناب کنید. افزودن نمک و مواد معدنی به جکوزی نیز می‌تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند.

جمع‌بندی

باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و دیگر آلودگی‌ها منافذ پوست را مسدود می‌کنند و در موارد حادتر منجر به جوش، التهاب پوستی یا حتی عفونت می‌شوند. هنگامی که منافذ پوست به‌دلیل قرار گرفتن در معرض آب داغ در جکوزی باز می‌شوند، تمام مواد زائد را آزاد می‌کنند و به پوست شما اجازه می‌دهند تا همه این سموم را پاک کرده و از شر آن‌ها خلاص شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899479

دیگر خبرها

  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص جکوزی برای پوست
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟