Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری اوتیسم اختلال ژنتیکی است و عوامل محیطی مثل قرار گرفتن مادر در معرض مواد سمی، ابتلای کودک به بیماری‌های عفونی از جمله بیماری سرخک، اوریون یا سرخجه و همچنین رژیم غذایی نامناسب مادر در طول حاملگی هم در ایجاد آن نقش دارد. در این موارد امکان دارد ناتوانی ذهنی و تشنج خفیف تا متوسط هم در کودک دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح رژیم غذایی
در کودکان مبتلا به اوتیسم امکان دارد پاسخ به «کازئین» یا همان پروتئین شیر، «گلوتن» یا پروتئین گندم و سویا کاهش یابد و کودک با استفاده از غذا‌های دارای گلوتن و کازئین دچار التهاب روده و اسهال مزمن، زخم دستگاه گوارش، نفخ و برگشت غذا به معده شود.

اصلاح رژیم غذایی یکی از برجسته‌ترین روش‌های درمانی جایگزین برای اوتیسم است. رژیم فاقد گلوتن (که در گندم چاودار و جو وجود دارد) و کازئین (که پروتئین اصلی موجود در لبنیات است).

گندم و محصولات تهیه شده از آن باید از فهرست غذا‌های کودک مبتلا به اوتیسم حذف یا به شدت محدود شود و بهتر است کودک مبتلا به اوتیسم گندم را در هر شکلی از آن دریافت نکند.

لبنیات شامل شیر، ماست، پنیر، بستنی و خامه باید حذف یا محدود شود یا از نوع بدون کازئین استفاده شود.

از مصرف غذا‌های دارای شکر، فسفات و مواد افزودنی پرهیز شود.

سویا یکی دیگر از غذا‌های مرسوم و آلرژی زاست که استفاده از آن برای کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار مضر است، چون دارای فیتیک است.

بیشتربخوانید

اوتیسم را بیشتر بشناسید

 

غذا‌های مفید
اسید‌های چرب امگا- ۳
کمبود این موادغذایی نه تنها در کودکان مبتلا به اوتیسم بلکه در دیگر کودکان هم به مقدار زیادی دیده می‌شود؛ برای ایجاد تعادل در رفتار‌های کودکان تامین این ماده غذایی در رژیم غذایی آن‌ها از طریق استفاده از مواد غذایی طبیعی مثل آبزیان بسیار دارای اهمیت است.

منیزیم
منیزیم یک ماده معدنی است که استفاده از آن برای کودکان مبتلا به اوتیسم ضروری است. برای دریافت این ماده معدنی می‌توانید از منابع طبیعی منیزیم مثل اسفناج، عدس، تخمه کدو و آفتابگردان استفاده کنید.

ویتامین دی
بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم کمبود ویتامین دی دارند. برای بهبود عملکرد مغز، بدن به ویتامین دی نیاز دارد. کودکان را تشویق کنید تا بیرون از منزل بازی کنند تا ویتامین دی بیشتری جذب کنند.

پروتئین
مصرف انواع گوشت‌ها از جمله گوشت قرمز، ماهی، مرغ و تخم مرغ در کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم مفید است.

روغن‌های گیاهی
روغن‌های گیاهی مانند روغن کندر و روغن نعناع مغز این کودکان را بهبود می‌بخشد. از گیاهانی مثل بابونه، علف چای و بادرنجبویه برای درمان کاهش علایم اوتیسم استفاده می‌شود.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوتیسم کودکان مبتلا به اوتیسم رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند