Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:09:39 GMT

خوب خوابیدن به کاهش ریسک نارسایی قلبی کمک می کند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۶۷۱

خوب خوابیدن به کاهش ریسک نارسایی قلبی کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگسالانی که سالم ترین الگوی خواب را دارند یعنی سحرخیز هستند، ۷ تا ۸ ساعت در روز می خوابند و بی خوابی مداوم ندارند، خروپف نمی کنند یا در طول روز خواب آلودگی بیش ازحد ندارند، در مقایسه با افراد با الگوی خواب نادرست ۴۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی هستند.

نارسایی قلبی بر بیش از ۲۶ میلیون نفر تأثیر داشته و شواهد موجود نشان می دهد که مشکلات خواب ممکن است در بروز نارسایی قلبی نقش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه شامل بررسی داده های قلبی مربوط به ۴۰۸,۸۰۲ شرکت کننده بریتانیایی در رده سنی ۳۷ تا ۷۳ سال بود. این افراد به طورمیانگین ۱۰ سال تحت نظر بودند.

رفتار خواب شرکت کنندگان از طریق پرسشنامه های آنلاین جع آوری شد.

«لو کی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نیواورلئان، در این باره می گوید: «یافته های ما بر اهمیت بهبود الگوی کلی خواب در جهت پیشگیری از نارسایی قلبی تاکید دارد.»

محققان به طورمجزا دریافتند خطر نارسایی قلبی در افراد سحرخیز ۸ درصد، در افرادی که روزانه ۷ تا ۸ ساعت می خوابند ۱۲ درصد، در افرادی که دچار بیخوابی مداوم نیستند ۱۷ درصد و در افرادی که خواب آلودگی روزانه نداشتند ۳۴ درصد کمتر بود.

کد خبر 5079054

منبع: مهر

کلیدواژه: خواب نارسایی قلبی درمان بیخوابی ویروس کرونا آمار کرونا سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران تغذیه سالم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیابت سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت اهدای خون بیمه سلامت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرنطینه نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا اولین جشنواره ورزش های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه های هدف را به دنبال داشت.

این مسوول ادامه داد: فعالیت های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهای ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

وی اظهار داشت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس(آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند