Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش فارس با توجه به اینکه از ابتدای امسال همزمان با آزادسازی سهام عدالت و ورود سهامداران عدالت به بورس تحولی در بازار سرمایه روی داده و این بازار از یک بازار سنتی با حضور شرکت‌های حقوقی و تعداد اندک افراد حقیقی تبدیل به بازاری متشکل از افراد حقیقی با تعداد بالا و اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این زمینه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را طراحی کرده تا همه اشخاص حقیقی و حقوقی بورس در این سامانه ثبت‌نام کنند و اطلاعات آنها شامل شماره تلفن همراه، شماره ملی، شماره حساب بانکی معتبر و سایر اطلاعات در آن درج می‌شود تا اولاً احراز هویت مشتری صورت گیرد و ثانیاً هرگونه عایدی از محل سرمایه‌گذاری انجام می‌شود از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام واریز شود.

خبرنگار فارس در این زمینه با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه تماس گرفت و پرسید با توجه به ریزش شاخص کل بورس در سه ماه گذشته آیا تأثیری در ثبت‌نام مردم در سامانه سجام روی داده است که این شرکت اعلام کرد: جدیدترین آمار نشان می‌دهد در آبان‌ماه سال جاری 217 هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر کل ثبت‌نام شدگان در این سامانه 21 میلیون و 390 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در ماه‌های ابتدایی سال و اوج رشد بورس ماهانه تا 5 میلیون نفر هم در سجام ثبت‌نام می‌کردند.
 

براساس جدول ثبت‌نام افراد در سجام در استان تهران 27 هزار و 998 نفر با بیشترین تعداد پس از آن اصفهان 20 هزار و 577 نفر، خراسان رضوی 14 هزار و 440 نفر، فارس 9 هزار 991 نفر، خوزستان 9 هزار 669 نفر و در رتبه‌های بعدی سایر استان‌ها قرار دارند و استان بوشهر با ثبت‌نام یک هزار و 261 نفر کمترین میزان ثبت‌نامی افراد در سامانه سجام را در آبان‌ماه به خود اختصاص داده است.


آمار ثبت نام سهامداران در سجام آبان 99

انتهای پیا

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مسعود خانی مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر افزود: اگر مشارکت هر چه بیشتر در فروش انرژی در بازار بورس که می‌تواند به دریافت نقدی بلافاصله صورتحساب منجر شود را با بازاری که در آن شرایط فروش نقدی وجود ندارد، مقایسه کنیم قطعاً شرایط بهتر و مناسب‌تری است هرچند که این موضوع نیز قابل درک است که نمی‌توان از شرکت توزیع انتظار داشت وقتی امکان خرید در بازار عمده فروشی با نرخ مشخصی را دارد، در بازار بورس نقدی به قیمت بالاتری از قیمت بازار، برق را خریداری کند و این انتظار نمی‌تواند انتظار به جایی باشد.

وی با اشاره به درخواست نیروگاه‌ها برای افزایش قیمت‌های بازار تاکید کرد: این موضوع در اختیار توانیر نیست، بلکه باید از طریق هیأت تنظیم بازار برق پیگیری شود و مصوبات آن نیز به تأیید وزیر محترم نیرو برسد.

به گفته وی، این موضوع که فروش نیروگاه‌ها در بورس به قیمت کمتر از بازار منجر به کاهش سود حسابداری شرکت در صورت‌های مالی می‌شود و این مشکل به ویژه برای شرکت‌هایی که بورسی هستند حادث می‌شود که باید به مجمع و سهامداران خود درباره کاهش سودشان توضیحات ارائه کنند، موضوعی است که شاید درست به نظر برسد، اما می‌توان از این زاویه به موضوع نگاه کرد که شرکت‌ها با دریافت نقدینگی زودتر نسبت به حالت فروش در بازار، می‌توانند در کسب‌وکارهای موازی مشارکت کنند و با منابع حاصل از منافع ناشی از این کسب و کارها کاهش سود را به راحتی جبران کنند. در این صورت شرکت از این بابت هم نباید دغدغه‌ای داشته باشد، هر چند که به‌کارگیری منابع نقدی در کسب و کارهای دیگری نیازمند تغییر رویکرد در مدیریت نیروگاههای بورسی است.

کد خبر 6097401 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • مد خوب، مد بد!
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی